mi
door mirandatuin May 3, 2015 om 12:14
Auto & vervoer

Recht op compensatie?

Ik ben een paar weken geleden met de auto naar de garage gegaan omdat hij erg schokkerig reed. Ze hadden de auto uitgelezen en hier de rekening voor gegeven. Maken konden ze niet meteen moest ik een afspraak maken. Oké afspraak gemaakt en moest ik weer de uitleeskosten betalen! Uiteindelijk hebben ze niet gevonden wat t was kleine dingen vervangen en ze dachten dat t probleem minder was. Kreeg een rekening van €300,-!!! (& de koste van de vorige keer uitlezen) mocht t niet beter gaan moesten ze een spuitstuk vervangen. Nou t was dus niet goed. Het werd zelfs heel erg dus de ANWB gebeld die kwam en moesten lachen om de garage (garage is overigens de officiële merkdealer!) wat de garage dacht kon t volgens hen niet zijn. Ze dachten in de richting van de bougies. Wij naar een andere garage met de auto. Die had helaas geen tijd hoorde t probleem aan en zei "vervang de bougieskabels" oké wij nieuwe kabels gekocht en voor €48,- waren we klaar. Dit heeft ons dus heel veel geld gekost bij de garage die er totaal naast zat! Hebben we recht op een compensatie?

1318 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door hopetobehelping - May 3, 2015 om 12:50
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mirandatuin,

een behoorlijke wanprestatie die de dealer geleverd heeft.
Spreek ze er op aan.
Uw geld volledig terug krijgen zal lastig zijn, het aantonen dat ze een foute analyse en onnodig werk hebben gedaan is nog niet zo eenvoudig (ondanks dat het 100% duidelijk lijkt). Het is vaak toch uw woord tegen hun woord.

Hoop dat u iets heeft aan de volgende informatie, er staat welke stappen u kunt ondernemen, klik hier.

mi
door mirandatuin - May 3, 2015 om 12:56
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb de garage ook een mail gestuurd en 100% retour hoeft niet maar 50/50 lijkt me redelijk. We hebben 2 auto's van t zelfde merk en fam rijden er ook 1 dus reden genoeg om ons als klant te willen houden. (Niet dat ik daar nog eens heem ga natuurlijk vertrouwen is 0%) ik ben benieuwd wat ze zeggen en of ze ergens mer komen.

ho
door hopetobehelping - May 3, 2015 om 13:09
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mirandatuin,

het lijkt me niet meer dan normaal dat ze u tegemoet komen, tenzij ze u niet meer als klant willen.
Zie de eerdere link met welke stappen u kunt ondernemen.
Leg ze het vuur aan de schenen, ze moeten toch ook inzien dat ze een wanprestatie hebben geleverd en u derhalve tegemoet moeten komen.
Hoop dat u snel het grootste gedeelte van de € 300,- weer terug ziet.
Ik zou ook nooit meer naar die dealer teruggaan, maar dat moet u zeker niet zeggen voordat u uw geld terug heeft.

pi
door pieterwolters - May 3, 2015 om 14:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het hangt er natuurlijk ook vanaf of hun werkzaamheden bij soortgelijke gevallen gebruikelijk zijn. Misschien staat het wel in het werkplaatshandboek van de fabrikant. Dat de ANWB wat anders zegt wil nog niet zeggen dat er geen andere oorzaken van de storing mogelijk waren.

valerius-2
door valerius-2 - May 3, 2015 om 15:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nee dat is alleen mogelijk als de garage coulant is en een klant wil behouden.

ro
door ron530 - May 3, 2015 om 16:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

De garage had bij de eerste uitlezing van het motormanagement al aan de foutcodes kunnen zien dat er op bepaalde cilinders sprake was van een missfire. De storingen zijn na het uitlezen gewist zodat u in afwachting van reparatie verder kon rijden die rekening klopt dus wel. Bij de werkelijke "reparatie" wordt het motormanagement opnieuw uitgelezen en dan gaat het grandioos fout want het regent foutcodes waardoor de monteur op het verkeerde been gezet wordt en gaat onderdelen vervangen die niets met het probleem van doen hebben. Het lijkt mij dat u de arbeidskosten terug mag eisen maar de vervangen onderdelen voor uw rekening neemt.

ho
door hopetobehelping - May 3, 2015 om 18:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat mij altijd verbaast is dat men bij de garage van een dealer (mijn ervaring dan toch) simpelweg veel te weinig kennis en kunde heeft. Het uitlezen van het 'motormanagement' geeft aan een monteur aan wat hij/zij moet doen. Te triest voor woorden naar mijn idee. Vakkennis, nadenken zie je helaas erg weinig meer bij de dealer-garages.
Bij 'schokkend' rijden denk je als monteur toch meteen aan bougies of bougie-kabels.

Ben dan ook van mening dat de dealer (-garage) een wanprestatie geleverd heeft. Het bewijzen zal lastig zijn maar laat ze maar over de brug komen.

mi
door mirandatuin - May 3, 2015 om 18:48
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt iedereen voor de reacties! Ze hadden overigens 1 foutcode gevonden

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mv
Mvanbarc - Apr 19, 2024 om 16:56
Winkels & webshops

Parfum over datum

Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Pa
Paul B01 - Apr 17, 2024 om 15:48
Auto & vervoer

Tussentijds opzeggen autoverzekering

Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg?  Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer