Rechtvaardig?
Ik heb een reparatie uit moeten laten voeren, waarbij een onderdeel vervangen moest worden, waarvan de monteur/dealer zegt, dat hij dit nog nooit heeft meegemaakt en waarvoor de importeur geen onderdeel kan leveren. Het betreft een geperste plug in het oliecarter van een Nissan xtrail 2.5 benzine uit 2006, die "doorgerot" was. De importeur meent hiervoor geen verantwoording te moeten dragen.
Ik ben van mening, dat dit onderdeel een autoleven lang mee zou moeten gaan, gebaseerd op het feit dat Nissan Nederland hiervoor geen onderdeel kan leveren en gezien de reactie van mijn dealer, dus is vergoeding op zijn plaats, lijkt me. De plug is niet aan slijtage onderhevig en bevindt zich altijd in een vettige omgeving. De importeur verbergt zich achter de verlopen garantie.
U eist een vergoeding van de dealer. Nu de garantie verlopen is betekent dit dat u bewijs dient aan te leveren om met uw "mening" uw eis te kunnen onderbouwen.
Nu de dealer uw claim kennelijk afwijst zult u moeten gaan procederen. Probeer dus deskundigen te vinden die uw mening delen.
Zoek eens op het forum van Problemcar en/of het AMT garageforum of dit probleem bekend is. Of leg het daar eens voor.
Bovag? ANWB? Haal een tweede, gelijkluidende klacht boven water en ze zullen uw voeten kussen om dit verhaal onder de dekmantel des te kunnen houden! Men mag toch in alle redelijkheid aannemen, dat zo'n materiaalfout niet mogelijk is.
De "geperste" plug in het carter is doorgerot !!!
De "geperste" plug bevindt zich altijd in een vettige omgeving !!
Twee opmerkingen van uw kant die wijzen naar een vette omgeving waarin de plug zich bevindt.
Doorgerot, of bedoeld u misschien doorgeroest, lijkt (bijna) onmogelijk.
Mocht het mankement aan deze carter plug bij de olieverversing in de garage geconstateerd zijn, dan zou het mij in het geheel niet verbazen als er bij het verwijderen de carterplug iets is fout gegaan.
Van een doorgerotte of doorgeroeste carterplug heb ik nog nooit gehoord en het lijkt er, naar mijn idee, meer op als een excuus om een fout(je) bij het losmaken van de plug te verdoezelen.
Houdt dit mankement nu ook in dat de auto niet gebruikt kan worden.
Ook op het Nissan-forum lees ik niets over dit rare probleem. Omdat er speciaal carterpluggereedschap gebruikt moet worden, kan het zijn, dat er geknoeid is. Dan zal de 'niet verkrijgbare plug' van de autoschrootplaats gehaald kunnen worden, tenminste wanneer niet het carterblokschroefdraad vernield is bij de actie. Dan is het onvakkundige reparatie en wordt het heel ander, een juridisch verhaal.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer