jjvanos
door jjvanos Mar 16, 2012 om 14:51
Computers & telefonie

Reclame

Beste mensen,

In websites die je opent, staan vaak onderstreepte woorden die, wanneer je er op klikt, door verwezen wordt naar een andere website. Dat komt voor in b.v Wikipedia, ADhome.nl en nog zoveel sites.
Echter, sinds een week of 2 krijg ik in geopende sites ook onderstreepte woorden die, wanneer je er op klikt, alleen maar reclame laten zien voor o.a. Iphones. Weet iemand hoe ik aan die rotzooi kom en vooral hoe kan ik er van af komen. Het wordt ondersteund door "Text Enhance". Wie kan mij helpen?? In ieder geval vast bedankt voor de moeite.

3987 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2012 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jjvanos,

Kun je een site aangeven met een woord waarbij dit gebeurt?

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2012 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jjvanos,

Scan in ieder geval even met MBAM!!
Klik onder FREE.

Misschien is het dan al opgelost!

Suc6

jo
door jorisw - Mar 16, 2012 om 15:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tsja, de mensen die die websites exploiteren hebben ook een inkomen nodig. Omdat steeds meer mensen ad blockers installeren moeten ze op zoek naar andere methodes om reclameopbrengsten te genereren.

freya
door freya - Mar 16, 2012 om 15:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jjvanos,

Je hebt het over "sinds een week of twee", bedoel je daarmee dat je op bepaalde websites dit 'probleem' niet had en nu wel? Scan de computer dan eens met een programma als MBAM *[u]klik[/u]*. Dit programma verwijdert malware die dergelijke verschijnselen kunnen veroorzaken.
Laat het programma, na installatie, wel eerst even updaten.

m.vr.gr. Freya

jjvanos
door jjvanos - Mar 16, 2012 om 15:16
14 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Edrick3,

Het komt ook al voor als je site opent van Kassa, maar ook ADhome.nl. Zelfs in mijn vraag aan jullie staat het woordje "naar"onderstreept. Als daar met je muis op gaat staan kun je zien wat ik bedoel.

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2012 om 15:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jjvanos,

Mocht MBAM geen oplossing bieden dan is dit wellicht een oplossing.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2012 om 15:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jjvanos schreef op vrijdag 16 mrt 2012, 15:16]Beste Edrick3,

Het komt ook al voor als je site opent van Kassa, maar ook ADhome.nl. Zelfs in mijn vraag aan jullie staat het woordje "naar"onderstreept. Als daar met je muis op gaat staan kun je zien wat ik bedoel.

Gelukkig zie ik het NIET!
Waarschijnlijk is je compu geïnfecteerd.
Scannen!!

freya
door freya - Mar 16, 2012 om 15:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jjvanos:

Inderdaad, het woordje 'naar' in de vraag is niet onderstreept, dus toch maar even scannen met de virusscanner en MBAM.

Je kunt anders ook een 'systeemherstel' uitvoeren naar een week of twee geleden (toen het probleem nog niet aanwezig was). Daarna nog even voor de zekerheid scannen en je zou van het probleem af moeten zijn.

Freya

jjvanos
door jjvanos - Mar 16, 2012 om 15:55
14 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, MBAM heeft in ieder geval niet geholpen. Maar toch bedankt voor jullie moeite.

jjvanos

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2012 om 17:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jjvanos,

Scan dan ook nog maar eens met Emsisoft anti-malware 6.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2012 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jjvanos,

Van het HCC-forum (Ruud Uphoff):

Ik denk dat je Vuze hebt geïnstalleerd. In elk geval moet je even in IE naar Extra => Invoegtoepassingen beheren. Als daar een Vuze Remote Toolbar of iets van die naam staat: uitschakelen.

Vervolgens in Configuratiescherm => Software zoeken naar Vuze Remote Toolbar en deze verwijderen.

Suc6

jjvanos
door jjvanos - Mar 16, 2012 om 19:47
14 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Edrick3

Vuze heb ik niet kunnen vinden. Scannen met MBAM en Emsisoft hebben geen resultaat opgeleverd. Ik heb in software enkele onduidelijke bestandjes gedeinstallerd, vraag me niet welke, maar ik ben er nu wel van af.

Nogmaals mijn dank voor je aandacht en advies.

Groetjes, jjvanos

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2012 om 20:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jjvanos,

.....Ik heb in software enkele onduidelijke bestandjes gedeinstallerd.....

?? toolbars.??

Nou ja, als je geen last meer hebt is het dus op één of andere manier toch opgelost en daar gaat het om.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.

lu
door lunoris8 - Mar 29, 2012 om 15:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier ook last van en ik ken meerdere mensen die hier last van hebben.

jjvanos
door jjvanos - Mar 29, 2012 om 15:39
14 Antwoorden / 6 Vragen

Beste lunoris8,

Bij het downloaden van PirateBay heb ik een vaag bestandje geinstalleerd met de naam : BFLIX. Dat is de boosdoener. Wanneer je gaat naar configuratiescherm en dan software, dan zie je het bestandje staan. Verwijderen en je bent overal vanaf.

Succes jjvanos