m8
door m82 Jan 28, 2015 om 18:13
Voeding & gezondheid

Queens beëindigd actie abrupt met onzinreden

Onlangs had Queens een actie op de website waarbij bij aankoop van minstens 5 euro aan Queens-visproducten 5 euro (na verzending of uploaden van de kassabon en het invullen van de gegevens) zou worden teruggestort. De actie zou lopen t/m 1 februari 2015.

Nu heb ik dus voor 5,70 euro aan Queens-visproducten gekocht en laat Queens opeens op de site doodleuk weten dat de actie vroegtijdig is beëindigd omdat de actie als geste is geweest voor de Stichting Stille armoede en niet was bedoeld voor verspreiding over het internet.

Men moest nu opeens in het bezit zijn van een Queens waardebon verspreid door de Stichting Stille Armoede, terwijl al deze opgedragen redenen nooit op de site hebben gestaan ten tijde van de actie (ook niet in de actievoorwaarden) en enkel als smoes zijn opgevoerd om de actie te beëindigen.

Op deze manier draagt Queens inderdaad bij aan de Stichting Stille Armoede, alleen dan in negatieve zin.

Als je als bedrijf een actie begint, ga deze dan niet opeens met een of andere onzinreden beëindigen als de actie beter loopt dan je had gehoopt. Als je je woord niet kan waarmaken, begin er dan niet aan.

De reactie van Queens:

"Beste visliefhebber,

De Queens waardebon actie is met ingang van vandaag (maandag 26 januari) gesloten voor deelnames. Deze actie is als geste geweest voor de Stichting Stille armoede en was niet bedoeld voor verspreiding over het internet.
Wanneer u niet in het bezit bent van een Queens waardebon verspreid door de Stichting Stille Armoede, is deze actie dan ook niet voor u bedoeld. Bent u aangesloten bij de Stichting Stille armoede en heeft u dan ook een bon van ons ontvangen, dan kunt u deze samen met uw gegevens en kassabon naar ons toesturen. Ons adres wordt vermeld op de waardebon.

Het spijt ons als we u hiermee teleurstellen. Queens heeft elke week in diverse supermarkten leuke acties waaraan u kunt deelnemen. We hopen hiermee de teleurstelling enigszins te verzachten.

Met vriendelijke groet,

Queens vis"

871 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 28, 2015 om 19:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen uit eindelijk die vijf euro hebben ontvangen.

ne
door neodutchio - Jan 28, 2015 om 19:10
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Ik vind dit zeker geen onzin reden. Als er inderdaad een landelijke aktie van gemaakt zou zijn zou dit wel gecommuniceerd worden via allerlei media. Super dat ze iets willen doen voor mensen die het minder hebben. Maar ja, zoals altijd, als er ergens iets te halen is staan de Nederlanders in de rij.

m8
door m82 - Jan 28, 2015 om 19:23
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=neodutchio schreef op woensdag 28 jan 2015, 19:10]Ik vind dit zeker geen onzin reden. Als er inderdaad een landelijke aktie van gemaakt zou zijn zou dit wel gecommuniceerd worden via allerlei media. Super dat ze iets willen doen voor mensen die het minder hebben. Maar ja, zoals altijd, als er ergens iets te halen is staan de Nederlanders in de rij.

U leest niet goed. De redenen die zij aangaven voor het vroegtijdig beëindigen van de actie stonden er tijdens de actie nooit bij vermeld.
Ook stond de actie gewoon op de website van Queens, dus zou iedereen die de website bezocht eraan mee kunnen doen.
Bovendien moet je als bedrijf geen dingen beloven die je niet waar kunt maken.
Hiermee maak je als bedrijf geen goede reclame voor jezelf.
En ik begrijp dat u liever overslaat als u spullen ook gratis kunt uitproberen ? Mooie grootspraak.

gompy2
door gompy2 - Jan 28, 2015 om 19:32
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat als je € 5,70 hebt moeten uitgeven aan lekkere vis, je dan vanzelf wel in de "stille armoede" terecht komt.
Dan moet TS zich maar aanmelden bij die (klik->) Stichting Stille Armoede
Door die uitgave van € 5,70 kan TS onder de armoedegrens terechtkomen, en dat is juist de doelgroep waarvoor Stichting Stille Armoede voor opgericht is, voor mensen die onder de armoedegrens moeten leven.
Komt de vis uiteindelijk toch nog op de juiste plaats terecht, bij nooddruftige mensen...
Altijd wel geweten dat de wereld uiteindelijk wel goed is...

m8
door m82 - Jan 29, 2015 om 16:49
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 29 jan 2015, 16:35]Ik hoop dat de vis extra lekker is.

Ik hoop het ook. Dank u.

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2015 om 17:04
11533 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER voor de website van de "visboer".

Ze maken daar duidelijk hoe het zit en dat het dus geen "onzinreden".
Waarschijnlijk stond er op de toenmalige site en voorwaarden wel een regel dat de actie elk moment gestopt kon worden.

Er is dus kennelijk een fout gemaakt door dit op internet te posten en dàt was dus niet de bedoeling, vergissen is m.i. menselijk.