bi
door bikkies4950 Oct 3, 2015 om 13:09
Auto & vervoer

Ramen

kan iemand mijn hoe ik de ramen goed schoon kan krijngen welke middel ik moet gebruiken voor de ramen gr doortje&andre

9867 26 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 3, 2015 om 13:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Even geïnformeerd bij mijn cheffin huishouding: warm water met een scheutje spiritus.

bi
door bikkies4950 - Oct 3, 2015 om 13:16
1 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=bikkies4950 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 13:09]kan iemand mijn hoe ik de ramen goed schoon kan krijngen welke middel ik moet gebruiken voor de ramen gr doortje&andre

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2015 om 14:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees hier tientallen adviezen.

https://omaweetraad.nl

mahadma
door mahadma - Oct 3, 2015 om 14:04
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER voor de link van Tijger1.

aurora1
door aurora1 - Oct 3, 2015 om 14:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Even gezocht op de site van @tijger1: klik hier.
Een microvezeldoekje met water wil ook nog wel eens goed werken...

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2015 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie nu dat en bij Tips ook een topic over is van 5 pagina's. Dus klik op Tips en dan links onderaan op ramen.

reflecs
door reflecs - Oct 3, 2015 om 14:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 14:48]Ik zie nu dat en bij Tips ook een topic over is van 5 pagina's. Dus klik op Tips en dan links onderaan op ramen.
Klik

reflecs
door reflecs - Oct 3, 2015 om 14:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT
Zo snel ben ik niet hoor :) Had toevallig net het adres gekopieerd.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 5, 2015 om 12:35
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wij van Wimmi adviseren H2O.

le
door leni60 - Oct 5, 2015 om 12:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Water met een scheutje azijn. Met spiritus krijgen je ramen een blauwe gloed

el
door elianverbetert - Oct 5, 2015 om 13:12
29 Antwoorden / 13 Vragen

water en azijn
water en afwasmiddel
water met spiritus kan allemaal !
maar .... opwrijven met een prop krantenpapier !!!
dan zijn ze kraakhelder

donna53
door donna53 - Oct 5, 2015 om 13:27
98 Antwoorden / 10 Vragen

Water met een scheut glansspoelmiddel van de vaatwasser (bijv. van Action of Lidl) en de ramen drogen streeploos op.

audb
door audb - Oct 5, 2015 om 13:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als de ramen echt vet zijn door uitlaatgassen dan is azijn en/of een paar druppels afwasmiddel de beste oplossing.
Ammoniak helpt ook maar of de buren daar blij mee zijn?

wimmi20
door wimmi20 - Oct 5, 2015 om 13:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Doortje en Andre,,
zal ik jullie het beste raamadvies geven ?
Klop in bij koekel : ramen wassen.
Daar kunt jullie 280 antwoorden vinden op uw vraag.
Doortje en Andre, als jullie ieder 140 antwoorden bekijken dan weet je gelijk hoe je ramen lapt.
Makkelijker kan Wimmi het niet maken.
Zo, weer 2 punten erbij gelapt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++==

=bikkies4950 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 13:09: kan iemand mijn hoe ik de ramen goed schoon kan krijngen welke middel ik moet gebruiken voor de ramen gr doortje&andre

ja
door jank - Oct 5, 2015 om 13:59
168 Antwoorden / 8 Vragen

Op zich lijkt het een enigszins "domme" vraag. Maar TS meldt nergens, dat ze last heeft van strepen.
Zou het theoretisch zo kunnen zijn, dat het gaat om dubbele beglazing die lekt en aan de binnenzijde vuil is? Als je dat niet weet omtrent lekke dubbele beglazing, dan kun je een slag in de rondte poetsen terwijl de ramen vies blijven.

ho
door honda98 - Oct 5, 2015 om 14:24
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb al zoveel adviezen gehad maar het lukt me gewoon niet om de ramen goed tekrijgen ik ben dan een paar uur bezig en nog niet goed.
ik laat nu de buiten boel aan de voordeur kant eens inde zoveel tijd als het nodig is door een schoon maak be drijf doen .daar kan ik niet tegen op en ze doen er hoog uit tien minuten over waar ik uren mee bezig ben.
ik ben ook zo jong niet meer en ben al 4 jaar met pensioen

Em
door Emmap - Oct 5, 2015 om 15:15
162 Antwoorden / 8 Vragen

Aangezien de vraag geplaatst is in de rubriek Auto & Vervoer - Overig, neem ik aan dat het gaat om de ramen van de auto...
Dan moet je rekening houden met de lak van de auto, die wil je niet aantasten.
Even googelen en bingo, kijk eens hier (even over de advertentie naar beneden scrollen voor het complete advies):
http://www.tuning-gids.nl/autoruiten-schoonmaken.htm

Succes!

adjura
door adjura - Oct 5, 2015 om 15:18
17 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij werkt het lauwwarm water, een scheut schoonmaakazijn en een klein kneepje afwasmiddel perfect. Mijn ramen zijn nog nooit zo mooi schoon geweest en met zoveel gemak.

hereistom
door hereistom - Oct 5, 2015 om 15:21
732 Antwoorden / 1 Vragen

Niet zo moeilijk hoor, gewoon lauw schoon water met allesreiniger, iedere keer de trekker schoonmaken!
Bij vuile of veel ramen regelmatig schoon water nemen!
Met droge microvezeldoek nadrogen.
Hier dan altijd streeploos schone ramen! ;-)

ja
door jank - Oct 5, 2015 om 17:16
168 Antwoorden / 8 Vragen

Daar heeft EMMAP een punt.
Was mij ook niet opgevallen, je denkt al gauw aan ruiten in een woning.
Misschien dat de vragensteller of -stelster hier antwoord op wil geven.
En als het om de autoruiten gaat, binnenzijde en/of buitenzijde?

wimmi20
door wimmi20 - Oct 5, 2015 om 17:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste vraagsteller,
kunt u even vertellen over wat voor ruiten het gaat ?
Als het de autoruiten betreft : kijk even in het handboek hoe de ruitensproeiers werken.

sproetje68
door sproetje68 - Oct 5, 2015 om 22:11
14 Antwoorden / 1 Vragen

Warm water, doormidden gesneden ui erin en wassen maar. Opwrijven met een prop krantenpapier en geen streep te bekennen. Succes.

fr
door franskemans - Oct 6, 2015 om 15:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Met "HA-RA" (zie www.ha-ra.de)
Geconcentreerd schoonmaakmiddel, zeer zuinig in gebruik.
Enkele druppels voor enkele ramen nodig.
In nederland verkrijgbaar.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 6, 2015 om 16:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Weet je wat een glazenwasser gebruikt?
Nee, dat weet je niet.
Een zgn glansspoelmiddel.
Ongeveer hetzelfde spul wat barkeepers gebruiken voor de bierglas spoeling.

ma
door manwijf - Oct 11, 2015 om 20:39
574 Antwoorden / 1 Vragen

Een bevriende glazenwasser heb ik het wel eens gevraagd en hij vertelde, dat hij gedestilleerd water met zeepsop gebruikt. Worden ze streeploos schoon. Ideaal voor bovenramen, waar je alleen bij kunt met een lange steel bv. Je hoeft nl. geen trekker te gebruiken. Raam kun je zo op laten drogen. Bij speciaalzaken koop je gedestilleerd water in jerrycans. Kost niet veel, maar handiger is het om water gewoon te koken voor het gebruik.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 11, 2015 om 22:44
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Lijkt mij nogal onzin dit verhaal.
Een glazenwasser gebruikt gedestilleerd water ?
Kost niet veel, beweert Manwijf.
Onzin : 20 liter kost bij de groothandel 16 euro.
Dat is 4 euro voor een emmertje.
En Manwijf weet een goedkopere oplossing : het water koken.
Manwijf, gekookt water is geen gedestilleerde water.
Gedestilleerd water is gedemineraliseerd.
+++++++++++++++++++++++++=========

=manwijf schreef op zondag 11 okt 2015, 20:39: Een bevriende glazenwasser heb ik het wel eens gevraagd en hij vertelde, dat hij gedestilleerd water met zeepsop gebruikt. Worden ze streeploos schoon. Ideaal voor bovenramen, waar je alleen bij kunt met een lange steel bv. Je hoeft nl. geen trekker te gebruiken. Raam kun je zo op laten drogen. Bij speciaalzaken koop je gedestilleerd water in jerrycans. Kost niet veel, maar handiger is het om water gewoon te koken voor het gebruik.