door 1953 Oct 10, 2015 om 09:52
Huishouden & energie

Quooker (combi/fusion)?

Quooker!

Ben voornemens om de Quooker keukenkraan met heet water aan te schaffen.

Weet wel het e.e.a. af v.w.b. de heetwatervoorziening middels een miniboiler gaat.

Dat de prijzen van diverse aanbieders flink verschillen.

Wat is uw ervaring met de Quooker bekend v.w.b. het gebruiksgemak, ongeval (o.a.1ste, 2de of 3de graad brandwonden en het spetteren van het hete water)?

15814 69 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die Quooker zijn stervensduur en bovendien maak ik uit de reclamespotjes gevaarlijke krengen, zeker voor kinderen.

Koop een standaard waterkoker van een paar tientjes en je hebt kokend water.

Onduidelijk van het ding is hoe het zit met die miniboiler, wordt die altijd op temperatuur gehouden, voor die 3 keer per dag dat u kokend water nodig hebt? Of doe ie een waterkoker na, dat de boiler pas werkt als je hem nodig hebt.

Kortom, lang leve de ouwerwetse waterkoker of de fluitketel.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op zaterdag 10 okt 2015, 10:50: Die Quooker zijn stervensduur en bovendien maak ik uit de reclamespotjes gevaarlijke krengen, zeker voor kinderen.

Koop een standaard waterkoker van een paar tientjes en je hebt kokend water.

Onduidelijk van het ding is hoe het zit met die miniboiler, wordt die altijd op temperatuur gehouden, voor die 3 keer per dag dat u kokend water nodig hebt? Of doe ie een waterkoker na, dat de boiler pas werkt als je hem nodig hebt.

Kortom, lang leve de ouwerwetse waterkoker of de fluitketel.

Dat noem ik nog eens duidelijke taal! Hier heb ik wat aan.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duur in stroomverbruikt voor warm houden...

En vooral, bekend in elk brandwondencentrum.

Erg pijnlijk en komt laatste jaar steeds vaker voor.
Duur mode artikel door leuke reclame maar aanschaf en gebruik erg duur en ook nog gevaarlijk!

Niet kopen en dan zijn we van die leuke reclame ook eindelijk af!
In het begin ben je voorzichtig maar na enige tijd is foutje maken zo gedaan.
Ook de klein kinderen van 4,5 jaren jong wisten zonder instructie gelijk heet Thee water te tappen in de winkel!

Er is dus geen goede kind vriendelijke beveiliging en als zij het kunnen wil ik heb niet eens meer hebben!

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op zaterdag 10 okt 2015, 11:15: Duur in stroomverbruikt voor warm houden...

En vooral, bekend in elk brandwondencentrum.

Erg pijnlijk en komt laatste jaar steeds vaker voor.
Duur mode artikel door leuke reclame maar aanschaf en gebruik erg duur en ook nog gevaarlijk!

Niet kopen en dan zijn we van die leuke reclame ook eindelijk af!
In het begin ben je voorzichtig maar na enige tijd is foutje maken zo gedaan.
Ook de klein kinderen van 4,5 jaren jong wisten zonder instructie gelijk heet Thee water te tappen in de winkel!

Er is dus geen goede kind vriendelijke beveiliging en als zij het kunnen wil ik heb niet eens meer hebben!

Dat noem ik nog eens duidelijke taal! Duidelijk beantwoord.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor keuken prinsen en prinsessen kan een quooker best wel handig zijn maar om de quooker voor een kop thee of zoiets te gebruiken zijn er veel goedkopere alternatieven. Of de quooker veilig is hangt van de gebruiker af maar dat is met een waterkoker of een ketel water op het vuur ook zo.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 14:16: Voor keuken prinsen en prinsessen kan een quooker best wel handig zijn maar om de quooker voor een kop thee of zoiets te gebruiken zijn er veel goedkopere alternatieven. Of de quooker veilig is hangt van de gebruiker af maar dat is met een waterkoker of een ketel water op het vuur ook zo.

Dat noem ik nog eens duidelijke taal! Duidelijk beantwoord.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Erger me kapot aan die reclame.
Het moet en zal direct gaan. Een seconde zonder heet water is onmogelijk, het leven zonder is ondraaglijk.
Heet water nodig voor je pasta? Pats boem HIer is het!
Waarom dan?

Je zet water op, eer jij de pasta hebt uitgepakt, kookt je water al.
Wat is er mis met een heel klein beetje plannen?

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op zaterdag 10 okt 2015, 14:03: Erger me kapot aan die reclame.
Het moet en zal direct gaan. Een seconde zonder heet water is onmogelijk, het leven zonder is ondraaglijk.
Heet water nodig voor je pasta? Pats boem HIer is het!
Waarom dan?

Je zet water op, eer jij de pasta hebt uitgepakt, kookt je water al.
Wat is er mis met een heel klein beetje plannen?

Dat noem ik nog eens duidelijke taal! Duidelijk beantwoord.

En ook die mobiele telefoon kan men niet meer zonder.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 15:16: @hänschen

Is het voor slordige jongeren niet gevaarlijk dan? :-)

Ik weet natuurlijk niet hoe oud ú bent.......maar mijn reactivermogen is een paar blaren later dan bij voorbeeld van mijn (grotere) kinderen. Overigens zou ik nooit mijn tomaten met een Quoocker ontvellen........en mijn vingers al elemaal niet!!

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op zaterdag 10 okt 2015, 16:25:
tijger1 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 15:16: @hänschen

Is het voor slordige jongeren niet gevaarlijk dan? :-)

Ik weet natuurlijk niet hoe oud ú bent.......maar mijn reactivermogen is een paar blaren later dan bij voorbeeld van mijn (grotere) kinderen. Overigens zou ik nooit mijn tomaten met een Quoocker ontvellen........en mijn vingers al elemaal niet!!

Dat noem ik nog eens duidelijke taal! Duidelijk beantwoord. O ja 62+!

Er zal wel weer - door de alom bekende reactionairs/reactionairen - gereageerd worden, 62+, blijkbaar als oudere gevoeliger voor letsels e.d.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 03:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk zo'n heet waterkraan, vooral als je aan het eind van het jaar je energierekening krijgt, dat ding slurpt stroom om de boel heet te houden!

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1953,

Zou er niet aan beginnen.
Duur, ook in gebruik en de voordelen .....?
Lees eens hier.
En hier wat er door de Consumentenbond over geschreven is en wat de leden van die bond er van vinden.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar kokend water in het spel komt is er altijd ook 'gedoe'. Vooral wanneer er erg kalkhoudend water aangeleverd wordt. Gedoe met bij voorbeeld een fluitketel kost minder dan met een complexe warmwaterinstallatie.

Met kleine kinderen en slordige ouderen sowieso een onveilige situatie.

Trekt zelf de conclusies......m.b.t. onvermijdelijke volgkosten voor reparaties, zorgkosten door brandwonden en-of overstroming in het keukenkastje.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.a.w. ........
De meerwaarde komt dan niet door de functionaliteit, maar door meer status........?
Knap gedaan door de Quooker-marketeers....toch? Ben je niet hoogopgeleid, maar heb je tòch een Quooker......ben je tòch nog iemand!

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 10 okt 2015, 21:49: Leuk zo'n heet waterkraan, vooral als je aan het eind van het jaar je energierekening krijgt, dat ding slurpt stroom om de boel heet te houden!

Hoge energierekening of niet, het spaart wel heel veel tijd uit aangezien er niet een minuutje op warm water hoeft te worden gewacht als de waterkoker warm staat te worden.
Tevens gebruik je alleen maar de hoeveelheid warm water die op dat moment nodig is, met een waterkoker is het altijd een beetje gokken of je niet te veel verwarmt en dat weer weg moet gooien.
Die tijd die er wordt uitgespaard is weer zeer nuttig te besteden door bijv. hier een vraag te droppen die vervolgens weer veel reacties uitlokt welke weer kunnen worden beloont als top-antwoord.
Door de eigen gegeven reacties worden daarnaast ook nog eens een aardige hoeveelheid punten gescoord voor het puntenklassement.
Het (warme) water loopt zo aan drie kanten. ;-)

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Water........warm of niet, loopt altijd naar het diepste punt.......en daar zijn we inmiddels hier op de topic ook aangekomen.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2015 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meten is weten.

Dus net even twee mokken (!) koffie handgezet.
Waterkoker doet er 1 minuut dertig over, het pakken van de koffie, het filter, en de mok duurde 30 seconden.

Blijft dus 1 minuut wachttijd over.
Vreselijk!

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 02:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het milieu.
Als je erover nadenkt kan dat soms zo zinloos zijn.

Koop expres een 800 watt stofzuiger, maar de buren hebben een stofzuiger van 2200 watt.
in de grote stad ben je niet meer welkom met een wat ouder dieseltje, in Afrika heb je s avonds een zwarte bek (en neus) na een dagje toeren in de stad.

Toch ga ik niet anders doen of handelen, deels gebaseerd ook op het kostenplaatje.
Een beter milieu door egoisme, het moet maar.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb al 7 jar een Quooker en het was de beste aanschaf ooit. Er heeft zich nog nooit iemand verbrand aan die kraan (volgens mij is dat in de geschiedenis van Quooker voor zover bekkend ook nooit gebeurd) en het is snel handig en zuinig. Thee zo uit de kraan, pasta en rijst opzetten met kokend water, tomaten en perziken ontvellen zo uit de kraan. Ik ben er super blij mee en vind het echt een aanrader die zijn geld ruimschoots waard is. (En hun service is ook nog helemaal prima).

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

..en spetteren doet hij alleen als het uitloopstuk verkalkt. Even eraf schroeven en in de soda en het probleem is over. Na lange tijd moet er binnenin soms wat vervangen worden, maar dat is in ons geval nog niet aan de orde ( na 7 jaar). Als je erover belt met Quooker weten zij wat. Daarom registreer je het apparaat ook bij hun.zodat ze precies weten wat je nodig hebt als er wat kapot gaat. Wij hebben nog geen problemen gehad.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hdenie schreef op maandag 12 okt 2015, 13:15: ..en spetteren doet hij alleen als het uitloopstuk verkalkt. Even eraf schroeven en in de soda en het probleem is over. Na lange tijd moet er binnenin soms wat vervangen worden, maar dat is in ons geval nog niet aan de orde ( na 7 jaar). Als je erover belt met Quooker weten zij wat. Daarom registreer je het apparaat ook bij hun.zodat ze precies weten wat je nodig hebt als er wat kapot gaat. Wij hebben nog geen problemen gehad.

Ligt ook de locatie en de waterhardheid: veel last van verkalking?

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zus heeft een quooker in haar nieuwe keuken. Is er erg tevreden over. Ik was een beetje bang voor de quooker (gevaarlijk, duur) maar ze heeft me helemaal overtuigd van de handigheid van het ding. Dus mocht ik ooit een nieuwe keuken aanschaffen dan komt er ook een quooker in.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gewone vraag verdient een gewoon antwoord ...
Wij hebben nu drie jaar een quooker en het bevalt ons prima . De beveiliging zorgt ervoor dat je je eigenlijk niet kunt branden als je hem gewoon gebruikt waarvoor die bestemd is .
Pan of wat je wilt vullen dichtbij de kraan houden .
Af en toe ontkalken de boiler die erbij zit voldoet ook prima .

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben een Quooker gebruiker van bijna het eerste uur. al ruim 20 jaar.
Een van onze beste aankopen, zeggen we altijd. Mijn dochters hebben er ook een aangeschaft, zij miste het gemak van heet water (van thuis) en natuurlijk zijn zij ook heel tevreden over de Quooker.
veilig en makkelijk. nog NOOIT heeft iemand zich aan het hete water gebrand!
De kraan is goed beveiligd.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds een paar weken een combi quooker van het merk Franke. Ben zeer tevreden. Er word hier veel thee gedronken en dat is in 10 sec. klaar. Ook voor andere toepassingen is t erg makkelijk, eitje koken, rijst, pasta enz. Kraan zelf word niet heet wel moet je uiteraard altijd oppassen met spetters dus houd je beker of wat ook zo dicht mogelijk bij de kraan. Scheelt ook weer apparaat op het aanrecht. Het is en blijft kokend water dus altijd blijven opletten maar dat moet je natuurlijk ook met een waterkoker of op fornuis. Hopelijk heb je hier meer aan dan die onzin verhalen tot nu toe.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prachtig al die reacties over duur, onnodig, gevaarlijk etc. Ik heb er ooit (toen die reclame er pas was) een halve seconde over gedacht of het -voor mij- iets zou toevoegen..... Ben tot de zelfde conclusie gekomen: NEE! Koud en warm water komt er in NL uit elke kraan en kokend water? Juist ja pannetje of keteltje opzetten. Veel goedkoper. Quooker? ONZINNIG APPARAAT!!!

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijkt dat nog steeds niet iedereen op de hoogte is van deze magnifieke heetwaterkraan.

Wanneer je, zoals wij, een combi-Quooker hebt, dan kan je kiezen tussen warm/heet water en kokend water. Het kokend water komt uit een beveiligde kraan en het is meer een nevelstraal dan een klots heet water wat er uit komt

Bij geen gebruik kost dit systeem 2 cent per dag aan stroomkosten.

Groot voordeel van dit systeem is de besparing van energiekosten en het is goed voor het milieu.

Energiebesparing omdat je direct warm water hebt (je hoeft niet te wachten op water via koude leidingen tot de kraan bereikt is).
Milieuvriendelijk omdat er geen water verkwist wordt (wachten tot het water warm is) en/of teveel water koken via de waterkoker of fluitketel.

Wij hebben deze kraan nu 8 jaar in gebruik: energiekosten (met name gas) zijn gedaald en het waterverbruik is met meer dan 20% gedaald!!
Ook omdat je precies de hoeveelheid tapt die je nodig hebt (bij een waterkoker -gevaarlijk apparaat overigens, niet als die kindgevaarlijke fluitketel op het gas) kook je vaak teveel water wat weggegooid wordt.
Van heet water 'spetteren' hebben we ook geen last, het is een 'bruizende compacte' straal. Natuurlijk moet je niet je hand er onder houden, maar dat geldt feitelijk voor elke heetwaterstraal.

De (Combi)Quooker is een Nederlands product, kostte rond de 1200 euro, maar het lijkt me ook goed voor onze economie, milieu en, op langere termijn, je portemonnee.

Wij willen in elk geval niet meer zonder Quooker.

Veiligheid, duurzaamheid, energiebewustheid en milieuvriendelijkheid staan voorop.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2015 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hdenie schreef op maandag 12 okt 2015, 13:15: ..en spetteren doet hij alleen als het uitloopstuk verkalkt. Even eraf schroeven en in de soda en het probleem is over. Na lange tijd moet er binnenin soms wat vervangen worden, maar dat is in ons geval nog niet aan de orde ( na 7 jaar). Als je erover belt met Quooker weten zij wat. Daarom registreer je het apparaat ook bij hun.zodat ze precies weten wat je nodig hebt als er wat kapot gaat. Wij hebben nog geen problemen gehad.

Waterfilter ook vrij frequent verwisselen?

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo 1953,
u kunt alvast hier een kijkje nemen. KLIK
Vr, gr

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1953,

van de Kassa-website, klik * * , * * en (indirect) * *.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien uw vragen, onderwerpen voor discussies en tips zou ik er beslist niet aan beginnen. Al was het alleen al om te voorkomen dat de site straks overbelast raakt.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 13:25: Gezien uw vragen, onderwerpen voor discussies en tips zou ik er beslist niet aan beginnen. Al was het alleen al om te voorkomen dat de site straks overbelast raakt.

LOL. Krijgen we straks weer analyses van de temperatuur van het water, dat dat bijvoorbeeld maar 98,4 graden celsius is als het uit de Quooker komt.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou gewoon een electrische waterkoker nemen die gebruik ik al jaren met veel plezier en kan ik dus zelf bepalen hoe warm het moet zijn.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 11:19:

+1!

Zag op Google dat een Quooker alleen geschikt is voor verstandige en bijdehante mensen;-)

Lol, denk dat ik de hint welk vat.
Wat is verstandig eigenlijk?

Zo n duur apparaat koop je (misschien) als je een heel groot gezin hebt, met 1 of 2 personen is zo n ding waanzin.
Maar juist voor kinderen is zo n koeker weer levensgevaarlijk....

Koop toch een goeie waterkoker.,
Moet je een paar seconden wachten, is toch helemaal niet erg?

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 13:42: Ik zou gewoon een electrische waterkoker nemen die gebruik ik al jaren met veel plezier en kan ik dus zelf bepalen hoe warm het moet zijn.

Hoezo? Eentje met een thermostaat?

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hänschen

Is het voor slordige jongeren niet gevaarlijk dan? :-)

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 15:01:
valerius-2 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 13:42: Ik zou gewoon een electrische waterkoker nemen die gebruik ik al jaren met veel plezier en kan ik dus zelf bepalen hoe warm het moet zijn.

Hoezo? Eentje met een thermostaat?

Heeft u nog nooit gehoord van het water eerst (wat) laten afkoelen?
Dat is overigens ook een goed ouderwets gebruik bij thee zetten.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aurora1,

OT
Af laten koelen van het water kan natuurlijk ook met het water uit de Quooker.
De vergelijking gaat m.i. mank

En ja, ik weet ...groene thee (bv) wordt bitter bij blootstelling aan kokend water.

Wat info: klik

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 13:42: Ik zou gewoon een electrische waterkoker nemen die gebruik ik al jaren met veel plezier en kan ik dus zelf bepalen hoe warm het moet zijn.

prima vergelijking, ik gebruik de fluitketel en de thermoskan,daarmee kan ik ook de warmte bepalen.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sjoppie,

OT
.....prima vergelijking, ik gebruik de fluitketel en de thermoskan,daarmee kan ik ook de warmte bepalen. .....
Je vergeet de thermometer .... ;-)
(en zo kunnen we nog wel even doorgaan).

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 16:30: @sjoppie,

OT
.....prima vergelijking, ik gebruik de fluitketel en de thermoskan,daarmee kan ik ook de warmte bepalen. .....
Je vergeet de thermometer .... ;-)
(en zo kunnen we nog wel even doorgaan).

Geen thermometer nodig, water koelt langzaam af.
Fijn weekend.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 15:01:
valerius-2 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 13:42: Ik zou gewoon een electrische waterkoker nemen die gebruik ik al jaren met veel plezier en kan ik dus zelf bepalen hoe warm het moet zijn.

Hoezo? Eentje met een thermostaat?

Gebruik van heet water of warm water is gewoon ervarinjg om er mee om te gaan, ja die heeft iedereen nog niet. Maar dat is aan te leren.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 10 okt 2015, 21:49: Leuk zo'n heet waterkraan, vooral als je aan het eind van het jaar je energierekening krijgt, dat ding slurpt stroom om de boel heet te houden!

Er zijn noch zat mensen die daar totaal niets uit maakt, misschien zijr onder die inkomens noch wel die milieu willen ontzien, maar gerief geven maar weinig mensen een gevoel dat het voor hun niets uitmaakt.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Conclusie?
Kassa forumleden hebben geen ervaring met de koeker, want anders zaten ze niet op dit forum.
De niet typers hebben wel wat beters te doen> uitbreiding van bezit en de zakenwereld hebben de enige prioriteit.

Bedoel dus, de meesten zijn wel zo wijs om in te schatten dat het een nutteloos en overbodig apparaat is, wat ook weer het milieu onnodig belast.
Maar die laatste opmerking maakt je ook meteen weer een linkse rakker.
Want ook al zeg je dat het gewoon in het algemeen zonde van de energie is, het oordeel is al gevestigd.
Desalnietemin zal men in de openbaarheid altijd verkondigen dat zuinig zijn op energie heel belangrijk is.
Alleen privee niet natuurlijk!

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

roelsner schreef op maandag 12 okt 2015, 14:28: Sinds een paar weken een combi quooker van het merk Franke. Ben zeer tevreden. Er word hier veel thee gedronken en dat is in 10 sec. klaar. Ook voor andere toepassingen is t erg makkelijk, eitje koken, rijst, pasta enz. Kraan zelf word niet heet wel moet je uiteraard altijd oppassen met spetters dus houd je beker of wat ook zo dicht mogelijk bij de kraan. Scheelt ook weer apparaat op het aanrecht. Het is en blijft kokend water dus altijd blijven opletten maar dat moet je natuurlijk ook met een waterkoker of op fornuis. Hopelijk heb je hier meer aan dan die onzin verhalen tot nu toe.

Welke onzin verhalen?
Het is onnodige kraan, leuk als je veel te veel geld hebt en inderdaad graag wilt opscheppen, maar niet leuk als je de elektriciteitsrekening ziet, als je een slimme meter hebt kun je zien dat het apparaat ieder uur 1600 Watt trekt om het water heet te houden, dit is nog vaker als je ook nog heet water gaat gebruiken!
Als je graag teveel betaalt is dat natuurlijk geen probleem, alleen jammer voor het mileu!

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

lamb schreef op maandag 12 okt 2015, 17:24: Het blijkt dat nog steeds niet iedereen op de hoogte is van deze magnifieke heetwaterkraan.

Wanneer je, zoals wij, een combi-Quooker hebt, dan kan je kiezen tussen warm/heet water en kokend water. Het kokend water komt uit een beveiligde kraan en het is meer een nevelstraal dan een klots heet water wat er uit komt

Bij geen gebruik kost dit systeem 2 cent per dag aan stroomkosten.

Groot voordeel van dit systeem is de besparing van energiekosten en het is goed voor het milieu.

Energiebesparing omdat je direct warm water hebt (je hoeft niet te wachten op water via koude leidingen tot de kraan bereikt is).
Milieuvriendelijk omdat er geen water verkwist wordt (wachten tot het water warm is) en/of teveel water koken via de waterkoker of fluitketel.

Wij hebben deze kraan nu 8 jaar in gebruik: energiekosten (met name gas) zijn gedaald en het waterverbruik is met meer dan 20% gedaald!!
Ook omdat je precies de hoeveelheid tapt die je nodig hebt (bij een waterkoker -gevaarlijk apparaat overigens, niet als die kindgevaarlijke fluitketel op het gas) kook je vaak teveel water wat weggegooid wordt.
Van heet water 'spetteren' hebben we ook geen last, het is een 'bruizende compacte' straal. Natuurlijk moet je niet je hand er onder houden, maar dat geldt feitelijk voor elke heetwaterstraal.

De (Combi)Quooker is een Nederlands product, kostte rond de 1200 euro, maar het lijkt me ook goed voor onze economie, milieu en, op langere termijn, je portemonnee.

Wij willen in elk geval niet meer zonder Quooker.

Veiligheid, duurzaamheid, energiebewustheid en milieuvriendelijkheid staan voorop.

Kijk dat is nu een onzin verhaal en eigenlijk een grote leugen!
Het apparaat bespaart zeker geen energie en kost veel en veel meer dan maar 2 cent per dag!
Maar geniet lekker van je dure kraan!
U gelooft ook zeker dat uw auto 1 op 25 rijdt ;-)

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

1.600 Watt per uur alleen om warm te houden? Lijkt me een beetje overdreven.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hereistom:

Sorry voor u dat ik me aan de ervaringsfeiten houd, maar meten is weten.

En, inderdaad, we genieten elke dag van dit degelijke Nederlandse product.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op zaterdag 10 okt 2015, 10:50: Die Quooker zijn stervensduur en bovendien maak ik uit de reclamespotjes gevaarlijke krengen, zeker voor kinderen.

Koop een standaard waterkoker van een paar tientjes en je hebt kokend water.

Nee, een waterkoker is lekker veilig. Zo'n quooker heeft tenminste nog een kindveilige kraan. Met een waterkoker kan je anderhalve liter kokend water over je heen krijgen als je pech hebt.

ve
door verwijderd - Oct 13, 2015 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het wel eens overwogen . Nadeel vond ik de prijs die je ervoor betaald .
Maar ja makkelijk heeft zijn prijs .
Als de afstand tussen warmte bron en aftap groot is kun je ook zo'n boiler in je aanrechtkast overwegen . Je hebt ze ook voor achter de plint .
Deze zijn een stuk goedkoper . Helaas zit ik in een deel waar het water hard is ,
zodat ik beide ideeën maar heb laten schieten .

ve
door verwijderd - Oct 15, 2015 om 02:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is in één woord een fantastische kraan. I.d.d. is meten weten. Ik heb dat niet gedaan maar als ik 's morgens een grote mok heet water aftap met mijn Quooker dan duurt het opwarmen slechts 30 sec. Dat is minstens 5 à 6 keer korter dan mijn oude snelkoker om nog maar te zwijgen over het ''knallende'' lawaai wat zo'n ding maakt. Ook is het lekker ruim op het aanrecht.
Ik durf te stellen dat de Quooker niet veel duurder in gebruik is.
Mensen die zo wakker liggen van het stroomverbruik kunnen beter hun vaatwasser de deur uit doen; dan bespaar je geld. Maar nu trap ik tegen zere benen denk ik.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2015 om 02:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Quooker keukenkraan is meer voor in een professionele keuken .
Daar hebben ze er profijt van .
In huiselijke kring kun je voor warm water zo'n inbouw boiler aanschaffen , die heb je ook in verschillende uitvoeringen .
Om kokend water te krijgen kun je dan een keteltje of een waterkoker nemen .
Ik twijfel eraan of die Quooker wel zo voordelig is in het gebruik .
Laatst kwam ik een waterkoker tegen met 2100 Watt verbruik .
Er zijn genoeg adressen in Nederland te vinden waar de zekeringen het dan begeven .
Maar ja wat doe je er tegen , alles moet sneller dan de beentjes kunnen .

ve
door verwijderd - Oct 15, 2015 om 02:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

aram schreef op woensdag 14 okt 2015, 23:11: Een Quooker keukenkraan is meer voor in een professionele keuken .
Daar hebben ze er profijt van .
In huiselijke kring kun je voor warm water zo'n inbouw boiler aanschaffen , die heb je ook in verschillende uitvoeringen .
Om kokend water te krijgen kun je dan een keteltje of een waterkoker nemen .
Ik twijfel eraan of die Quooker wel zo voordelig is in het gebruik .
Laatst kwam ik een waterkoker tegen met 2100 Watt verbruik .
Er zijn genoeg adressen in Nederland te vinden waar de zekeringen het dan begeven .
Maar ja wat doe je er tegen , alles moet sneller dan de beentjes kunnen .

Was ondertussen, aan de hand van de velen (discussie) reacties, tot de conclusie gekomen dat de Quooker voorlopig nog niet wordt aangeschaft. Inderdaad wat wordt het dagelijks gebruik, denk zelf miniem en wordt het eerder een energieverslindend hebbeding.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolv schreef op dinsdag 13 okt 2015, 21:24: Het is in één woord een fantastische kraan. I.d.d. is meten weten. Ik heb dat niet gedaan maar als ik 's morgens een grote mok heet water aftap met mijn Quooker dan duurt het opwarmen slechts 30 sec. Dat is minstens 5 à 6 keer korter dan mijn oude snelkoker om nog maar te zwijgen over het ''knallende'' lawaai wat zo'n ding maakt. Ook is het lekker ruim op het aanrecht.
Ik durf te stellen dat de Quooker niet veel duurder in gebruik is.
Mensen die zo wakker liggen van het stroomverbruik kunnen beter hun vaatwasser de deur uit doen; dan bespaar je geld. Maar nu trap ik tegen zere benen denk ik.

Begrijp niet wat het probleem van koffie is, die van mijn kan ik via de ingebouwde klok mijn bakkie leut precies pakken als het koffietijd is.En een vaatwasser is in gebouwd in mijn lichaam 2 stuks zelf.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door de grote schoonmaak van de redactie is mijn voorspelling dat 1953 alles op groen zou zetten verwijderd, maar uiteraard wel uitgekomen. Wat een triest figuur.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

De wegen van de redactie zijn wonderlijk. :-((

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aram

2100 Watt is ongeveer 9,5 AMP. In elk huis zijn de zekeringen 16 AMP.. Daar begeeft dus geen een zekering het van.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet overal zit een 16 AMP in . Op de camping , in studenten woningen en nog een paar andere adressen kom je 10 AMP tegen . Wat vaak vergeten word is dat de waterkoker niet alleen op die groep zit . Met alleen de waterkoker op 10 AMP zal het net gaan , maar als ze je op de camping knijpen en er zit een 6 AMP in zal het niet lukken . In huis heb je meerdere apparaten . Als je pech hebt zitten de wasmachine , droogtrommel en nog een paar op dezelfde groep . Het is niet denkbeeldig dat ook die 16 AMP eruit klapt . Heb van die Quooker niet gekeken wat het verbruik ervan is . Doe het zelf met een waterkokertje die het ook op een camping het doet . Voorheen had ik een andere die ging ook richting de 2100 watt . Was het beu dat regelmatig hier die zekeringen eruit gingen heb het daarom vervangen . Gek genoeg duurt het niet veel langer voordat het water kookt . Ben particulier en geen bedrijf waar elke seconde telt .
Doe het liever wat rustiger aan dan breekt het lijntje niet .
Gemak en snelheid hebben zo hun prijskaartje , een extra belasting op je inkomen .

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opvallend is dat de 'tegen-adviezen' allen afkomstig zijn van mensen zonder Quooker (en dus geen ervaring hebben) en dat alle Quooker gebruikers (heel) positief zijn. Aardig om te vernemen.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 13 okt 2015, 23:47: De wegen van de redactie zijn wonderlijk. :-((

OT
Je meent het......;-)

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aram

We hebben het wel over gewone woonhuizen en daar schaar ik een camping of een studenten woning niet onder.

En het is geen "pech" hebben als de wasmachine en droger op dezelfde groep zit, dan zijn de stopcontacten in de keuken verkeerd aangesloten. Die twee kunnen al niet samen op één groep tegelijkertijd, of je moet er zo'n keuzeding tussen hangen.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overgrote deel = top antwoord, rest is bijna allemaal duidelijke taal.... Hoe degradeer ik een antwoord.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

manwijf schreef op vrijdag 16 okt 2015, 15:10: Overgrote deel = top antwoord, rest is bijna allemaal duidelijke taal.... Hoe degradeer ik een antwoord.

+1

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net via NUON een gebruiksgegeven gelezen n.l.

92 tot 280 KWh per jaar kosten 20 tot 65 euro per jaar

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....92 tot 280 KWh per jaar kosten 20 tot 65 euro per jaar.....
Ja, logisch dat er zo'n verschil in zit.
Ligt uiteraard aan het gebruik.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2015 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al een Quooker sinds december 2006.
Werkt altijd goed. Nooit problemen gehad.
Het enige wat je tegen kunt komen is dat het water op een gegeven moment steeds kouder wordt als je veel kokend water achter elkaar tapt. Die ketel van mij heeft een inhoud van 7 liter.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op zaterdag 10 okt 2015, 10:50: Die Quooker zijn stervensduur en bovendien maak ik uit de reclamespotjes gevaarlijke krengen, zeker voor kinderen.

Koop een standaard waterkoker van een paar tientjes en je hebt kokend water.

Onduidelijk van het ding is hoe het zit met die miniboiler, wordt die altijd op temperatuur gehouden, voor die 3 keer per dag dat u kokend water nodig hebt? Of doe ie een waterkoker na, dat de boiler pas werkt als je hem nodig hebt.

Kortom, lang leve de ouwerwetse waterkoker of de fluitketel.

Beste Jugendstil,

Gelukkig heeft de Quooker een veiligheidsknop, waardoor kinderen hem dus niet zomaar kunnen bedienen.
De Quooker staat gedurende dag standby, zodra je de knop omdraait verbruikt de Quooker iets meer stroom om het water uit te kraan krijgen. Het verbruik in standby-stand kost €0.05 per dag.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op zaterdag 10 okt 2015, 11:15: Duur in stroomverbruikt voor warm houden...

En vooral, bekend in elk brandwondencentrum.

Erg pijnlijk en komt laatste jaar steeds vaker voor.
Duur mode artikel door leuke reclame maar aanschaf en gebruik erg duur en ook nog gevaarlijk!

Niet kopen en dan zijn we van die leuke reclame ook eindelijk af!
In het begin ben je voorzichtig maar na enige tijd is foutje maken zo gedaan.
Ook de klein kinderen van 4,5 jaren jong wisten zonder instructie gelijk heet Thee water te tappen in de winkel!

Er is dus geen goede kind vriendelijke beveiliging en als zij het kunnen wil ik heb niet eens meer hebben!

Beste heer, mevrouw,

Gelukkig heeft de Quooker een veiligheidsknop waardoor je niet per ongeluk kokend water over je handen laat stromen.
Er zijn geen ongevallen bekend met de Quooker. Ook bij de Brandwondenstichting is er tot dusver niet één incident gemeld.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2015 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de toelichting, een brandwondencentrum zal bij eerste of tweedegraads verwondingen niet bezocht worden neem ik aan.