ar
door arnolddejong Jul 16, 2015 om 14:31
Elektronica & tv

Recht van teruggave aankoopsom

bij een handyman shop 8 dagen geleden een snaar voor de wasmachine gekocht niet gebruikt ,omdat voor de montage de machine al verder kapot was .Verkoper wil niet terug nemen is ie niet meer verplicht zegt hij
Wat is mijn recht op die moment

1872 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 16, 2015 om 14:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen. De verkoper heeft gelijk. Tenzij van te voren is aangegeven dat je snaar mocht terugbrengen.

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2015 om 14:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat klopt.
Koop = koop
In een stenen winkel gelden andere regels dan bij een aankoop in een webshop.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2015 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij was dat voorheen ook al niet verplicht,

mahadma
door mahadma - Jul 16, 2015 om 21:16
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Wat is mijn recht op die moment

U heeft gekocht bij een 'stenen' winkel, dan is retour kunnen geven alleen mogelijk als dit vooraf schriftelijk (op de bon) overeengekomen is. Als dit laatste niet gebeurd is, tja, dan ben ik het met de eerdere berichten eens, koop=koop. Als u het onderdeel gekocht had via internet had u 14 dagen retourrecht gehad, maar dat is nu niet van toepassing. De winkelier heeft gelijk in deze.

Vaak staat het in de winkel aangegeven OF er retour gegeven kan worden en onder welke voorwaarden OF dat als het mag er een cadeau/tegoedbon wordt gegeven.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 17, 2015 om 01:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is normaal zij hebben hem voor u besteld, en wanneer zij hem weer nodig zou hebben om te leveren kan het hij dus jaren in de voorraad liggen. Er zijn zoveel verschillende wasmachines met allemaal nadere onderdelen.

door 1953 - Jul 17, 2015 om 10:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Verkopende partij heeft gelijk; koop = koop!

audb
door audb - Jul 17, 2015 om 12:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De volgende keer op google zoeken naar online shop! stuk goedkoper en wel recht op retour.
Maar een snaar of band voor een wasmachine is voor verschillende merken te gebruiken alleen bij hele oude wasmachines wilt het wel eens voor komen dat de dikte anders is.
Veel wasmachines van nu hebben ze zelfde type band al wil de winkelier wel eens anders beweren.
Sterker nog, er zijn wasmachines die alleen een andere bedienings--paneel hebben maar intern gewoon het zelfde zijn maar soms ook zoals bij de BCC of Mediamarkt wel eens voor wilt komen een andere type nummer of fabrikant naam maar komen dat wel van de grotere firma`s zoals Miele bosch of whirlpool (Ikea) vandaan.

il
door iljaha - Jul 17, 2015 om 22:09
179 Antwoorden / 3 Vragen

Recht heeft u niet, maar misschien wil de winkel wel meewerken als u voorstelt om iets anders te kopen voor hetzelfde bedrag. De zaak heet niet voor niets Handyman: er is daar altijd wel iets handigs te koop.

pi
door pieterwolters - Jul 17, 2015 om 22:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 17 jul 2015, 12:45]De volgende keer op google zoeken naar online shop! stuk goedkoper en wel recht op retour.

Eigenlijk is de wetgeving wel bizar: stenen winkels mogen de kosten dragen waar klanten producten kunnen bekijken die ze vervolgens risicoloos bij een webwinkel kunnen gaan bestellen. En als de winkels in de stadscentra dan sluiten gaat iedereen weer klagen dat het zo slecht gaat....

door 1953 - Jul 18, 2015 om 02:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 17 jul 2015, 22:44][quote=audb schreef op vrijdag 17 jul 2015, 12:45]De volgende keer op google zoeken naar online shop! stuk goedkoper en wel recht op retour.

Eigenlijk is de wetgeving wel bizar: stenen winkels mogen de kosten dragen waar klanten producten kunnen bekijken die ze vervolgens risicoloos bij een webwinkel kunnen gaan bestellen. En als de winkels in de stadscentra dan sluiten gaat iedereen weer klagen dat het zo slecht gaat....

Gemakzucht dient de mens!