ss
door ssandraa Nov 15, 2012 om 22:04
Geldzaken & recht

Rechten bij ontvreeming van artikelen uit paketje

hallo,

ik heb bij een internet shop 5 artikelen besteld waarvan ik 1 heb gehouden en 4 heb terug gestuurd. nu kom ik er helaas achter dat mijn complete paketje niet is aangekomen bij het retour zenden, er is namelijk maar 1 artikel aangekomen bij het internet bedrijf, er zijn dus 3 paketje ontvreemd uit mijn retour, wie is hier nu voor aansprakelijk? ik heb het namelijk netjes opgestuurd (niet aan getekend) het kon namelijk gratis retour, retour bewijs alles heb ik nog,

gr sandra

3205 18 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 15, 2012 om 22:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft geen bewijs dat u ze heeft terug gestuurt, dan beni u er voor aansprakelijk.

zwemmer
door zwemmer - Nov 15, 2012 om 23:38
2638 Antwoorden / 35 Vragen

...retourbewijs heeft TS nog schrijft zij...Strop door de postbezorging, dat is dagelijks aan de orde. Aangetekend verzenden heeft de voorkeur,al kan daarbij ook het een en ander misgaan.

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 16, 2012 om 02:43
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=ssandraa schreef op donderdag 15 nov 2012, 22:04]hallo,

ik heb bij een internet shop 5 artikelen besteld waarvan ik 1 heb gehouden en 4 heb terug gestuurd. nu kom ik er helaas achter dat mijn complete paketje niet is aangekomen bij het retour zenden, er is namelijk maar 1 artikel aangekomen bij het internet bedrijf, er zijn dus 3 paketje ontvreemd uit mijn retour, wie is hier nu voor aansprakelijk? ik heb het namelijk netjes opgestuurd (niet aan getekend) het kon namelijk gratis retour, retour bewijs alles heb ik nog,

gr sandra

Ontvreemding = vervreemding!

Waren deze vier pakketjes ieder afzonderlijk retour gezonden of waren producten in één pakketje retour gezonden? U schreef 'retourbewijs'! Neem aan dat het in één pakket retour is verzonden.

Sanda, u hebt gehandeld volgens de voorschriften (en de geldende voorwaarden) van het weborderbedrijf. U kunt bewijzen middels de retourzendingbewijs/bewijzen dat het (de) pakketje(s) ter post is (zijn) aangeboden, al dan niet voorzien van een track & trace-nummer om de zending te volgen.

De vraag blijf wie is de benadeelde partij in dezen: u de verzender of het weborderbedrijf de ontvanger?! U bent de benadeelde partij daar u het verzond. Ontvangende partij is niet-benadeelde partij. U kunt klacht neerleggen van vervreemding bij PostNL of andere verzender die de verzending uit heeft gevoerd. Aangifte doen bij de politie! Politie zal eerst vragen bent u de benadeelde partij: ja!

Juridisch spreekt men over vervreemding!

macwouter
door macwouter - Nov 16, 2012 om 02:44
825 Antwoorden / 9 Vragen

Postnl ? Je wilt het niet weten. Mannekes met opgeschoren koppen die op parkeerplaatsen de vracht overladen in kofferbakken van auto,s (zelf gezien). DHL? Van die dikke bierbuiken met gore kleding die stinken naar de rook en meestal ook bezopen komen bij ons de pakketten aanleveren en ophalen. Bij sommige vraag ik toch echt hun identiteit. Het zou mij niet verbazen dat u iets kwijt bent.

hutch
door hutch - Nov 16, 2012 om 09:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Post op straat

"Volgens de politie nam PostNL niet op....... Hopelijk meldt PostNL zich snel, anders moeten we het zelf bezorgen....."

Post in sloot

Post.nl is totaal niet geïnteresseerd in 'onze' post. Post.nl neemt vaak personeel aan, die totaal niet te vertrouwen is. Bij Post.nl is al vele jaren bekend, dat veel personeel post wegneemt, weg gooit, mee naar huis neemt, open maakt enz. enz........ De screening laat veel te wensen over. Maar ja.... de directie verdient goud geld aan alle post. En daar gaat het uiteraard om.

En wilt u meer zekerheid hebben aangaande uw post, moet u de post aangetekend versturen. Op zich zegt dat al heel veel. U geeft uw post aan een bedrijf (.....) en dat bedrijf vertrouwd zijn eigen personeel totaal niet, want waarom zou u anders aangetekend moeten versturen?

Post.nl kan men zo langzamerhand wel als een niet geheel betrouwbaar bedrijf bestempelen (netter is het niet te omschrijven). Het is altijd maar afwachten of de post wel aankomt....... Laks personeel, onbetrouwbaar personeel, totaal niet geïnteresseerd personeel enz. enz.

Gelukkig is er ook nog heel veel personeel, wat wel te vertrouwen is. Alleen die rotte appels verzieken het helemaal. Maar die rotte appels kunnen maar door blijven gaan. Post.nl doet daar niets aan, heeft daar ook geen belang bij. Zolang wij maar (aangetekend) via Post.nl blijven versturen, accepteren wij dat maar.

Lang leve de concurrentie.

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 16, 2012 om 10:13
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 16 nov 2012, 09:36]Post op straat

"Volgens de politie nam PostNL niet op....... Hopelijk meldt PostNL zich snel, anders moeten we het zelf bezorgen....."

Post in sloot

Post.nl is totaal niet geïnteresseerd in 'onze' post. Post.nl neemt vaak personeel aan, die totaal niet te vertrouwen is. Bij Post.nl is al vele jaren bekend, dat veel personeel post wegneemt, weg gooit, mee naar huis neemt, open maakt enz. enz........ De screening laat veel te wensen over. Maar ja.... de directie verdient goud geld aan alle post. En daar gaat het uiteraard om.

En wilt u meer zekerheid hebben aangaande uw post, moet u de post aangetekend versturen. Op zich zegt dat al heel veel. U geeft uw post aan een bedrijf (.....) en dat bedrijf vertrouwd zijn eigen personeel totaal niet, want waarom zou u anders aangetekend moeten versturen?

Post.nl kan men zo langzamerhand wel als een niet geheel betrouwbaar bedrijf bestempelen (netter is het niet te omschrijven). Het is altijd maar afwachten of de post wel aankomt....... Laks personeel, onbetrouwbaar personeel, totaal niet geïnteresseerd personeel enz. enz.

Gelukkig is er ook nog heel veel personeel, wat wel te vertrouwen is. Alleen die rotte appels verzieken het helemaal. Maar die rotte appels kunnen maar door blijven gaan. Post.nl doet daar niets aan, heeft daar ook geen belang bij. Zolang wij maar (aangetekend) via Post.nl blijven versturen, accepteren wij dat maar.

Lang leve de concurrentie.

Dankzij de EU moest alles liberaliseren, ook de natiola post!

Gauw weer terug naar een "Staatsbedrijf der Post" met een "Postale recherche" in het gareel! Vroeger ging het beter.

jantom
door jantom - Nov 16, 2012 om 12:56
377 Antwoorden / 0 Vragen

@sweeterlake

De liberalisering heeft alleen maar ellende gebracht en PostNL is daar een goed voorbeeld van.
Dit alles veroorzaakt door opeenvolgende regeringsploegen die niet het vermogen bleken te hebben om vooruit te zien en zich vooral lieten en laten leiden door kortstondig gewin (ten koste van de Nederlandse burger).
Onze huidige minister-president is lid van een partij die dat soort zaken graag verdedigt.... Een ramp.
We hoeven ook niet te verwachten dat aan dit soort misstanden (een relatief welvarend land als Nederland onwaardig) een einde komt... er wordt niets aan gedaan.

Is het (zijsprongetje) de lezer bekend hoeveel we (als burger) per jaar moeten betalen voor enkel de infrastructuur die ervoor zorgt dat we gas en electriciteit in ons huis krijgen...

mijn mening
door mijn mening - Nov 16, 2012 om 16:46
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]

Lang leve de concurrentie.

Dankzij de EU moest alles liberaliseren, ook de natiola post!

NL deed het ook vroeger dan noodzakelijk en deed het toen het alleen nog een advies was en waar het CDA en de VVD voor de muziek uit liepen om het beste jongetje van de klas te blijven.
Zalm verkocht ook graag bedrijven waar de de staat een aandeel in had om de schatkist op te leuken en waar de politiek vooral begaan was met kernactiviteiten die in dit geval verdorrie 850 miljoen per jaar winst maakte.

Achteraf kan je zeggen dat het te vroeg verkocht is, dat er niet over nagedacht is en dat de verkoop van een bedrijf die ruim 800 miljoen winst maakte en wat voor 1 miljard verkocht is een koopje was.
Maar die paar aandeelhouders die er beter van werden hoor je niet klagen

ss
door ssandraa - Nov 16, 2012 om 17:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het pakketje in 1deel opgestuurd. Er zijn dus goederen uit gehaald. Ik heb het verzendbewijZ nog het is verstuurd via DHL. Het pakketje kon ik gratis terug stuurden.

jantom
door jantom - Nov 16, 2012 om 17:47
377 Antwoorden / 0 Vragen

@ ssandraa,

Het nadeel van het openen en daarna terugsturen van het pakket is dat het geschonden is.
Dan is het een koud kunstje om dit pakketje nog eens te openen op de "terugweg" ~ het valt niet op dat het nóg een keer open is geweest.
Ik vind dat gedrag zelf walgelijk maar weet dat dat soms gebeurt (ik heb ook vervelende ervaringen moeten ondergaan maar dat betrof de postdienst in Sri Lanka maar dat had niet te maken met terugsturen van pakketjes).
In uw geval is het pakket gewoonweg achterovergedrukt.

U zult toch echt aangetekend moeten sturen want dan kunt u bewijzen dat u niet schuldig bent aan nalatigheid. Daar moet u dan wel voor betalen. Maar zo gaat dat altijd.

jantom
door jantom - Nov 16, 2012 om 17:49
377 Antwoorden / 0 Vragen

Naschrift.

Ik maakte een vergissing want ik lees nu (pas...) dat het ietsje anders ligt.... Kan gebeuren.

ss
door ssandraa - Nov 16, 2012 om 18:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dus ik kan hier niks aan doen? Ik heb mijn pakketje met tape van mijn eigen bedrijf dicht getapt. Kan ik daar iets mee?

dearagain
door dearagain - Nov 16, 2012 om 18:38
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*de verzender is en blijft verantwoordelijk voor de goede aankomst van het verstuurde pakket

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2012 om 18:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Om welke internetshop gaat het? Is die betrouwbaar?

ss
door ssandraa - Nov 16, 2012 om 19:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nelly.com

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2012 om 19:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik het goed begrijp is het een Zweeds bedrijf. Moest het pakje naar Zweden teruggestuurd? Heb wel veel klachten over Nelly.com gelezen, maar dat ging voornamelijk over de lange levertijd, niet dat de pakjes niet aankwamen bij retour naar Nelly.com. Dus wat dat betreft lijken ze wel betrouwbaar.
Dan zou de fout bij DHL kunnen liggen, veel klachten op het internet over het niet aankomen van pakketten bij de afzender. Je kunt daar nog een klacht indienen. Weet niet of het veel uit zal halen, denk het niet.
klantenservice.dhlforyou@dhl.com

kandijtje
door kandijtje - Nov 17, 2012 om 10:44
10 Antwoorden / 0 Vragen

Als het pakketje aangetekend en verzekerd is verzonden heb je nog enige kans dat je er iets aan kunt doen.

Is het pakketje normaal verzonden dan kun je er van op aan dat je je geld niet terug zult krijgen.

Waar dat aan ligt weet ik zo niet maar ik heb het zelf ook eens meegemaakt met een digitale camera. Verkocht via een handelswebsite, zeer goed ingepakt en aangetekend met verzekering verzonden.

Ontvanger meldde dat de doos leeg was en er geen camera in zat. Klacht bij PostNL ingediend en zij konden mij niet helpen. Ze hadden een onderzoek gestart en dat wees uit dat PostNL niet fout zat.

Dus of je het nu standaard verstuurd of niet, het enige verschil wat ik gemerkt heb is dat ze zeggen een onderzoek te starten en later uiteindelijk toch zeggen dat PostNL hier niet fout aan is.

hutch
door hutch - Nov 17, 2012 om 16:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Ze hadden een onderzoek gestart en dat wees uit dat PostNL niet fout zat. "

Uiteraard zit deze, niet geheel betrouwbare club, nooit (!) fout. Dit is overduidelijk zo'n totaal niets zeggend berichtje. Of denkt iemand echt dat deze club überhaupt een (zogenaamd) 'onderzoek' instelt? Die persoon zal dan ook nog wel in sprookjes geloven......

Zolang er nog steeds onbetrouwbaar personeel bij dat clubje rondloopt, blijven er pakjes 'verloren' gaan. Nog te veel personeel maakt gewoon pakketjes/brieven enz. open en jatten alles wat zij maar in hun handen krijgen. Men noemt dit wel: tuig. En Post.nl....... die slaapt rustig door, of zijn druk om zich overal onderuit te kletsen.

Post.nl had, toen het nog TNT heette, een webcare: TNT WEBCARE.
Deze webcare (aangepast aan Post.nl) zal uiteraard ook niet meer gebruikt worden.
Daar zouden ze een volledige dagtaak, in 3 ploegendienst, aan hebben.