ab
door abdelmakr Jan 21, 2014 om 14:46
Auto & vervoer

RDW

Ik had een tijd geleden een auto gekocht bij een garage. De Auto had een WOK (wacht op keuren) en ik had de auto bij een garage laten repareren. Daarvoor had ik de auto al op mijn naam gezet. Nadat de auto klaar was voor de WOK keuring had ik een afspraak gemaakt en was ik langs geweest. Wat bleek was dat er een verkeerde afspraak was gemaakt. Ik kon daar geen nieuwe afspraak maken maar moest eerst naar huis. Thuis aangekomen had ik een andere afspraak gemaakt. Bij die afspraak ben ik geweest en de auto was door de keuring gekomen. Paar weken later ontving ik een bekeuring voor het niet keuren van de auto. Wat bleek is dat de bekeuring was uitgeschreven tussen de eerste en de tweede afspraak. Toen had ik een bezwaarschrift geschreven, en die is nu afgewezen. De boete is 137 euro. Mijn vraag is wat kan ik nu nog doen. Heb ook contact opgenomen met het RDW maar die legt het probleem bij mij, en trekken er zich er verder ook niks van aan.

met vriendelijke groet

Abdel

9425 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2014 om 15:11
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Op zich was uw auto op dat moment niet gekeurd.

U schrijft: Wat bleek was dat er een verkeerde afspraak was gemaakt.

Wie heeft de afspraak gemaakt en waarom is het fout gegaan?

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2014 om 15:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik het goed begrijp ging afspraak 1 voor een APK niet door en had u dezelfde dag een afspraak bij een andere garage? Daar is de auto APK goedgekeurd? Dan had dit bedrijf het toch allemaal met de RDW moeten regelen en melden dat hij (de auto) door de keuring was gekomen? Als ik het zo tenminste goed begrijp, dan is 'de tweede garage' nalatig geweest. Althans, zo gaat het hier gewoon, net zoals (lijkt mij) het bij alle APK-keuringen gaat.

door 14peter - Jan 21, 2014 om 15:54
567 Antwoorden / 2 Vragen

@tenormin; Die afspraak ging om de WOK, niet om de APK. Dat zijn twee hele verschillende dingen.

@abdelmakr; Die bekeuring, is dat niet gewoon een register controle geweest mbt de APK? Die staat los van de WOK en heeft dus niets met de afspraak te maken. Apart van de WOK-keuring had u dan dus ook een Apk-keuring moeten laten uitvoeren of het kenteken moeten schorsen.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2014 om 16:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=14peter schreef op dinsdag 21 jan 2014, 15:54]@tenormin; Die afspraak ging om de WOK, niet om de APK. Dat zijn twee hele verschillende dingen.

Dacht dat Wachten Op Keuring met afspraak maken bedoeld werd dat de APK kon worden uitgevoerd. Ken alleen maar wok in een andere context, sorry! ;-)

ab
door abdelmakr - Jan 21, 2014 om 17:27
8 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had alle twee de afspraak gemaakt bij het RDW keuringsstation. De eerste afspraak was voor de WOK melding maar het was niet duidelijk op de site onder welke categorie het moest. Daar kreeg ik bij het RDW keuringsstation uitleg over en daarna moest ik thuis een andere afspraak maken.

Maar wanneer een auto een WOK melding heeft komt er bij de garage te staan dat de auto eerst bij het RDW keuringsstation gekeurd moet worden voordat de APK uitgevoerd kan worden. Je kan de auto dan ook niet verzekeren. Ik wou de dag van de WOK keuring de auto ook APK laten keuren maar dan moet je een andere afspraak maken.

Na de eerste afspraak bij het die in de verkeerde categorie werd gemaakt werd ik naar huis gestuurd en daarna is gelijk ook een boete gestuurd uit het register die boete kreeg ik 2 weken later in de brievenbus.

sw
door swat1500 - Jan 21, 2014 om 22:33
3763 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt, als de termijn nog niet is verstreken, in beroep bij de kantonrechter. Ik geef u echter niet veel kans. Bij de register controle moet de auto gekeurd zijn of het kenteken geschorst zijn. Andere varianten zijn er niet.

sw
door swat1500 - Jan 21, 2014 om 22:34
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat de auto wel verzekerd was anders kunt u nog een rekening verwachten. Die zal wel wat hoger zijn.

grindweg
door grindweg - Jan 24, 2014 om 20:16
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u had hem moeten schorsen.
u voldeed niet aan de keurings plicht (apk).
dat is inderdaad uw feestje.
om naar de keuring te rijden moet u handelaars kenteken plaaten bezitten of een eendags kenteken aanvragen.
er onderuitkomen gaat niet lukken