wizard2
door wizard2 Jul 7, 2015 om 20:11
Computers & telefonie

Reclame

Hallo, hallo,

De laatste dagen heb ik weer veel last van opdringerige reclame als ik bezig ben op internet. Bijvoorbeeld als ik naar de weersverwachting kijk of naar meubels e.d.
De reclame gaat steeds over producten die ik in het nabije verleden wel eens gekocht heb bij internet- winkels, zoals kleding, schoenen, etc.
Ik vind dit soort reclames nogal storend.
Weet iemand hoe ik daar vanaf kan komen?

m.vr.gr.
wizard 2

7442 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2015 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dit installeren, dan bent u het kwijt.

https://adblockplus.org/nl/firefox

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2015 om 00:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De link van @tijger1: klik hier.
Anders eventueel ook nog even scannen met bijv. Mbam mocht het (ook) aan malware liggen.

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2015 om 06:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gebruik je Chrome dan kan je uBlock installeren.

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2015 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Dacht dat je AdBlockPlus al geïnstalleerd had op je compu?
E.e.a. wordt veroorzaakt door allerlei tracking cookies.
Lees eens hier ter info.

Voor het verwijderen van cookies: klik hier.

Suc6

ltmvz
door ltmvz - Jul 8, 2015 om 11:07
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 8 jul 2015, 06:17]Gebruik je Chrome dan kan je uBlock installeren.
Gaat ook bij Firefox.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 8, 2015 om 11:21
16835 Antwoorden / 202 Vragen

De meest eenvoudige: advies van Edrick3 - cookies verwijderen, bijv. met ccleaner en dat dan bijv. wekelijks.

Het wil echter niet zeggen dat u dan altijd van 'hinderlijke' reclame af bent. De 'gratis' toepassing als bijv. buienradar maar ook andere zullen hun inkomsten toch ergens vandaan moete halen,

crewmember
door crewmember - Jul 8, 2015 om 12:05
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[off topic verwijderd - redactie]

danath
door danath - Jul 8, 2015 om 13:47
88 Antwoorden / 1 Vragen

Gerichte reclame na het bezoeken van een site kun je uitzetten.
Klik op de reclame uiting helemaal rechts boven op het driehoekje.
U krijgt dan een site waar je aan kunt klikken om het te stoppen, al dan niet tijdelijk.
Is wel in het Engels maar goed te begrijpen, ff nalezen dus en het lukt.
De reclame verdwijnt pas nadat u opnieuw de site bezoekt.

endemion
door endemion - Jul 8, 2015 om 13:50
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op woensdag 8 jul 2015, 11:21]De meest eenvoudige: advies van Edrick3 - cookies verwijderen, bijv. met ccleaner en dat dan bijv. wekelijks.
Je kunt cookies beter via je browser laten verwijderen bv iedere keer dat je je browser afsluit. Daarnaast kun je wat uitzonderingen aanmaken voor sites waar je direct ingelogd wilt zijn bij bezoeken of waar je bepaalde instellingen hebt gedaan die via cookies opgeslagen worden zoals voorkeuren van een zoekmachine.

Om tracking te voorkomen heb je ook nog add-ons natuurlijk zoals Disconnect (dit doet niet hetzelfde als ABP, je kunt 'm dus gerust naast ABP (of liever ABE/ABL)).

Eens grondig je computer op malware nalopen is ook geen overbodige luxe.
http://pchelper.nl/hulp-bij-malware-virussen-40/stappen-die-je-moet-doen-voordat-je-4403/

danath
door danath - Jul 8, 2015 om 13:53
88 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ltmvz schreef op woensdag 8 jul 2015, 11:07][quote=diumenge schreef op woensdag 8 jul 2015, 06:17]Gebruik je Chrome dan kan je uBlock installeren.
Gaat ook bij Firefox.

Dit is reclame voor persoonlijke interesse na bezoek aan een site.
Verwijderen van cookies helpt niet en de volgende keer zal die reclame weer te zien zijn.
Beter is.... zie mijn antw. verder op.

ltmvz
door ltmvz - Jul 8, 2015 om 14:09
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=danath schreef op woensdag 8 jul 2015, 13:53]Dit is reclame voor persoonlijke interesse na bezoek aan een site.
Verwijderen van cookies helpt niet en de volgende keer zal die reclame weer te zien zijn.
Beter is.... zie mijn antw. verder op.
Ongeveer het eerste wat ik deed toen ik werd aangesloten op het internet is het toevoegen van een adblock aan de internet browser/bladeraar. Ik heb feitelijk vrijwel nog nooit reclame gezien op mijn computer en ik begrijp dan ook niet wat u wilt zeggen.

we
door webjazz - Jul 8, 2015 om 16:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een programma installeren maar dan los je het ene probleem op door weer een nieuw probleem te introduceren. Even wat theorie.

Reclames van onlangs bezochte websites komen langs dankzij een techniek die
"Third Party Cookies" heet. De websites die u bezoekt laten zogenaamde cookies achter op uw computer achter. U krijgt een soort rugnummer mee zonder dat u het weet. Met die cookies herkent de betreffende website u als terugkerende bezoeker. Maar niet alleen de website die u op een bepaald moment bezoekt plaatst cookies. Veel websites bevatten reclames die weer van derde partijen afkomstig zijn. En ook die derde partijen plaatsen cookies. Een bezoekje aan bijvoorbeeld nu.nl levert u niet alleen cookies op van nu.nl zelf maar ook van dik 20 andere reclamenetwerken en statistiekverzamelaars. Komt u vervolgens weer op Facebook of een andere site die ook zaken doet met het betreffende reclamenetwerk, dan wordt u daar vanwege het reeds eerder geplaatste "third party cookie" weer geconfronteerd met reclame van dat netwerk.

Je zou die "third party cookies" dus willen blokkeren. En laat dat nou prima mogelijk zijn, zonder installatie van software waarvan je maar weer moet afwachten wat die allemaal uithaalt met je computer!

Volg hiervoor deze prima handleiding van de consumentbond (reeds eerder hier gepost) :

http://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/extra/cookies-verwijderen/

U kunt deze handleiding het beste helemaal uitvoeren. Het laatste gedeelte "Cookies weigeren" lost het probleem definitief op.

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2015 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@webjazz,

Mooi verhaal.
Even je link: klik hier.
O, die stond al in de reactie van 10.27 uur. ;-)

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2015 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@webjazz,

.....Volg hiervoor deze prima handleiding van de consumentbond (reeds eerder hier gepost) .....
Of bedoelde je met bovenstaande die reactie van 10.27 uur?
Dat neem ik maar aan en verzoek je dan de vorige reactie als niet geschreven te beschouwen vwb de laatste regel. ;-)

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 8, 2015 om 18:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Welke browser?

pi
door pieterwolters - Jul 8, 2015 om 18:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bedenk wel dat al die gratis content op websites alleen maar mogelijk is door de reclame inkomsten. Als iedereen adblockers gaat gebruiken dan stoppen als die website op een gegeven moment ook.

we
door webjazz - Jul 8, 2015 om 18:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had de volledige link in mijn tekst opgenomen maar je kon er inderdaad niet op klikken. Nu wel!

http://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/extra/cookies-verwijderen/

De link bevat instructies voor Firefox, Google Chrome en Internet Explorer.

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2015 om 18:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 8 jul 2015, 18:27]Bedenk wel dat al die gratis content op websites alleen maar mogelijk is door de reclame inkomsten. Als iedereen adblockers gaat gebruiken dan stoppen als die website op een gegeven moment ook.

Ach, het creëert weer een markt voor adblockers-blockers...

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 8, 2015 om 19:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 8 jul 2015, 18:27]Bedenk wel dat al die gratis content op websites alleen maar mogelijk is door de reclame inkomsten.
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon enkel en alleen de reclame zelf tonen en de rotzooi op de
'achtergrond' achterwege laten.

Redacteur
door Redacteur - Jul 9, 2015 om 11:56
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag nu weer ingaan op het aan de orde gestelde.

De redactie

wizard2
door wizard2 - Jul 9, 2015 om 17:00
125 Antwoorden / 58 Vragen

Goeden Middag,

Door drukte op het werk ben ik wat laat met deze reactie.
Maar bij deze dank ik iedereen die gereageerd heeft.
Ik heb adblockplus geïnstalleerd en dat werkt, want ik heb
nu geen last meer van vervelend cookies en andere reclame.
Hopende dat het zo blijft!
Tot de volgende keer.

groetjes van wizard2

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2015 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, bedankt voor het terugmelden.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 9, 2015 om 19:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wizard2 schreef op donderdag 9 jul 2015, 17:00]
Ik heb adblockplus geïnstalleerd en dat werkt, want ik heb
nu geen last meer van vervelend cookies en andere reclame.
Hopende dat het zo blijft!

Echter de vraag blijft nu zijn het advertenties van de site zelf of is het adware.

In geval 2 verberg je enkel het probleem.