co
door cor van driel Aug 27, 2014 om 19:22
Vrije tijd & tuin

Puzzel4u

Ik heb ook telefonisch een aanbod gekregen en geaccepteerd voor een proefboekeje puzzel4u. In eerste instantie nooit ontvangen omdat de torvorging bij mijn huisnummer niet was gebruikt. Wel € 4,95 van mijn rekening afgeschreven. Dit heb ik direct gestorneerd. Diverse mails gestuurd betreffende het niet ontvangen boekje, maar nooit antwoord gekregen. Na veel omwegen het boekje toch ontvangen en toen direct € 4,95 overgemaakt. Kreeg toch nog weer een aanmaning mar nu van € 40,00. Weer mail gestuurd en uiteindelijk een bevestiging dat ik geen abonnement meer heb. Nu nog twee keer de aanmaning gekregen dat ik € 40,00 moet betalen. Aanmaningsbrief teruggestuurd met de mededeling dat ik al betaald heb. Ook nog steeds mijn adres zonder toevoeging. Krijg nooit antwoord. Vandaag weer aan iedereen daar een mail gestuurd dat ik al betaald heb en dat ze het intern moeten oplossen. Wat waarschijnlijk in eerste instantie ook heeft geholpen dat ik ca 40 van dezelfde mails achter elkaar stuurde. Maar nu nog steeds een aanmaning dat ik nog € 40,00 moet betalen. Ben benieuwd of ik nog antwoord krijg en anders gaan er zondag ca 400 mail naar die lui. Hoop dat hun mailbox vast loopt.

5304 13 Rapporteer

costnix
door costnix - Aug 28, 2014 om 09:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Goede actie, maar stuur ze wel in gedeelten. Uw internetprovider zou u er van verdenken, dat u aan het spammen bent en de e-mailtjes niet versturen.

co
door cor van driel - Aug 28, 2014 om 09:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je costnix. Ik zal er rekening mee houden.

hutch
door hutch - Aug 28, 2014 om 11:13
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Tja.... u bent in de klauwen van dit malafide 'bedrijfje' gevallen (in de val getrapt) en zult achteraan moeten sluiten bij de zeer vele klagers omtrent dit clubje.

U kunt * * ook nog uw klacht deponeren.
Kunt u gelijk zien dat u niet bepaald de enige bent.

Dan inhoudelijk: persoonlijk zou ik verder helemaal niets meer doen. U heeft dat gedaan wat u moet doen en verder heeft dat clubje ook nog eens een fout gemaakt m.b.t. uw adres, waaraan u (naar ik aanneem) geen schuld heeft.

Sterkte verder met dat clubje.

co
door cor van driel - Aug 28, 2014 om 13:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel hutch voor de mentale steun. Ik maak me er verder niet druk om hoor. Ze zoeken het maar uit.

pe
door peterkeller - Aug 29, 2014 om 11:54
66 Antwoorden / 0 Vragen

“Ze zoeken het maar uit”. Gelijk heb je. Bovenstaande verwijzing naar klacht.nl is inderdaad een goeie. Die gebruik ik ook altijd om te zien hoeveel klachten er zijn en wat voor ellende (in het verleden) je in de toekomst kan overkomen met betreffende bedrijf.

De Wet Incasso 1 juli 2012 is niet alleen nu, maar ook later voor andere gevallen interessant. Even in grote lijnen:

• 14 dagen na factuurdatum een herinnering

• Weer 14 dagen later de zogenaamde 14 dagenbrief. Hierin moet staan dat je zonder een enig
voorbehoud of voorwaarden nog 14 dagen de tijd hebt om te betalen.

• OOK moet vermeld staan wat de gevolgen zijn als je niet binnen 14 dagen betaald.

• OOK moet vermeld staan welk exacte bedrag aan incassokosten je in rekening zal worden gebracht
als je niet binnen die 14 dagen betaald hebt.

Heeft de schuldeiser niet voldaan aan deze voorwaarden is de schuldeiser in het geheel niet gerechtigd enige incassokosten in rekening te brengen.

U zou er nog een mailtje aan kunnen wijden over de niet genoemde incassokosten in de aanmaning, andere alles gewoon weggooien.

Een heel nuttige website over incassokosten voor de belangstellenden.

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50&#c694

co
door cor van driel - Aug 29, 2014 om 12:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank peterkeller.

ge
door gerritgjj - Aug 29, 2014 om 13:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Cor vD... Die aanmaning wordt een gebed zonder end. Niet meer reageren en niet betalen totdat de deurwaarder echt voor je deur staat, en dan laat je de betaling van € 4,95 zien. Die deurwaarder (etc etc) zal echt niet voor dit bedrag langskomen.
Maar... hoe vaak moet men je nu nog waarschuwen om niet in te gaan op telefonische aanbiedingen omdat je nooit weet wie er aan de andere kant van de lijn zit? Iedereen kan immers zeggen dat hij meneer A of mevrouw B is. Meestal iemand die je knollen voor citroenen verkoopt. En daarna dreigt met de deurwaarder.
Puzzelboekjes zijn in elke boekhandel en super voor een habbekrats te koop.
En meld je verder direct aan bij het bel-me-niet-register. Dan ben je gelijk van die vervelende telefoontjes af.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 29, 2014 om 15:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als zij van jou huisnummer de A of B vergeten is dat hun fout.
Een extra toevoeging vergeet je nooit, en bij buren bezorgde dan hebben zij
het blijkbaar weggegooid.

Slordige buren....

Maar omdat je protesteerde en wel de eerste betaalde maar na 1e moet je meestal opzeggen en dat zit in de brief die ze de eerste keer sturen....
Omdat dit nazenden is ging het blijkbaar daar fout.

Zeg alsnog op en weiger te betalen en ze zullen stoppen omdat een rechtszaak meer kost dan opleverde en anders win je.
Bewaar alle bewijzen en wacht rustig af.

Stuur geen Spam, dat is in hun voordeel en rustig afwachten of ze jou mail
beantwoorden en oplossen.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 29, 2014 om 23:43
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De oplossing is zooo simpel.
Ze hebben de aan u gerichte brieven verkeerd ge-adresseerd.
Op de envelop : niet bekend op dit adres, en weer in de bus gooien.
Hebbe hunnie wat te puzzele.

mo
door mof - Aug 30, 2014 om 07:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Die lui bluffen gewoon: die sturen een paar duizend aanmaningen en als 10 procent betaald hebben ze zonder hard te werken een paar duizend euro verdiend.

Echter, als u zomaar storneert omdat de bestelling niet is afgeleverd dan zit u fout.
Een bedrijf heeft in principe dertig dagen de tijd om te leveren, pas daarna kunt u
de koop ontbinden. Is het een koop of abonnement? Ook dat maakt een verschil.

U had het bedrijf eerst de kans moeten geven de fout te herstellen. En als dit bedrijf
via email aangeeft dit niet te willen doen, dan kunt u storneren.

Juridisch zouden ze kunnen doorzetten op die veertig euro. Of ze dat doen, is de vraag. Want als ze malafide zijn gaan ze zeker niet zelf naar de rechter.

labren
door labren - Aug 30, 2014 om 10:23
862 Antwoorden / 0 Vragen

of gewoon niet meer reageren en niet betalen natuurlijk

sw
door swiebertje1968 - Nov 7, 2014 om 20:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Cor,

Mijn bedrijf is een rechtzaak aan het voorbereiden tegen MKBusiness inzake Puzzel4U. Wij hebben vele bewijsstukken maar een incasso of brief van MKBusiness uit 2014 ontbreekt.

U zou ons er enorm mee helpen als wij een kopie mogen hebben. Uiteraard mogen uw naam etc onzichtbaar zijn het gaat ons namelijk om het tijdstip 2014.

Sterker nog ik wil u ervoor betalen!

Ik hoop dat wij met onze rechtzaak dit soort bedrijven er toe kunnen dwingen om mensen en afspraken te respecteren en dat je niet iedereen een kunstje moet draaien.

Kunt u mij helpen? als u mij een mail zend aan swiebertje1968@hotmail.nl dan zal ik daarna ook alles uitleggen en mij ook aan u indentificeren. Ik ben te goeder trouw en hoop echt dat u mij kunt helpen.

sw
door swiebertje1968 - Nov 8, 2014 om 10:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt mij bellen!