door 1953 Dec 24, 2014 om 21:12
Computers & telefonie

Recovery Acer Aspire 8950G

Moet op mijn laptop, ACER Aspire 8950G (november 2011) een herstel uitvoeren.

Bij het eerste gebruik heb ik destijds recoverydisks, vier stuks, en een AppDrv1.

In welke volgorde ga ik te werk met deze disks en hoe?

1022 12 Rapporteer

door 1953 - Dec 24, 2014 om 21:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vergat nog bij te vermelden dat ik van de week een bestand Claudia met ruim 15.000 bestanden had geruimd. Fout!

door 1953 - Dec 25, 2014 om 04:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 24 dec 2014, 23:40]Noem eerst eens de gegevens wat er op de disk staat. Bij mij staat op de installatie disk recovery.

Disk recovery 1, 2, 3, en 4 en dan disk AppDrv1.

In feite welke volgorde gebruiken van deze disks: eerst AppDrv1 of Recovery 1 gebruiken?

door 1953 - Dec 25, 2014 om 04:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=costnix schreef op woensdag 24 dec 2014, 22:24]De keer, dat ik mijn Acer heb hersteld, vroeger het programma aelf om de schijf, die hij wilde. Als u de verkeerde schijf er in die, krijgt u een foutmelding, waarin om de juiste schijf wordt gevraagd

AppDrv1 en recovery 1 reageerden beide, edoch recovery1 kon niets gestart worden, terwijl AppDerv1 wel programmaonderdeeltjes bevatten die gestart kunnen worden.

door 1953 - Dec 25, 2014 om 04:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het probleem met de schijven is toch opgelost d.m.v. het opstarten eerst in veilige modus en vervolgens een systeemherstel uitvoeren van 17 december jl.

De laptop functioneert weer. De veilige modus liet zich niet zo gauw zich ontdoen, na meermaals het vinkje bij veilige modus te moeten weghalen en het vinkje bij normale modus aan te klikken.

Dank voor uw inbreng in dezen.

costnix
door costnix - Dec 25, 2014 om 04:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De keer, dat ik mijn Acer heb hersteld, vroeger het programma aelf om de schijf, die hij wilde. Als u de verkeerde schijf er in die, krijgt u een foutmelding, waarin om de juiste schijf wordt gevraagd

valerius-2
door valerius-2 - Dec 25, 2014 om 04:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Noem eerst eens de gegevens wat er op de disk staat. Bij mij staat op de installatie disk recovery.

edrick3
door edrick3 - Dec 25, 2014 om 15:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 1953,

Goh, zomaar zelf opgelost.
Hoef ik m'n licht er niet over te laten schijnen. ;-)
Zie blz.35 van je handleiding en kijk eens hier.

Fijne feestdagen

door 1953 - Dec 25, 2014 om 15:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 25 dec 2014, 11:20]Hallo 1953,

Goh, zomaar zelf opgelost.
Hoef ik m'n licht er niet over te laten schijnen. ;-)
Zie blz.35 van je handleiding en kijk eens hier.

Fijne feestdagen

Ging vanuit dat er geformatteerd en opnieuw zou moeten installeren. Kreeg drie keuzes voorhanden en voor optie systeemherstel.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 25, 2014 om 15:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 25 dec 2014, 04:50][quote=valerius-2 schreef op woensdag 24 dec 2014, 23:40]Noem eerst eens de gegevens wat er op de disk staat. Bij mij staat op de installatie disk recovery.

Disk recovery 1, 2, 3, en 4 en dan disk AppDrv1.

In feite welke volgorde gebruiken van deze disks: eerst AppDrv1 of Recovery 1 gebruiken?

.Natuurlijk eerst recovery 1 dan 2 en vervolgings3. De AppDrive 1 is mij niet bekend.Natuurlijk eerst recovery 1

door 1953 - Dec 25, 2014 om 15:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 25 dec 2014, 12:55][quote=1953 schreef op donderdag 25 dec 2014, 04:50][quote=valerius-2 schreef op woensdag 24 dec 2014, 23:40]Noem eerst eens de gegevens wat er op de disk staat. Bij mij staat op de installatie disk recovery.

Disk recovery 1, 2, 3, en 4 en dan disk AppDrv1.

In feite welke volgorde gebruiken van deze disks: eerst AppDrv1 of Recovery 1 gebruiken?

.Natuurlijk eerst recovery 1 dan 2 en vervolgings3. De AppDrive 1 is mij niet bekend.Natuurlijk eerst recovery 1

Het antwoord wat de verlossing zou kunnen geven. Dus achteraf toch niet nodig geweest. Kreeg na veel vijven en zessen de opties voorhanden en koos voor een poging met systeemherstel. De tweede optie was alles verwijderen en dan alles opnieuw installeren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 28, 2014 om 23:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 25 dec 2014, 15:14]Ging vanuit dat er geformatteerd en opnieuw zou moeten installeren.
Indien het systeem wel volledig gecrasht is, is dat wel de beste optie. Echter heb je Windows niet op een schijfje erbij gekregen, dan wordt het een 'lastig' verhaal.

Na aankoop van een PC (zorg dus dat je Windows op disc erbij krijgt) kun je het beste direct het zaakje formatteren en een schone installatie doen. Indien je dit wenst, aanrader, maak je dan 'pas' een image-back-up (uiteraard ook weer wanneer alles geïnstalleerd en ingesteld is).

Dit omdat bloatware ongewenst is en bovenal, later, voor problemen gaat zorgen.

f.weele
door f.weele - Dec 28, 2014 om 23:32
1085 Antwoorden / 27 Vragen

klik hier voor iso-downloads van vista,win7,win8.x
Kun je zelf schijfjes branden en opnieuw installeren indien nodig. Je dient wel een geldige sleutel te hebben.

m.vr.gr.