jo
door johan1_1 Dec 16, 2014 om 11:17
Garantie & verzekeringen

Recht op annulering?

Wij hebben maanden geleden een overwinteringsvakantie geboekt naar Thailand.
Mijn vrouw heeft een open been waarmee ze van de dermatoloog niet mag zwemmen in een zwembad en in zee. Een vakantie in de tropen zonder te kunnen zwemmen is niet aantrekkelijk. Is dit een geldige reden om te annuleren? We hebben een annuleringsverzekering bij Centraal Beheer.

2723 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik nem aan dat uw vrouw gewoon kan lopen. Veel bewegen is juist goed met een open been.

Ik vraag me eerder af of het voor haar niet heel slecht is zolang in het vliegtuig te zitten. Ik zou de dermatoloog daar eerst naar vragen. Wellicht is dat een reden om te kunnen annuleren.

Niet iedereen gaat naar de tropen om te zwemmen.

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2014 om 12:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johan1,

Lijkt me in dit geval geen reden tot annulering, maar dat kun je beter even nakijken in de polisvoorwaarden (zie blz.36 e.v.) en/of informeren bij je verzekeraar.
Als de behandelende arts adviseert om NIET te reizen is dat wellicht wel een reden.

Had vrouwlief dat open been al toen de vakantie besproken werd?
Neem aan van niet.

Even in overleg gaan met arts en Centraal Beheer lijkt me dan het handigst.

Suc6

jo
door johan1_1 - Dec 16, 2014 om 16:35
5 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 12:04]Hallo johan1,

Lijkt me in dit geval geen reden tot annulering, maar dat kun je beter even nakijken in de polisvoorwaarden (zie blz.36 e.v.) en/of informeren bij je verzekeraar.
Als de behandelende arts adviseert om NIET te reizen is dat wellicht wel een reden.

Had vrouwlief dat open been al toen de vakantie besproken werd?
Neem aan van niet.

Even in overleg gaan met arts en Centraal Beheer lijkt me dan het handigst.

Suc6

Bedankt voor je reactie.
Veel bewegen is inderdaad goed. Vroeger gingen wij niet alleen om te zwemmen naar de tropen maar als je slecht ter been wordt, is het wel belangrijk geworden.

Ik zal het lange vliegen bespreken met arts.

jo
door johan1_1 - Dec 16, 2014 om 16:37
5 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 12:04]Hallo johan1,

Lijkt me in dit geval geen reden tot annulering, maar dat kun je beter even nakijken in de polisvoorwaarden (zie blz.36 e.v.) en/of informeren bij je verzekeraar.
Als de behandelende arts adviseert om NIET te reizen is dat wellicht wel een reden.

Had vrouwlief dat open been al toen de vakantie besproken werd?
Neem aan van niet.

Even in overleg gaan met arts en Centraal Beheer lijkt me dan het handigst.

Suc6

Bedankt voor de reactie. Open been is inderdaad ontstaan na boeken. Ik zal nog eens overleggen met arts.

labren
door labren - Dec 17, 2014 om 13:14
862 Antwoorden / 0 Vragen

bij ziekte kan je gewoon anuleren , kost ook niks

koekeloer
door koekeloer - Dec 17, 2014 om 18:06
562 Antwoorden / 18 Vragen

Annuleren kan altijd, ook zonder goede reden. Of je je geld via de verzekering terugkrijgt is een heel andere vraag.