vlinders
door vlinders Aug 15, 2015 om 17:19
Huishouden & energie

Protexx op leder stoelen

Wij hebben leder eetkamer stoelen gekocht waarop de winkel ons een Protexx behandeling op,adviseerde waardoor we 5 jaar vlekken garantie op de stoelen hebben als we ze 2 X per jaar behandelen.

Ik zou graag ervaringen willen horen omdat ik het bedrag waar we voor betalen best heel veel vinden 45 euro pers toel

12844 7 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Aug 15, 2015 om 17:50
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vlinders,

het is inderdaad een behoorlijk bedrag wat men van u vraagt.
Mocht 'puntje bij paaltje komen' dan is het nog maar de vraag of u geholpen wordt. U zult (tenzij u de eerste 6 maanden al vlekken krijgt) zelf moeten aantonen dat het niet uw schuld is, klik hier.

Ik heb geen ervaring met protexx behandeling. Voor uw eetkamerstoelen geldt gewoon de normale garantie. Geen idee wat de stoelen per stuk kosten maar een bedrag van € 45,- is nogal wat en daarbij zult u dan ook nog moeten kunnen aantonen dat u het onderhoud volgens de voorwaarden heeft gedaan.
Als ik in uw schoenen stond dan zou ik er waarschijnlijk voor passen. Het klinkt in mijn oren als een verzekering waar u als het er op aan komt weinig mee opschiet.
We hebben 1 keer een probleem gehad met het leer van onze bank maar dat is destijds door de winkel (na enige druk) onder de garantievoorwaarden opgelost.
Alvast veel plezier met uw nieuwe eetkamer stoelen.

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2015 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vlinders.

Je hebt het over een lederbekleding van de eetkamerstoel.
Protexx biedt bescherming tegen vlekken in textiele weefsels.;
... Maakt textiel bestand tegen olie-, water- en vetvlekken!.....
Zou dus goed informeren of dit ook voor leder werkt.
Hebben ze geen All in House service?
Heb daar goede ervaring mee.
Op zich ben je natuurlijk voor die €45 per stoel wel tegen eventuele vlekken verzekerd.
De bescherming werkt goed.

Met vr.gr.

@hopetobehelping,

.....Mocht 'puntje bij paaltje komen' dan is het nog maar de vraag of u geholpen wordt. U zult (tenzij u de eerste 6 maanden al vlekken krijgt) zelf moeten aantonen dat het niet uw schuld is, klik hier......
Dat is hier niet van toepassing.
Het gaat over het veroorzaken van vlekken. Protexx biedt daartegen bescherming. Lees hier.
Het gaat dus niet over garantie.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2015 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En betaalt u dan twee keer per jaar € 45 per stoel?

Ik weet natuurlijk niet wat voor leer er gebruikt is en wat voor kleur, maar er zijn onderhoudsgeld te koop om ze zelf schoon te maken en te beschermen.. Uiteraard voor ern fractie van die prijs. En wat perfect werkt.

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2015 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onderhoudsgeld = onderhoudsmiddelen sorry

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2015 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou me nog maar bedenken. Als u op Google Protexx intikt kunt u er uitgebreid over lezen. Volgens de ene advertentie zouden ook vlekken van afgevende spijkerbroeken er onder valken, volgens de andere niet. Bij de een is het drie jaar, bij de andere vijf jaar.

user123
door user123 - Aug 15, 2015 om 22:43
1346 Antwoorden / 3 Vragen

http://www.oranjebv.nl/286/LeatherGard5jaar.html

Leesvoer voor ts, welke protexx heeft verward met leathergard.

De service die hoort bij LeatherGard omvat alle onderstaande vlekken en calamiteiten:

• Afgeven van spijkerbroeken.
• Craquelé (kleine barstjes in de finishlaag van het leder).
• Vlekken van eten en drinken.
• Spuug (braaksel+speeksel).
• Strepen van ballpoint.
• Bloed.
• Hoofdvet en huidvet.
• Zweet / transpiratievlekken.
• Vlekken van cosmetica

aurora1
door aurora1 - Aug 15, 2015 om 22:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou in ieder geval eens eerst de uitsluitingen van soorten vlekken waar het niet op werkt lezen. Die schijnen er te zijn las ik op een forum.
Ik heb er geen ervaring mee want ik zou dat niet kopen, een eenvoudig onderhoudsmiddel werkt naar mijn ervaring prima.
Verder zijn er allerhande middeltjes uit grootmoeders tijd om eventuele vlekken te verwijderen of om gewoon het leer te reinigen.
Lees ook dit klik hier topic anders eens door en de gegeven reacties.