ro
door roemenie Nov 16, 2011 om 09:46
Huishouden & energie

Quick step laminaat

Goedemorgen, wij hebben sinds voorjaar 2011 een Quick step Wenge laminaatvloer, waar krassen en putten in- en opkomen. De Praxix denkt het schriftelijk af te kunnen samen met Quick Step België, Tot overmaat van ramp krijgen we de vloer niet meer schoon, zeker in de keuken niet. Vetvlekken,in de kamer kattenpootjes, afdrukken van schoenzolen nadat je gereiningd heb, de Praxis adviseerde ons Laminaatreiniger van het huismerk omdat ik anders binnen 2 jaar terug zou komen met klachten. Ook werd er toen we het kochten met een schuurpapiertje over het laminaat gegaan omdat het krasvrij zou zijn. Al met al een grote teleurstelling, ook zijn we niet ingelicht over de Quick Step starterskit, het vulmiddel wat in de handel is en een stift van Quick step om de vloer te reiningen van bijv. viltstift. Wie kan ons helpen wat te doen, waar kan ik het beste mee schoonmaken en hoe krijg ik het vet van de keukenvloer af ? We hebben jaren gespaard en nu dit.......toch € 1.500,00 en geen enkele klacht word serius genomen. Wij zijn ten einde raad.
Graag hoor ik van u,

Roemenie.

40853 14 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 16, 2011 om 10:59
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Haal bij de bouwmarkt een fles ''St-marc express'', lees wel eerst de gebruikaanwijzing , en gebruik zeker niet te veel hiervan, daar dit middel de vloer vetvrij maakt, maar daardoor ook wat doffer gaat kijken, maar gebruik daar verder geen ander middelen meer voor om weer glans te krijgen.

In het algemeen is het zo, als een vloer teveel blinkt, en in u geval ook nog eens donker van kleur is, hoe meer dat je er alles op ziet, en zeker als het zonlicht er ook nog eens op valt.

Succes er mee.

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2011 om 12:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

roemenie, het zou natuurlijk zomaar kunnen dat de ondervloer waar het laminaat op ligt niet in orde is of dat er helemaal geen ondervloer gelegd is. Dan krijg je al snel putjes en krassen. Het zou gemakkelijk schoon te maken moeten zijn, maar ik denk toch dat het laminaat niet van al te beste kwaliteit is, zeker niet als u het in uw hele huis hebt liggen is €1500,00 niet erg veel geld. (Ja, voor u wel natuurlijk) maar kwaliteit heeft zijn prijs.

wolfenjong
door wolfenjong - Nov 16, 2011 om 13:26
859 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 16 nov 2011, 12:34]roemenie, het zou natuurlijk zomaar kunnen dat de ondervloer waar het laminaat op ligt niet in orde is of dat er helemaal geen ondervloer gelegd is. Dan krijg je al snel putjes en krassen. Het zou gemakkelijk schoon te maken moeten zijn, maar ik denk toch dat het laminaat niet van al te beste kwaliteit is, zeker niet als u het in uw hele huis hebt liggen is €1500,00 niet erg veel geld. (Ja, voor u wel natuurlijk) maar kwaliteit heeft zijn prijs.
Hallo tenormin

Je antwoord in deze raakt kant nog wal, laminaat is vaak 6 tot 8 mm dik, daar heeft de ondervloer toch niets mee van doen, als er putjes en of krassen op komen.
En dat de vloer niet duur genoeg is, is ook niet correct, daar ik zelf nog voor minder geld een laminaat vloer heb liggen, van de Karwei op de beneden verdieping, met twee herdershonden er op, en nu na 4 jaar ziet deze er nog steeds goed uit, daar heeft de prijs echt niet altijd invloed op, en dit blijkt ook uit testen van laminaat die er gedaan zijn.

Groet wolfenjong

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2011 om 13:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

wolfenjong, talloze malen is hier over laminaat gesproken (en ook uitzending van KASSA te zien geweest) dat een laminaatvloer een goede ondergrond moet hebben. Dat voorkomt de putjes. Dat uw vloer goedkoper is op de benedenverdieping kan best zo zijn, maar TS geeft ook niet aan of het hele huis of flat met laminaat ligt. Dus zou het zomaar kunnen zijn dat ze meer laminaat hebben dan u. Op deze basis vergelijken lijkt me moeilijk. Qua vierkante meters dan.

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2011 om 13:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nog een toevoeging: ook al omdat laminaat in de keuken ligt, nooit nat schoonmaken, hooguit vochtig. Ga nooit met een schuurpapiertje over het laminaat. Let op hoge hakken. Doe viltjes onder de stoelen en zorg dat eventuele plantenbakken altijd op iets staan wat niet kan krassen. Water is funest voor laminaatvloeren; het gaat bol staan.

ro
door roemenie - Nov 16, 2011 om 17:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Wolfenjong, hartelijk dank voor het meedenken en het advies.

Roemenie. psje: ik hou u op de hoogte.

ro
door roemenie - Nov 16, 2011 om 18:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tenormin,

Ook bedankt voor het meedenken en wij hebben een prima ondervloer die ze o.a. ook in flats neerleggen, vochtwerend etc.etc.
Ik vind de prijs van 25 euro m2 voor ons laminaat betaald nou niet echt goedkoop en het kon prima in de keuken worden gelegd werd ons verteld.
Op alle slaapkamers en overloop ligt laminaat van Karwei van 7,50 m2 en geen kras, geen problemen helemaal niets.
Kunt u begrijpen hoe teleurgesteld wij nu zijn ?

Ik hou u op de hoogte,

roemenie.

ro
door roemenie - Nov 17, 2011 om 10:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen, ik ben nog niet klaar met Quick Step in België en ik heb nu een mail gekregen met het advies om de vetlagen door gebruik van Praxis Laminaatreiniger te verwijderen maar het is onzeker waarmee schrijft men.
Dan komt men met het voorstel om Aceton te gaan gebruiken, dat gaan we niet doen omdat Aceton uitbijt en dan hoef ik helemaal niet meer bij hen aan te kloppen. Ook heb ik ze voorgelegd waarom ze 25 jaar garantie geven op de Top-laag terwijl je schriftelijk bericht krijgt dat onze klacht niet behandeld gaat worden.
We gaan alles klaar maken voor de Rechtsbijstand en ik blijf open staan voor adviezen van uw kant en met dien verstande dat ik in de toekomst andere mensen kan helpen die dezelfde problemen ondervinden. Nu ik geschreven heb dat ik de Rechtsbijstand erbij ga halen komen ze plotseling met: misschien is de kwaliteit van de vloer niet in orde en dat zal de winkel in dit geval Praxis Leiderdorp wel voor u oplossen, dus niet. Lukt het daar dan niet dan mogen we weer naar Quick - step België terug komen met ons schrijven en klachten.
Bij het leggen van de vloer vlogen de brokjes er al af en hebben we een ochtend over en weer aan het bellen geweest wat dit voor Laminaat was. Het zou de kou zijn ? Wij hebben dus van het begin af aan getwijfeld aan de kwaliteit van de vloer en het kan toch zijn dat er een slechte partij tussen heeft gezeten ?

Dit is het voor nu,

Prettige dag, Roemenië.

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2011 om 10:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

roemenie, was dan toch maar aan de vloer van Karwei "blijven hangen", daar had je al goede ervaringen mee. Maar ja, dat is achteraf praat. Veel succes met het halen van genoegdoening, ze reclameren inderdaad 25 jaar garantie op hun site, dus nog 24 1/2 jaar te gaan!

ba
door barbaraeli - Jan 13, 2012 om 13:18
8 Antwoorden / 2 Vragen

misschien heb je een recht-bijstandsverzekering kijken wat deze er aan kunnen doen.
Ik zelf heb dit probleem bij Karwei gehad en was mijn vloer na 2 maanden al helemaal naar de maan , naar de garantie kon ik fluiten omdat ik in een nieuw gebouwde woning dit laminaat had gelegd.
Achteraf had ik dit aan mijn verzekering moeten melden.

In mijn vorige huis had ik een Perga laminaatvloer van Praxis en nooit geen problemen.
Alle vlekken en vetten gingen er met een doekje af. Ook de viltstiften/kleurpotloden van kinderen.
Succes verder

en
door engeltje3082 - Apr 22, 2012 om 11:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste roemenie,weet hoe je je voelt,heb ook het zelfte laminaat wenge van kawei,is zeer kras gevoelig zelfs voor me stofzuiger inderdaad na het reinigen van het laminaat blyven kattepootjes en voetstappen erin staan ofte wel ik ben er helemaal mee aan ook, heb een appartement van ong.100m2 en ligt door gehele huis en waren een hoop centjes kwyd en wat me ooit een mooie vloer leek is echt een nachtmerrie geworden

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 22, 2012 om 11:46
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij Ikea gebruiken ze zelfs de goedkoopste gewoon in de winkel en zie je wat je koopt....
Andere hebben het als muur vulling helaas.
Echte vloeren horen op de vloer te liggen en daarom koop ik dit niet meer in een bouwmarkt of muur verkoper.

Wat houd de garantie in, krassen zijn meestal uitgesloten want mijn sport schoenen met fijn grind krassen zelfs in Plavuizen...
Putjes zou te zachte ondergrond zijn.
Dus als zowel Praxis als Q Step weigerde gelijk door naar je rechtsbijstand en soms is een brief van hun voor meer info reeds voldoende om de garantie te krijgen die ze beloven ter voorkoming gerechtelijke kosten.

Mijn rechtsbijstand heeft dus daarom maar 1 x een zaak gevoerd omdat 4 x een brief van hun voldoende was.
Mijn eigen brief die ik eerder stuurde hadden ze vrijwel overgenomen dus niet wat je schreef maar wie is vaak bepalend of ze alsnog akkoord gaan.

king cockroach
door king cockroach - Apr 22, 2012 om 12:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk zou ik zekerr niet bij een bouwmarkt noch IKEA een laminaatvloer kopen. Daavoor kies ik een speciaalzaak en waar het voor mij wordt gelegd. Daar betaal je natuurlijk wel voor, dus geen IKEA noch bouwmarktprijs, waar degelijkheid de garantie is door vakkundigheid.

wa
door wanda47 - Jun 29, 2013 om 09:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik had ook ontzettend last van afdrukken op de laminaatvloer, schoenen, rolstoel, hondenpootjes.
ik doe de laminaatvloer nu met een scheutje autoshampoo in het water en het ziet er nu schitterend uit en geen afdrukken meer