ridder_1
door ridder_1 Aug 2, 2015 om 18:34
Geldzaken & recht

REAAL premie correctie 2009

Reaal verblijde mij afgelopen week met een brief dat ik blijkbaar in 2009 3 maanden geen premie zou hebben betaald, of ik dit even binnen 14 dagen wilde overmaken. Reeal is echt een Kl--- bank en ik weet dat toen ooit diverse betalingen werden afgeboekt voor andere verzekeringen ( DSB verplichte verzekeringen bij Reaal, maar betaal al jarenlang (te hoge ) premie voor de beleggingsverzekering (Garant profijtplan). Wat te doen: ik kan betalingen uit 2009 niet meer nakijken en ze geloven op hun blauwe (binnnenkort Chinese) ogen is niet te vertrouwen ook omdat hun lage compensatievergoeding jarenlang op zich liet wachten totdat het een (wettelijke) compensatieregeling werd, trouwens ik wil er mee kappen omdat ik binnenkort mijn hypotheek (bij een andere bank) afloopt en deze van Reaal pas in 2024 gaat uitkeren. wat is het meest handig te doen ? premievrij maken / opheffen of betalen in een belegging die een dubieuze naam heeft en TZT een te lage uitkering

3547 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 2, 2015 om 19:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou geen cent betalen, of u nu niet of wel heeft betaald in 2009, de rekening is verjaard. Staat 5 jaar voor.

Als ik u was zou ik ze (schriftelijk) mededelen dat u die rekeningen wel heeft betaald en dat u zich bovendien beroept op verjaring.

Vervelend dat u bij een bank zit die u dit geintje flikt.

tijger1
door tijger1 - Aug 2, 2015 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zogenaamde openstaande nota heeft natuurlijk niets van doen met uw andere klachten over Reaal. U moet die zaken wel los van elkaar zien. Dus volg wat betreft die nota het advies van Zoekster.

Wat u verder moet met die beleggingsverzekering is niet zo te zeggen. Als binnenkort uw hypotheek afbetaald is, dat maak ik tenminste uit uw woorden op, dan zou u natuurlijk kunnen stoppen met die polis.

Het is verstandiger voordat u iets met die polis doet, daar goed advies over in te winnen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2015 om 10:37
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Zie het advies van zoekster @ en bij verder problemen een klacht neerleggen bij KiFid (Ombudsman Klachten Instituut Financiële Dienstverlening. Reaal (Vivat) is daarbij aangesloten.
Misschien is het zelfs beter om dat nu al te doen, zij het dat ik mij bedenk dat de voorwaarde is: eerst een schriftelijke klacht indienen bij de verzekeraar zelf zie www.kifif.nl

jo
door jorisw - Aug 3, 2015 om 10:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ridder schreef op zondag 2 aug 2015, 18:34]Reaal verblijde mij afgelopen week met een brief dat ik blijkbaar in 2009 3 maanden geen premie zou hebben betaald, of ik dit even binnen 14 dagen wilde overmaken. Reeal is echt een Kl--- bank en ik weet dat toen ooit diverse betalingen werden afgeboekt voor andere verzekeringen ( DSB verplichte verzekeringen bij Reaal, maar betaal al jarenlang (te hoge ) premie voor de beleggingsverzekering (Garant profijtplan). Wat te doen: ik kan betalingen uit 2009 niet meer nakijken en ze geloven op hun blauwe (binnnenkort Chinese) ogen is niet te vertrouwen ook omdat hun lage compensatievergoeding jarenlang op zich liet wachten totdat het een (wettelijke) compensatieregeling werd, trouwens ik wil er mee kappen omdat ik binnenkort mijn hypotheek (bij een andere bank) afloopt en deze van Reaal pas in 2024 gaat uitkeren. wat is het meest handig te doen ? premievrij maken / opheffen of betalen in een belegging die een dubieuze naam heeft en TZT een te lage uitkering

Zo'n lange zin zonder maar 1 punt. Mijn dochter in groep 5 zou het opnieuw moeten doen.

Maar goed: als je zelf niet kunt aantonen dat je wel hebt betaald, sta je niet sterk denk ik.

reaal webcare
door reaal webcare - Aug 3, 2015 om 11:15
17 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ridder,

We snappen dat de brief die u heeft ontvangen onverwachts bij u is aangekomen en dat u hiervan schrikt. Het spijt ons dat de communicatie op deze manier is verlopen. Begrijpelijk dat u graag een bevestiging/overzicht ziet over de betalingen van uw verzekering. Als u ons een e-mail stuurt naar webcare@reaal.nl met uw NAW- gegevens en polisnummer, dan vragen wij dit overzicht voor u aan.

Wat betreft uw vraag over wat het verstandigst is om te doen, daar heeft Tijger1 u al goed over ingelicht. Uw adviseur kan samen met u kijken naar uw mogelijkheden en uw wensen en doelen. Samen kunt u besluiten wat u het beste kunt doen met uw verzekering en met welke beslissing u het meest voordelig uit bent.

We zien uw reactie graag tegemoet!

hutch
door hutch - Aug 3, 2015 om 11:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=reaal webcare schreef op maandag 3 aug 2015, 11:15]We snappen dat de brief die u heeft ontvangen onverwachts bij u is aangekomen en dat u hiervan schrikt. Het spijt ons dat de communicatie op deze manier is verlopen. Begrijpelijk dat u graag een bevestiging/overzicht ziet over de betalingen van uw verzekering. Als u ons een e-mail stuurt naar webcare@reaal.nl met uw NAW- gegevens en polisnummer, dan vragen wij dit overzicht voor u aan.
Uiteraard weet deze bak héél goed (!!) dat deze vordering verjaard is, maar het is altijd te proberen. Misschien is er wel een niet-wetende klant die er wel intrapt......
Tenslotte kost zo'n briefje praktisch niets; het is altijd te proberen.

En TS hoeft eigenlijk helemaal geen overzicht te ontvangen. Waarom ook? Die vordering (als deze er al zou zijn...) is al lang verjaard, maar daar lees je niets over van dit bankje.

Het spijt dit bankje helemaal niet dat zij geprobeerd hebben om TS te belazeren. Het spijt (?) hen, dat de communicatie zo verlopen is en uiteraard dat TS er niet ingetrapt is.

Ik zou helemaal niets meer met dit bankje te maken willen hebben, nu zij dit geflikt hebben.

TS, succes verder met uw beslissing(en).

anduril
door anduril - Aug 3, 2015 om 12:32
167 Antwoorden / 1 Vragen

Wéér een hufterige verzekeraar. Ongelooflijk dat ze niet beter weten, of er een dergelijke mentaliteit op na houden. En als het waar is, dan geeft het wel te denken over de kwaliteit van deze toko.
Een door hen toegezonden betalingsoverzicht zegt helemaal niets. Zoiets kan ik ook in elkaar flansen. Te laat is te laat, eigen schuld, dikke bult.