sp
door spicht Oct 1, 2008 om 15:05
Vrije tijd & tuin

Rang 1 Ticktes OPGELICHT

Hoi,

Ik heb zojuist mijn 2 bestelde tickets opgehaald bij het postkantoor. Dit zijn tickets voor het spraakmakende programma Derek Ogilvie dat op 10 oktober opgenomen zal worden. Ik heb via de Rang1tickets site drie weken geleden deze tickets besteld. Deze waren vrij duur, namelijk 129 EURO per stuk ex verzendkosten. 272 EURO totaal voor twee tickets. Dit heb ik gelijk via Ideal betaald. Ze zouden dan aangetekend opgestuurd worden naar mij. Op zich is dit vrij duur maar ik had het er voor over. Ik zou tenslotte op de eerste rang komen te zitten voor die prijs. Zo stond het ook op de site en op mijn bevestiging! Tot mijn grote verbazing bij het openen van de envelop zie ik twee kaarten a 35 EURO per stuk met een lullig briefje erbij dat de prijs voor de tickets hoger kan zijn dan de inkoopprijs blablabla... Whatever! Maar nu komt t! Deze tickets staan NIET op mijn naam! Maar op naam van Meneer [redactie edit: naam verwijderd]! Who the H***? Op mijn kaarten staat nergens Rang 1 terwijl dat WEL op de site en op de bevestiging stond EN we zijn op RIJ 22 gezet! Wat??? Ik ben zo vreselijk boos en voel me zo vreselijk genaaid! Op hoge poten heb ik rang1tickets gebeld. Die jongen aan de telefoon was vrij onverschillig maar wist niet goed antwoord te geven op mijn keiharde vragen. Ja hij herhaalde wat er op het briefje stond. Maar toen ik hem erop wees dat ik voor 272 EURO verwacht dat ik rang 1 kaarten krijg en dit niet t geval is. Nee we zitten achterin de zaal! Zijn antwoord daarop was dat de hele zaal rang 1 is. Bij elk antwoord wat ik kreeg werd ik bozer... Ik vind dit echt misleidend! Dat gaf hij dan nog toe. En het geval dat de tickets niet op mijn naam staan? Dat is omdat deze geannuleerd zijn. Op mijn bevestiging staat dat er niet geannuleerd mag worden, wat gek! Mijn tickets zijn pas verstuurd na betaling... Heeft meneer [edit-redactie: naam verwijderd] toevallig ook al betaald? EN dan 35 euro per stuk? En waarom wordt zijn naam op de tickets gezet als er nog niet betaald is? Ik ben zo boos... Ik had die kleine 300 euro er echt voor over om daar naartoe te gaan. Met in mijn achterhoofd dat we lekker dichtbij zitten. Het waren tenslotte de duurste kaarten... Ik mag de kaarten NIET terug sturen en krijg al zeker geen geld terug. Ik mag een klacht indienen en dan is t nog maar de vraag of hier iets mee gedaan wordt. Waarom kan dit zomaar?? Ik voel me zo machteloos...

Groetjes Debby

7731 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 1, 2008 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo debby

Schurken streek van de eerste orde. Wat een geld. En wat een oplichterij!

Dat een HELE zaal rang 1 is? Nooit van gehoord.

De vraag: 'waarom kan dit zomaar'. Tsjaaa men rommelt maar wat aan. Schijnt dat het alleen nog maar om je centen gaat. Alhoewel ik toch sterk de indruk krijg, dat hier een "vergissing" in het spel is. Verschil van bijna €300,- of/en €35,- is wel een hele grote slok op een borrel.

Kan je eigenlijk niet raden wat nu te doen. Je kan niet terug sturen en ook je geld niet terug??? Nog vreemder.

Misschien kan je de klacht beter voorleggen op Consuwijzer, en zien wat daaruit komt. (als je klachtenformulier invult, krijg je binnen een week antwoord/advies)

Klacht indienen - Consuwijzer

Succes, is vervelende geschiedenis.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2008 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dus een leuke handel! De officiële verkoop gebeurd door TopTicketline voor 35,- euro.
Zie: http://www.rtl.nl/reality/derek/components/derektourbestellen.xml

LET OP: Koop je kaarten uitsluitend bij TopTicketline voor €35,-
Kaarten die op andere sites en voor hogere bedragen worden aangeboden
zijn niet legaal en kunnen geweigerd worden bij de ingang van het
theater.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2008 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kiran,

Bedankt voor je reactie! Vind ik toch fijn om begrepen te worden...

Groetjes Debby

ve
door verwijderd - Oct 1, 2008 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kiran: die prijs is zeker geen vergissing: malafide bureautjes rekenen rustig zulke prijzen. Zolang mensen er in trappen, zo lang zullen deze praktijken niet stoppen.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2008 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Debby

De site heet Rang1 Tickets,alle zitplaatsen hebben 1 prijs,als je op de officiele verkoopsite kijkt.Er wordt niet gesproken van 1 e rang tickets de site heet zo.Als je in google de naam  Derek Ogilvile intikt krijg je een heleboel site's te zien met aanbod en ook vraag naar deze tickets.Je kan nu zels nog tickekts kopen voor 65 euro.Kassa heeft er ook al eens een item aan besteed.

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=3175906

De kamer gaat zich er ook mee bezig houden zeggen ze(maar dat duurt meestal een aantal kabinetten). Misschien een tip. koop volgende keer op tijd via de orginele verkoopsite het dubbele aantal kaartjes en verkoop de 2 niet te gebruiken kaartjes voor een dubbele prijs op internet.( zolang dat wettelijk nog toegestaan is natuurlijk).

gr Henny

ve
door verwijderd - Oct 1, 2008 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Debby,

Dit is absoluut geen nette manier van zaken doen!

Rang1Tickets speelt in op kaarten die zeker snel uitverkocht zijn. De prijs daarvan is gebaseerd op vraag en aanbod en zijn meestal (veel) hoger dan de inkoopprijs. Dit prijsverschil kan heel groot zijn bij een evenement waarbij de vraag aanzienlijk hoger is dan het aanbod. Er wordt van uitgegaan dat Rang1tickets met voorrang kaarten kan inkopen en daarmee de normale bezoekers vóór zijn. Bij een populaire voorstelling zitten zij dus goed, want als de "gewone" kaarten zijn uitverkocht, hebben zij altijd nog kaarten (voor een megaprijs) te koop.

Heb je gezien dat je via hun website ook je tickets te koop kunt aanbieden? Hiervoor moet je een formulier invullen. Rang1Tickets koopt ze dan mogelijk voor meer dan € 70,- van je terug om ze voor een nog veel hoger bedrag opnieuw te verkopen.

M.v.g.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2008 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Kassadurekaartjes

Hieronder een lijst met enkele officiële bureaus en een aantal officieuze bureaus.

Officieel:

Ticketservice
Ticketbox
Top Ticket Line
Nationale Theater Kassa
AUB Uitburo

Of

aan de kassa van het theater.

Officieus en mogelijk niet betrouwbaar (daar kun je dus beter NIET kopen):

Rang1ticketsBudget Ticket
OnlineTicketShop
Ticket Unlimited
Tickets4u
Easytickets

Ticketpoint:

Hogeweg 81

5301 LK Zaltbommel

Waarschuwing:

Er zijn berichten op Kassa dat de hier volgende shop mogelijk niet te vertrouwen is:

Onlineticketshop:
Nederland: 0900 665 4638 (25 cpm)
Vanuit het buitenland: +31 50 201 1520
Fax: 050 201 1525
E-mail:
info@onlineticketshop.nl

Postadres
Onlineticketshop.nl
Postbus 1596
9701 BN Groningen

Of

Zernikepark 12

9747 AN Groningen

Read3.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2008 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit de algemene voorwaarden, waar u mee accoord bent gegaan voordat u de bestelling had bevestigd, blijkt:

Artikel 4. Prijzen

1.       Bij de verkoop van tickets door Rang1tickets.nl is sprake van wederverkoop. De door rang1tickets.nl gehanteerde prijzen wijken daarbij af van de eventueel op de tickets aangegeven prijzen, waaraan door koper geen rechten kunnen worden ontleend. In de door Rang1tickets.nl gehanteerde prijzen zijn alle kosten inbegrepen, met uitzondering van de verzendkosten.

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: BESTEL ALLEEN TICKETS BIJ OFFICIËLE VERKOOPPUNTEN!

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Oct 4, 2008 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo debby,

ik zou me ook behoorlijk genaaid voelen en ik zou ook proberen om op wat voor manier dan ook mijn geld terug te krijgen. misschien is het een item voor de belbus? als je lid bent van de consumentenbond kun je misschien stekeligheden informeren. ik zou in ieder geval ook laaiend zijn.

succes naat

ve
door verwijderd - Jun 17, 2009 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom wordt dit onderwerp uit oktober 2008 op de site van Vara-Kassa geplaatst als één van de laatste consumentenvragen? Volgens Kassa is heden om 12.16 uur een reactie geplaatst1

Waar dan?

ve
door verwijderd - Jun 17, 2009 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ tp,

Ik denk dat de redactie hier zelf voor verantwoordelijk is. Ik zie dat ze een edit hebben gedaan in het onderwerp (een naam verwijderd). Het is me al eens eerder opgevallen dat een onderwerp dan klaarblijkelijk zonder enige reden weer omhoog komt borrelen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jul 27, 2009 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend dat u telerugesteld bent in Rang1tickets. Ik werk bij www.Rang1tickets.nl en heb het onderwerp even uitgezocht nadat ik dit bericht las op dit forum. Rang1tickets is een bedrijf dat tickets inkoop en verkoopt voor populaire en meestal uitverkochte concerten en evenementen. Op het moment dat Debby een bestelling plaatste was het nog zo dat in ons systeem een keuze moest worden gemaakt tussen rang 1, rang 2, rang 3, rang 4 en rang 5. er moest dus een keuze gemaakt worden binnen het software programma waar rang1tickets toen gebruik van maakte. Bij theaters hanteren wij de rangindeling van het desbetreffende theater omdat dat de meest correcte rangindeling is. Maar dit theater had alleen rang normaal. Er waren dus geen verschillende rangen gemaakt om de categoerien kaarten te scheiden. Omdat in het systeem een keuze moest gemaakt worden tussen de 5 rangen moesten wij dus rang 1 kiezen want rang 2 bestond helemaal niet. Zo kon het dus gebeuren dat onze klant Debby achtaan zat terwijl ze veel betaald had voor haar tickets en rang 1 had gekocht. Zij heeft ons hierover gebeld en wij waren het met haar eens dat dit misleidend was en Rang1tickets heeft ook gelijk stappen gezet om ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer gebeurt. Met de nieuwe software die wij hebben gekocht kunnen wij nu zelf aangeven wat voor rang er wordt aangeboden. Bij Derek ogilvie kunnen wij nu "Rang normaal" aangeven of gewoon "zitplaatsen". Dit is correcter omdat er dus geen rangen zijn en wij dan dus ook gewoon het neutrale woord "zitplaatsen" gebruiken. u kunt dit voorbeeld zien op http://www.rang1tickets.nl/evenementen/Derek_Ogilvie/

verder wil ik nog even toelichten wat Rang1tickets als bedrijf voor doelstelling heeft. Wij zijn een bedrijf dat een dienstverlening levert aan onze klanten. Er zijn veel mensen die ons benaderen omdat wij beter zijn in het krijgen van goede kaarten dan zij en deze mensen betalen graag iets extra als het ons lukt om tickets voor hen te krijgen. Zij zijn ons achteraf ook erg dankbaar. Veel mensen willen zelf niet uitzoeken hoe ze de kaarten kunnen bestellen of hebben geen zin om naar de stad te gaan en in de rij te staan om de tickets te kalen. Dit is onderdeel van de dienst die wij leveren. Als het ons niet lukt krijgen zij hun geld weer terug. Er zijn ook mensen die niet goed opletten en denken dat wij het officiele punt zijn en niet door hebben dat wij hogere prijzen vragen. Daarom doen wij ons uiterste best om deze mensente informeren over onze handelswijze. Kijk maar op de site. het staat op de homepage. in de voorwaarden, overal. Meer dan de mensen juist informeren kunnen we niet doen. De site is bedoeld voor mensen die op een laat moment nog willen beslissen naar een concert te gaan als het al uitverkocht is en voor mensen die verwachten dat ze voor een ocncert geen kaarten zullen krijgen dan doen wij ons best om dit voor mensen te regelen. Wij betreuren het als mensen ontevreden zijn over onze dienstverlening. Mochten mensen vragen of klanchten hebben dan kunnen ze ons mailen op klantenservice@rang1tickets.nl en dan zullen zij een bericht terugkrijgen binnen 48 uur, met uitzondering van het weekend.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2009 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stefank: dit topic dateert uit oktober 2008. Nergens meer voor nodig om hier reclame te komen maken voor die club van je.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2009 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voel met je mee!!  boos en onmacht!!

Nog een ervaring met rang1ticket..

Tickets ontvangen voor in Rosso echter op een verkeerde naam. Navraag bij See tickets leert dat jullie "il"legaal kaarten opkopen en doorverkopen. Wanneer men in google rosso concert in tikt komt jullie site naar voren dus gaat een (eerlijke )klant niet verder kijken of het allemaal wel klopt en klikt direct door naar de foto van het concert!. Voor deze kaarten heb ik 252,58 neer moeten leggen maar ben daar nog nooit geweest en dacht wat de f.. gewoon doen een keer! de normale prijs 179 euro zou moet zijn. Noemen ze dit IETS duurder? Dit is puur afzetten van verkeerd terechtgekomen klanten!! Daarnaast nemen ze nog niet eens de moeite om de klant's naam op het ticket te zetten? schandalig..

Zomaar een briefje om gal te spuwen wat een ongelofelijk oplichters bende dei RANG!TICKET!

ben benieuwd wat onze medewerker hier over wil zeggen..

waarschijnlijk... lees de kleine letters en klik wat minder snel door naar het geen wat je zoek!

gr. Rik..

ve
door verwijderd - Oct 16, 2009 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

zojuist wel de kaarten voor in rosso binnengekregen. We hadden kaarten voor zaterdag besteld maar ze zijn voor vanavond. Per mail een reactie gehad dat we konden gaan of de kaarten terug konden sturen en ons geld terug krijgen....
Het telefoonnummer 09001122441 is niet meer in gebruik. Heeft iemand wel een telefoonnummer dat te bereiken is???

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben bedonderd: mijn vraag:Order 583030 besteld op 20-04-2009/ betaald 22-04-2009 Goedeavond B&S producties, Zoals u kunt nagaan heb ik voor 3 kaarten E 288.87 betaald inclusief kosten. Van u heb ik 3 kaarten ontvangen ter waarde van E 43.50 per stuk totaal E 130.50. Terwijl ik betaald heb voor deze kaarten E 89.00 per stuk??? Nu zijn wij verhuisd naar rij 21 wat niet klopt. Wij waren er toch echt optijd bij order datum 20-4-2009. Graag u uitleg en graag ontvang ik de juiste kaarten, of het verschil terug. Vol verwachting wacht ik op u antwoord, Met vriendelijke groet, Marianne

Wordt vervolg met het antwoord!!

ve
door verwijderd - Oct 23, 2009 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervolg antwoord van rang 1

Geachte klant,

Rij 21 is rang 1, zoals besteld.   (oplichter)

Wij zijn een bedrijf dat zich specialiseert in het in- en verkopen van toegangsbewijzen. Het gaat hierbij voornamelijk om toegangsbewijzen voor voorstellingen, sportevenementen en concerten die al lange tijd uitverkocht zijn. Wij maken het mogelijk om op een later moment toch nog te kunnen beslissen naar een voorstelling te gaan, ook al is deze voorstelling al uitverkocht.

Op onze website geven wij aan dat ons bedrijf kaarten verkoopt tegen een prijs die gebaseerd is op vraag en aanbod en vaak hoger is dan de inkoopprijs van de toegangsbewijzen. Leest u onze beschrijving van onze bedrijfsactiviteiten na op www.rang1tickets.nl. U dient de link -over ons- aan te klikken om deze tekst te lezen.

Dit is de tekst:

- Wilt u naar een concert, cabaretvoorstelling of voetbalwedstrijd, maar is het evenement al uitverkocht? Dan kunt u bij ons terecht.

Rang1tickets.nl is een bedrijf dat zich specialiseert in het in- en verkopen van toegangsbewijzen voor uitverkochte concerten, cabaretvoorstellingen, voetbalwedstrijden en andere evenementen.

Rang1tickets.nl streeft er naar altijd de beste kaarten in huis te hebben.  Bestelling april voorstelling op 27-10-2009.  Uiteraard hebben wij ook kaarten die niet in de rang 1 categorie vallen. Deze kaarten hebben het voordeel hebben dat ze goedkoper zijn. De prijzen van de kaarten zijn altijd gebaseerd op vraag en aanbod en zijn soms hoger dan de inkoopprijs. Dit prijsverschil kan groot zijn bij evenementen waar de vraag aanzienlijk hoger is dan het aanbod. Ook hebben wij zo nu en dan aanbiedingen. enz enz

 Ik heb mijn les geleerd!!!!

Groetjes Marianne

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee maanden geleden heb ik een kaart besteld bij
Rang1tickets voor een concert van Frans Bauer in
het Spant in Bussum. Kort nadat ik dat gedaan had
kwam ik er achter dat ik teveel betaald had.
Wanneer ik direkt bij het Spant besteld had,
had ik slechts de helft hoeven neer te tellen.
Helaas kon ik niet meer annuleren. Bovendien rekende
Rang1tickets 12 euro voor administratiekosten en
het aangetekend verzenden van het ticket.
Er werd gegarandeerd dat het ticket 7 dagen voor
het concert zou worden verstuurd. Toen ik niets
ontving stuurde ik een email. Men antwoordde:
“wij zorgen dat u het ticket op tijd krijgt.”
Toen ik twee dagen voor het concert nog niets
ontvangen had stuurde ik weer een email.
De volgende dag kreeg ik antwoord.
Men had het ticket niet van het Spant ontvangen.
Men had alsnog een ticket besteld. Het zou klaar
liggen bij de kassa. De juffrouw bij de Kassa
aarzelde om mij het ticket te geven, omdat het onder
een andere naam was besteld. Gelukkig kreeg ik
de kaart toch, zodat ik het concert wel kon bijwonen.
Maar het concert was bijna uitverkocht. Ik kreeg
daarom het slechtste ticket dat ik ooit heb
ontvangen. De juffrouw achter de kassa was
verontwaardigd dat ik zoveel voor het kaartje
betaald had. Ze zou maatregelen nemen.
Het kaartje is nooit aangetekend verstuurd.
Dat geld heeft men ook ingepikt.
Ik raad je aan nooit kaarten bij Rang1tickets
te bestellen. Het grenst aan oplichting en
de service is nihil.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag joswilg,

Je had het kunnen weten!!!

Informatie:

Hieronder een lijst met enkele officiële bureaus en een aantal officieuze bureaus.

1. Officieel en (mogelijk) wel betrouwbaar:

Ticketservice.nl
Top Ticket Line
Nationale Theater Kassa
AUB Uitburo
Ticketpoint
www.livenation.nl
www.ticketmaster.nl
www.eventim.nl
www.seetickets.nl/

of
aan de kassa van het theater (waar je de echte prijs betaalt).

2. Officieus en (mogelijk) niet betrouwbaar (daar kun je dus beter NIET kopen):

Rang1tickets
Budget Ticket
Ticket Unlimited
Tickets4u
Easytickets
Ticketonline
Ticket123
Onlineticketshop
Rang1tickets
Onlineticketshop

Note: wederverkopers als Budgetticket en Onlineticketshop (overigens dezelfde firma) en www.tickets4u.nl verkopen kaarten met woekerwinsten aan de consument. Deze bedrijven kopen op grote schaal kaarten in van Ticketmaster (Mojo) en Topticketline, die zij met dikke winst weer te koop aanbieden. Helaas is dit nog steeds legaal.

Volgens de letter der wet kun je deze kaarten NIET binnen 7 werkdagen retourneren. Concert kaarten e.d. vallen net als kranten en tijdschriften onder tijdsgebonden artikelen waarop de wet Koop op Afstand niet van toepassing is.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben pis link op rang1ticket. Deze site ziet er professioneel uit. Ik dacht met een betrouwbaar bureau in zee te gaan, maar wat blijkt.... grote oplichters..Kan hier juridisch iets aan gedaan worden?

Ik heb 172,58 overgemaakt (2 tickets van 79 euro en verzendkosten) en ik ontvang op een andere naam 2 tickets van 44 euro... gotverd.... wat zijn dit voor manieren. Ik heb SEETICKET gebeld en die wisten me te vertellen dat deze site niet betrouwbaar is, maar ik heb dit nergens kunnen uithalen of lezen dat RANG1TICKET.... NIET DEUGD. Kan de overheid er niet voor zorgen dat deze oplichters een etiket krijgen op internet met NIET BETROUWBAAR, zodat mensen dit weten.... got wat ben ik boos...
Mensen kunnen we samen niet iets ondernemen naar regel-recht of de consumentenbond of kassa of radar?

vr.groet,

Jacqueline Doens

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

jdoens schreef op maandag 10 mei 2010, 15:57: Ook ik ben pis link op rang1ticket. Deze site ziet er professioneel uit. Ik dacht met een betrouwbaar bureau in zee te gaan, maar wat blijkt.... grote oplichters..Kan hier juridisch iets aan gedaan worden?

Nee kan niets aan gedaan worden, je moet rondshoppen voor je iets koopt, dan had je jezelf feitelijk niet opgelicht................
Kaarten/prijzen bij dit soort buro`s is een kwestie van `wat de gek er voor geeft...`en dat mag, zouden mensen eerst eens rondkijken naar de werkelijke prijzen dan zou het buro niets meer Kunnen verkopen tegen deze woekerprijzen en dan zou het wel keer overgaan met dit soort firma`s.............
Maar tot die tijd, zolang het verkocht wordt gaat de verkoop gewoon door.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

jdoens

Read schrijft op zondag 24 jan 2010, 18:15 in dit draadje, dat het bewuste bureau mogelijk niet betrouwbaar is. Je had het dus kunnen weten als je de zoekfunktie hier en op Radar had gebruikt. De 2de kamer is overigens bezig met het aan banden leggen van de ticketwoekeraars, maar dat zal dus nog wel even duren.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij kaartverkoop voor concerten e.d. is het belangrijk dat je Weet Waar Je Koopt. Dat is een duidelijke en overzichtelijke site waar een lijst te vinden is van de officiële verkooppunten voor kaartjes voor allerlei evenementen.

Sowieso is het bij concerten e.d. altijd handig om eerst op de officiële website van de artiest of de zaal te kijken, dan zie je daar vaak een link staan naar het enige echte voorverkoopadres.

Het wetsvoorstel om doorverkoop van kaarten aan banden te leggen is inmiddels al door de Tweede Kamer aangenomen. Maar alles is te omzeilen en de illegale kaartverkopers zijn hier creatief in, zoals in het 3voor12 artikel te lezen is....

"...rekende 3VOOR12 onlangs voor hoe eenvoudig een mouw te passen is aan de nieuwe regels. “Je kunt tickets bijvoorbeeld in een pakket aanbieden. Je verkoopt een T-shirt van Rammstein voor 200 euro, plus een ticket erbij voor face value. Een consument mag zelf bepalen of hij 200 euro voor een shirt over heeft.”"

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

jdoens schreef op maandag 10 mei 2010, 15:57: maar ik heb dit nergens kunnen uithalen of lezen dat RANG1TICKET.... NIET DEUGD. Kan de overheid er niet voor zorgen dat deze oplichters een etiket krijgen op internet met NIET BETROUWBAAR, zodat mensen dit weten....

Staat er toch?
: Rang1Tickets.nl is een onafhankelijke website die zich specialiseert in secondary Ticketing. Rang1Tickets.nl is op geen enkele wijze gelieerd aan concert/evenement organisatoren, officiële verkooppunten en artiesten. De prijzen op Rang1Tickets.nl zijn gebaseerd op vraag en aanbod en verschillen in de meeste gevallen van de prijs die eventueel op de tickets staat. Namen van artiesten en evenementen worden uitsluitend gebruikt om onze producten te beschrijven.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2012 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

spicht schreef op woensdag 1 okt 2008, 15:05: Hoi,
Ik heb zojuist mijn 2 bestelde tickets opgehaald bij het postkantoor. Dit zijn tickets voor het spraakmakende programma Derek Ogilvie dat op 10 oktober opgenomen zal worden. Ik heb via de Rang1tickets site drie weken geleden deze tickets besteld. Deze waren vrij duur, namelijk 129 EURO per stuk ex verzendkosten. 272 EURO totaal voor twee tickets. Dit heb ik gelijk via Ideal betaald. Ze zouden dan aangetekend opgestuurd worden naar mij. Op zich is dit vrij duur maar ik had het er voor over. Ik zou tenslotte op de eerste rang komen te zitten voor die prijs. Zo stond het ook op de site en op mijn bevestiging! Tot mijn grote verbazing bij het openen van de envelop zie ik twee kaarten a 35 EURO per stuk met een lullig briefje erbij dat de prijs voor de tickets hoger kan zijn dan de inkoopprijs blablabla... Whatever! Maar nu komt t! Deze tickets staan NIET op mijn naam! Maar op naam van Meneer [redactie edit: naam verwijderd]! Who the H***? Op mijn kaarten staat nergens Rang 1 terwijl dat WEL op de site en op de bevestiging stond EN we zijn op RIJ 22 gezet! Wat??? Ik ben zo vreselijk boos en voel me zo vreselijk genaaid! Op hoge poten heb ik rang1tickets gebeld. Die jongen aan de telefoon was vrij onverschillig maar wist niet goed antwoord te geven op mijn keiharde vragen. Ja hij herhaalde wat er op het briefje stond. Maar toen ik hem erop wees dat ik voor 272 EURO verwacht dat ik rang 1 kaarten krijg en dit niet t geval is. Nee we zitten achterin de zaal! Zijn antwoord daarop was dat de hele zaal rang 1 is. Bij elk antwoord wat ik kreeg werd ik bozer... Ik vind dit echt misleidend! Dat gaf hij dan nog toe. En het geval dat de tickets niet op mijn naam staan? Dat is omdat deze geannuleerd zijn. Op mijn bevestiging staat dat er niet geannuleerd mag worden, wat gek! Mijn tickets zijn pas verstuurd na betaling... Heeft meneer [edit-redactie: naam verwijderd] toevallig ook al betaald? EN dan 35 euro per stuk? En waarom wordt zijn naam op de tickets gezet als er nog niet betaald is? Ik ben zo boos... Ik had die kleine 300 euro er echt voor over om daar naartoe te gaan. Met in mijn achterhoofd dat we lekker dichtbij zitten. Het waren tenslotte de duurste kaarten... Ik mag de kaarten NIET terug sturen en krijg al zeker geen geld terug. Ik mag een klacht indienen en dan is t nog maar de vraag of hier iets mee gedaan wordt. Waarom kan dit zomaar?? Ik voel me zo machteloos...
Groetjes Debby

ve
door verwijderd - Dec 5, 2012 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry debby had het verkeerd gedaan dus heb ik jou er dubbel op gezet des te meer redenen om erop te reageren misschien door de vara zelf??
ook ik ben genaaid door de rang1 tickets.grrr.
heb er kaarten gekocht maar nog steeds niet binnen,al meerdere keren gebeld niemand neemt de telefoon op,gemails geen respons erop,boze mails gestuurd naar die live chat zo hun die noemen nou ook geen reactie hoor!eerst twee maal heel net had ik er gechreven hoor maar daarna dan die boze mails.
ben overal op internet zetten hoe een stelletjes oplichters het zijn! ben super boos!!
nooit kopen bij rang1 tickets!

ve
door verwijderd - Dec 5, 2012 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

brynnar schreef op vrijdag 3 okt 2008, 09:40: Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: BESTEL ALLEEN TICKETS BIJ OFFICIËLE VERKOOPPUNTEN!
Mvgr - B

Inderdaad!
Het zijn ordinaire criminelen, hun praktijken zijn al jaren bekend, als je er nu nog intrapt verdien je ook niet beter.
Je vergeet toch ook niet je broek op te hijsen na een wc-bezoek?
Beetje rare vergelijking, dat wel, maar eigenlijk zou het net zo vanzelfsprekend moeten zijn.
Op alle scholen zou dat ook geleerd moeten worden om altijd te googelen op recensies want internet is een broeinest van misdadigers. (veilig je smerige zaakjes doen want er is niemand die daar wat aan doet of gaat doen)

ve
door verwijderd - Sep 5, 2013 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil graag ook even reageren over het verhaal van Rang1tickets, het is pure oplichterij van die klanten.
Ik heb vorig jaar november 2 2012 kaarten gekocht voor Roger Waters op 8 sep 2013 ik heb afgerekend E 212,- een hoop geld. Ik had aangegeven om de tickets te laten thuis sturen, vorige week krijg ik 2 tickets via mijn mail en je raad het al de tickets staat een bedrag van slechts E 39,- = E 3,50,- admin kosten bij elkaar E 86,- en de rest E 121,- WEG! opgevreten door de hufters van Rang1tickets. Toen ik de kaarten kocht was er geen spraken van uitverkocht of kopen op het laatste moment kaarten kopen onzin Ik heb deze klanten tot 2 x toe gesommeerd het resterende geld terug te storten maar natuurlijk weigeren zij dat, Ik heb een officiële klacht neergelegd bij de consumwijzer maar deze zegt ook dat het niet verboden om kaarten door te verkopen voor een hogere prijs zij doen dat legaal. Ook geen bevredigend antwoord, kortom kijk uit waar je kaarten koopt deze club naait je waar je bij staat en al die mooie verhalen over voorwaarden gelul en het kan mij zeker niet schelen wat zij voor software gebruiken ( zeker ontwikkeld om mensen op te lichten) Die Stefank die heeft gereageerd op een verhaal moet zich schamen om voor zo'n oplichters bedrijf te werken. Ook ik voel me goed genaaid dure kaarten betaald en uiteindelijk kaarten voor een waarde van E 86,-. Ik hoop dat er nog eens een programma wordt overgemaakt en dat hufters aan de tand worden gevoeld.

Groet,

Pink Floyd

ve
door verwijderd - Sep 5, 2013 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie gaat er dan ook niet-uitverkochte kaarten bestellen bij een ticket-reseller?

ve
door verwijderd - Sep 5, 2013 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit (klik) even door...