driemaaldrie
door driemaaldrie Jan 15, 2008 om 21:46
Geldzaken & recht

Reclame freo

15 januari 2008 op de tv reclame van freo over het lenen van geld.
In het spotje wordt geweld tegen bus chauffeurs als de meest normale zaak van de wereld voorgesteld.
LEEN DAAR NIET.

602 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag driemaaldrie,

Je kunt een gemotiveerde klacht indienen bij:

http://www.reclamecodecommissie.nl/

Het postadres van de Reclame Code Commissie is

Postbus 12352,

1100 AJ Amsterdam

Indienen van een klacht

Een ieder die bezwaar heeft tegen een reclame-uiting kan (onder vermelding van naam en adres) bij de Reclame Code Commissie schriftelijk of door middel van het klachtenformulier per email (www.reclamecode.nl)een klacht indienen.

Daarbij moet worden aangegeven:

  • tegen welke reclame de klacht zich richt;

  • waarom de reclame-uiting in strijd met de Nederlandse Reclame Code is, indien mogelijk onder vermelding van de overtreden artikelen uit de Reclame Code;

  • in welk(e) medium/media de reclame is opgenomen (zie hieronder)

-

Een reclame op een abri, billboard of mupi moet zo duidelijk mogelijk worden omschreven zodat de uiting kan worden opgevraagd bij de adverteerder;

-

Indien de klacht een reclame op een internetsite betreft dient (dienen) de pagina('s) waartegen bezwaar wordt gemaakt in het bezit van de Commissie te worden gesteld. Per pagina dient te worden aangegeven tegen welke zinsnede(n) uw bezwaar zich richt.

-

Indien de klacht een gedrukte reclame-uiting betreft, dient deze aan de Commissie te worden toegestuurd.

-

Indien het gaat om een radio/tv reclame dan dient de reclame zo duidelijk mogelijk te worden omschreven, zodat deze kan worden opgevraagd bij de betreffende zender.

Sukses en groeten, Read3.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je dit zocht ik.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2008 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedoel je de reclame met het oude vrouwtje?

http://www.youtube.com/watch?v=ZffDMs5K88c