REAAL premie correctie 2009
Reaal verblijde mij afgelopen week met een brief dat ik blijkbaar in 2009 3 maanden geen premie zou hebben betaald, of ik dit even binnen 14 dagen wilde overmaken. Reeal is echt een Kl--- bank en ik weet dat toen ooit diverse betalingen werden afgeboekt voor andere verzekeringen ( DSB verplichte verzekeringen bij Reaal, maar betaal al jarenlang (te hoge ) premie voor de beleggingsverzekering (Garant profijtplan). Wat te doen: ik kan betalingen uit 2009 niet meer nakijken en ze geloven op hun blauwe (binnnenkort Chinese) ogen is niet te vertrouwen ook omdat hun lage compensatievergoeding jarenlang op zich liet wachten totdat het een (wettelijke) compensatieregeling werd, trouwens ik wil er mee kappen omdat ik binnenkort mijn hypotheek (bij een andere bank) afloopt en deze van Reaal pas in 2024 gaat uitkeren. wat is het meest handig te doen ? premievrij maken / opheffen of betalen in een belegging die een dubieuze naam heeft en TZT een te lage uitkering
Ik zou geen cent betalen, of u nu niet of wel heeft betaald in 2009, de rekening is verjaard. Staat 5 jaar voor.
Als ik u was zou ik ze (schriftelijk) mededelen dat u die rekeningen wel heeft betaald en dat u zich bovendien beroept op verjaring.
Vervelend dat u bij een bank zit die u dit geintje flikt.
Die zogenaamde openstaande nota heeft natuurlijk niets van doen met uw andere klachten over Reaal. U moet die zaken wel los van elkaar zien. Dus volg wat betreft die nota het advies van Zoekster.
Wat u verder moet met die beleggingsverzekering is niet zo te zeggen. Als binnenkort uw hypotheek afbetaald is, dat maak ik tenminste uit uw woorden op, dan zou u natuurlijk kunnen stoppen met die polis.
Het is verstandiger voordat u iets met die polis doet, daar goed advies over in te winnen.
Zie het advies van zoekster @ en bij verder problemen een klacht neerleggen bij KiFid (Ombudsman Klachten Instituut Financiële Dienstverlening. Reaal (Vivat) is daarbij aangesloten.
Misschien is het zelfs beter om dat nu al te doen, zij het dat ik mij bedenk dat de voorwaarde is: eerst een schriftelijke klacht indienen bij de verzekeraar zelf zie www.kifif.nl
[quote=ridder schreef op zondag 2 aug 2015, 18:34]Reaal verblijde mij afgelopen week met een brief dat ik blijkbaar in 2009 3 maanden geen premie zou hebben betaald, of ik dit even binnen 14 dagen wilde overmaken. Reeal is echt een Kl--- bank en ik weet dat toen ooit diverse betalingen werden afgeboekt voor andere verzekeringen ( DSB verplichte verzekeringen bij Reaal, maar betaal al jarenlang (te hoge ) premie voor de beleggingsverzekering (Garant profijtplan). Wat te doen: ik kan betalingen uit 2009 niet meer nakijken en ze geloven op hun blauwe (binnnenkort Chinese) ogen is niet te vertrouwen ook omdat hun lage compensatievergoeding jarenlang op zich liet wachten totdat het een (wettelijke) compensatieregeling werd, trouwens ik wil er mee kappen omdat ik binnenkort mijn hypotheek (bij een andere bank) afloopt en deze van Reaal pas in 2024 gaat uitkeren. wat is het meest handig te doen ? premievrij maken / opheffen of betalen in een belegging die een dubieuze naam heeft en TZT een te lage uitkering
Zo'n lange zin zonder maar 1 punt. Mijn dochter in groep 5 zou het opnieuw moeten doen.
Maar goed: als je zelf niet kunt aantonen dat je wel hebt betaald, sta je niet sterk denk ik.
Beste Ridder,
We snappen dat de brief die u heeft ontvangen onverwachts bij u is aangekomen en dat u hiervan schrikt. Het spijt ons dat de communicatie op deze manier is verlopen. Begrijpelijk dat u graag een bevestiging/overzicht ziet over de betalingen van uw verzekering. Als u ons een e-mail stuurt naar webcare@reaal.nl met uw NAW- gegevens en polisnummer, dan vragen wij dit overzicht voor u aan.
Wat betreft uw vraag over wat het verstandigst is om te doen, daar heeft Tijger1 u al goed over ingelicht. Uw adviseur kan samen met u kijken naar uw mogelijkheden en uw wensen en doelen. Samen kunt u besluiten wat u het beste kunt doen met uw verzekering en met welke beslissing u het meest voordelig uit bent.
We zien uw reactie graag tegemoet!
[quote=reaal webcare schreef op maandag 3 aug 2015, 11:15]We snappen dat de brief die u heeft ontvangen onverwachts bij u is aangekomen en dat u hiervan schrikt. Het spijt ons dat de communicatie op deze manier is verlopen. Begrijpelijk dat u graag een bevestiging/overzicht ziet over de betalingen van uw verzekering. Als u ons een e-mail stuurt naar webcare@reaal.nl met uw NAW- gegevens en polisnummer, dan vragen wij dit overzicht voor u aan.
Uiteraard weet deze bak héél goed (!!) dat deze vordering verjaard is, maar het is altijd te proberen. Misschien is er wel een niet-wetende klant die er wel intrapt......
Tenslotte kost zo'n briefje praktisch niets; het is altijd te proberen.
En TS hoeft eigenlijk helemaal geen overzicht te ontvangen. Waarom ook? Die vordering (als deze er al zou zijn...) is al lang verjaard, maar daar lees je niets over van dit bankje.
Het spijt dit bankje helemaal niet dat zij geprobeerd hebben om TS te belazeren. Het spijt (?) hen, dat de communicatie zo verlopen is en uiteraard dat TS er niet ingetrapt is.
Ik zou helemaal niets meer met dit bankje te maken willen hebben, nu zij dit geflikt hebben.
TS, succes verder met uw beslissing(en).
Wéér een hufterige verzekeraar. Ongelooflijk dat ze niet beter weten, of er een dergelijke mentaliteit op na houden. En als het waar is, dan geeft het wel te denken over de kwaliteit van deze toko.
Een door hen toegezonden betalingsoverzicht zegt helemaal niets. Zoiets kan ik ook in elkaar flansen. Te laat is te laat, eigen schuld, dikke bult.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer