123marco
door 123marco Sep 21, 2013 om 15:14
Computers & telefonie

QV06

Bij het downloaden van een programma heb ik QV06 binnen gehaald ....helaas......
Een hardnekkige startpagina die niet weg is te krijgen. Ik weet inmiddels dat het malware is, maar durf niets meer te downloaden om het te verwijderen. Wie kan mij helpen aan een betrouwbaar programmaatje???

834 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2013 om 15:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Probeer Mbam
klik HIER de Free versie

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2013 om 15:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Doe eerst systeemherstel, opstarten in veilige modus door op F8 te klikken, dan systeemherstel en daarna scannen met Mbam.

rubyn
door rubyn - Sep 21, 2013 om 15:52
146 Antwoorden / 18 Vragen

Klinkt voor mij meer als adware (soort malware), heel makkelijk te verwijderen met dit programma: KLIK

gsm
door gsm - Sep 21, 2013 om 17:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit is heel lastige malware.

Open het Configuratiescherm en Programma's.
Verwijder alle programma's waarvan je weet dat ze er niet horen.
QVO installeert namelijk diverse malware programma's op de PC.

Download Malware Byte Anti Malware (MBAM).
Installeer dit (niet de probeerversie! hokje uitvinken) en zorg dat de update uitgevoerd wordt.
Koppel de computer los van het internet of zet de Wi-Fi uit.
Doe een snelle scan met MBAM en repareer de resultaten.
Gebruik de Zoekfunctie in Windows om te zoeken naar alle bestanden met de naam internet
Klik met rechts op alle gevonden snelkoppelingen voor de Internet Explorer.
Deze bestanden herken je aan het kromme pijltje in het logo.
Klik met rechts op de snelkoppeling en open Eigenschappen.
Controleer of de programmaregel achter Doel eindigt op exe" of dat er nog een QVO webpagina achter staat.
Haal alles van QVO, dat achter exe staat, weg.
Herhaal dit voor alle snelkoppelingen naar IE en eventuele andere internetbrowsers.
In het Startmenu, met rechts op de Internet Explorer klikken.
Klik Eigenschappen
Verwijder de startpagina.
Doe dit ook bij andere browsers, zie link hieronder.

Zie ook HIER (klik) (slecht vertaald uit het Engels)

123marco
door 123marco - Oct 4, 2013 om 13:49
17 Antwoorden / 10 Vragen

Iedereen hartelijk bedankt voor de tips.
Ik ben een heel eind gekomen met verwijderen dankzij jullie alleen dat
laatste stukje kreeg ik er niet uit.
Dit is verwijdert door een computer bedrijf.
Alles is dus weer opgelost en ik kijk wel uit met downloaden in het vervolg.