josvanhuttum
door josvanhuttum Jul 10, 2014 om 12:49
Huishouden & energie

Puppy gekocht [edit] in Duizel

Hallo,

Wij hebben op Woensdag 2 Juli een border collie pup gekocht bij [edit- red.]in Duizel. Na 1 week begint die te hoesten. En geen normale hoest maar eentje waar je u tegen zegt. We hebben besloten om er snel mee naar de dierenarts te gaan. Omdat die nog zo klein is en gevoelig voor ziektes.

Bij de dierenarts aangekomen praat ze vol lof over het diertje en ze vroeg om het paspoort. Na een blik in het paspoort keek ze in 1 keer ons aan en ze zegt 'hebben jullie de moeder wel gezien' ons antwoord nee die was er niet. Dan komt deze hond voor 100% uit het buitenland.

Ik was thuis na 200 euro te hebben betaald bij de dierenarts en belde haar op. Ik kreeg te horen dat ik er mee terug kon komen en dat die dan onderzocht wordt door hun eigen dierenarts. Als die niet gezond is kregen we geld terug en anders konden we hem weer mee nemen. Mijn ingeving zegt dat de fokker en dierenarts gewoon met elkaar in het complot zitten.

Mijn tip,

Koop geen honden van [edit - red.] in Duizel
En honden die zijn behandeld door Dierenarts [edit -red.] in Arendonk.

Hebben meer mensen ervaring met deze fokker en dierenarts?

9432 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 13:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@jostvanhuttum, wil echt niet belerend overkomen maar een puppy kopen is geen broodje. Je moet je voor de aankoop goed voorbereiden; het nestje zien, de moeder (en eventueel andere pups) kijken of het schoon is en nog veel meer van dit soort zaken. Een pup ga je eerst zien, krijg je (als het goed is) niet mee naar huis want zijn (ook meestal) dan nog te jong. En een gezonde, echte Collie pup kost echt geen €200,00 maar veel meer. Vreselijk dat er alweer een lading Oostbloklanden hondjes de grens is overgesmokkeld. Want daar zal het wel om gaan. Maar zolang kopers zich niet voorbereiden op het hoe en wat kopen van een pup (dus nagaan waar hij vandaan komt) zal deze handel blijven groeien en bloeien. Helaas.

josvanhuttum
door josvanhuttum - Jul 10, 2014 om 13:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 10 jul 2014, 13:26]@jostvanhuttum, wil echt niet belerend overkomen maar een puppy kopen is geen broodje. Je moet je voor de aankoop goed voorbereiden; het nestje zien, de moeder (en eventueel andere pups) kijken of het schoon is en nog veel meer van dit soort zaken. Een pup ga je eerst zien, krijg je (als het goed is) niet mee naar huis want zijn (ook meestal) dan nog te jong. En een gezonde, echte Collie pup kost echt geen €200,00 maar veel meer. Vreselijk dat er alweer een lading Oostbloklanden hondjes de grens is overgesmokkeld. Want daar zal het wel om gaan. Maar zolang kopers zich niet voorbereiden op het hoe en wat kopen van een pup (dus nagaan waar hij vandaan komt) zal deze handel blijven groeien en bloeien. Helaas.

De pup heeft ons geen 200 gekost maar 350 en de behandeling vandaag was 200 euro. Samen bij elkaar sinds een week 550 euro

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2014 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom gaat u niet naar het asiel en haalt daar een hond?

Zo blijven die broodfokkers in de running.

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 14:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@TS, sorry dat ik de prijs (prijzen) door elkaar haalde, maar blijft onverlet het probleem van niet huiswerk van te voren te hebben gedaan.

@tijger1, hond uit asiel is goede optie voor aanschaf; de pup is nu bij de TS, met problemen en kosten.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2014 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ze kan haar geld terugkrijgen. Is natuurlijk geen optie. Waarom denken mensen niet van tevoren?

En dan bij voorbaat die dierenarts beschuldigen?

gompy2
door gompy2 - Jul 10, 2014 om 14:47
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 10 jul 2014, 13:39]Waarom gaat u niet naar het asiel en haalt daar een hond?

Zo blijven die broodfokkers in de running.
Dit is net zo'n antwoord als dat je tegen iemand zegt die net op straat beroofd is:
"Waarom ga je dan ook de straat op, zo blijven die straatrovers slachtoffers vinden".

TS zal wel speciaal voor een Border Collie zijn gegaan, en dat kan ik best begrijpen, maar die vind je zo maar niet in een asiel en dan kom je al gauw bij een fokker.

Wat ik TS wel kwalijk neem is dat men waarschijnlijk puur voor de prijs van de pup is gegaan, want voor het bedrag wat TS en c.s betaald hebben voor die pup kan men, als men heel even Googled, wel nagaan dat het malafide fokkers/importeurs zijn.
Aanschaf prijs in NL ligt tussen de Euro 850,-/ 1100,- per pup bij de reguliere fokker.
Speciaal voor TS, hier wat leesvoer voor je.
Klik-> De aanschaf van een pup of hond.

Of het diertje de eindstreep zal halen is te hopen, voor het diertje zelf.

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 15:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 10 jul 2014, 14:47]
Wat ik TS wel kwalijk neem is dat men waarschijnlijk puur voor de prijs van de pup is gegaan, want voor het bedrag wat TS en c.s betaald hebben voor die pup kan men, als men heel even Googled, wel nagaan dat het malafide fokkers/importeurs zijn.
Aanschaf prijs in NL ligt tussen de Euro 850,-/ 1100,- per pup bij de reguliere fokker.
Speciaal voor TS, hier wat leesvoer voor je.
Klik-> De aanschaf van een pup of hond.

Of het diertje de eindstreep zal halen is te hopen, voor het diertje zelf.

Dat is nu exact wat ik bedoel, gompy2. "Meten is weten" is niet zozeer van toepassing maar de 'echte' Collie is, bij een echt goede fokker, inderdaad veel duurder. Je leest je immers eerst in, nu kan alles op internet gemakkelijk achterhaald worden. Had zelf in 1999 'kennis mogen maken' met mijn net geboren Maltezer, maar de fokster liet ons alleen maar kijken en er 1 uitzoeken. Daarna moesten we nog enige keren kijken, de groei zien, de verzorging door moeder hond en uiteindelijk, pas na 12 weken (want dat was haar eis) mochten we hem meenemen, á raison van toen ƒ1.500,00. Ze werden destijds ook al aangeboden voor ƒ300,00 maar daar kreeg je niets mee. Daar wel: paspoort, geplastificeerd certificaat dat ik de eigenresse was; zijn hele (deftige) naam: nota bene Snowy Snowflower van Voorne's home. Zou bijna denken dat dit kleintje van adel was en wij er nederig naast mochten lopen.
Hoop net als jij dat het beestje het, met de nodige zorg, inderdaad de eindstreep haalt.

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 15:13
16816 Antwoorden / 108 Vragen

*edit* lees: eigenaresse.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 10, 2014 om 15:58
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik hoop van harte dat het diertje het haalt en ook dat veel mensen deze topic zullen lezen. Voor een rashond moet je bij een betrouwbare fokker zijn. Die kan men vinden op de site van raadvanbeheer.nl op kynologisch gebied in NL. Hier kan men rashondenverenigingen vinden die je doorverwijzen naar erkende, bij hun aangesloten fokkers. Koop nooit honden in een dierenwinkel, op een markt, via een advertentie, via Marktplaats e.d., want daarmee wordt de illegale hondenhandel in rashonden in stand gehouden. De puppy's zijn vaak te vroeg bij de moeder weggehaald, hebben een slechte gezondheid en de fokteefjes worden doorgaans slecht behandeld. Uw tip is goed, hoort zegt het voort, maar ik zie niet in waarom [edit-red.] in Duizel onder één hoedje zou spelen met de dierenarts. Maar de kans is groot dat u de dierenarts nog vaak zult moeten bezoeken. Dan kan dit goedkope pupje wel eens duurkoop worden. En of er meer mensen zijn die een pup hebben gekocht bij [edit-red.]? Tik zijn naam maar eens in op Google.

josvanhuttum
door josvanhuttum - Jul 10, 2014 om 16:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat goed met de pup. We hebben onze vorige border collie bij een boer gekocht. En die was net zo duur. Dus wij dachten dat we wel goed zaten.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2014 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@josvanhuttum,

.....Het gaat goed met de pup. .....
Mooi zo. Goed om te lezen.

Met vr.gr.

ja
door japiootje1511 - Dec 31, 2014 om 17:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat was het adres in Duizel als ik vragen mag ?
Wij willen er ook gaan kijken namelijk en weten niet of we daar wel zo wijs aan doen.

aurora1
door aurora1 - Dec 31, 2014 om 17:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan kunt u maar beter in het dierenasiel gaan kijken.