ro
door rotterdam1978 Mar 31, 2011 om 22:32
Geldzaken & recht

Referenties checken zonder toestemming

Wie kan mij advies geven,, een uitzendbureau waar ik nooit voor gewerkt heb , maar wel ooit heb gesolliciteerd, heeft zonder mijn toestemming aan een andere werkgever mijn verleden verteld.
het uitzendbureau heeft informatie over mij gegeven wat negatief voor mij zijn uitgevallen in een functie waar voor ik in de selectie ronde zat. ik heb nooit toestemming gegeven hier voor, nooit er voor getekend ..nooit iemand aangewezen waar ze dit mochten na trekken.. ze hebben zomaar informatie doorgegeven die niet klopte..

wie kan mij helpen met mijn vraag.

5977 39 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 07:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kunnen ze over jou informatie geven als je er nooit gewerkt hebt? Erg vreemd dat je blijkbaar dit uitzendbureau wel op je c.v. hebt gezet?

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 07:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Birdies.
Misschien is het feit dat TS nooit voor ze
gewerkt heeft wel de informatie die ze hebben doorgespeeld :-)

Mastag

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 07:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

mastag schreef op vrijdag 1 apr 2011, 07:35: @Birdies.
Misschien is het feit dat TS nooit voor ze
gewerkt heeft wel de informatie die ze hebben doorgespeeld :-)

Mastag

Je hebt gelijk! Mss gaten in c.v. opgevuld met z.g. werkgevers?

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 08:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kwamen ze bij dat uitzendbureau terecht? Als het in jouw cv stond, dan mogen ze contact opnemen. Meestal staat dat ook vermeld bij de sollicitatieprocedure.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal het nog even wat verduidelijken.
@ jaar gleden werkte ik bij K.P.N.. tijdens mijn werk bij kpn ben ik ziek geworden,
ik zat toen in de ziekte wet.en mijn contract kon niet verlengt worden.
Bij kpn ben ik altijd keihard aan het werk geweest goed me werk gedaan altijd voor 200%.
Omdat ik ziek was in die tijd en de economie niet echt goed ging, kon mijn contract niet worden verlengt.. toen kwam randstad call flex met een oplossing..ze wilden mij een bundel geven, van 12 maand contracten.. maar dit is niet doorgegaan.. daar zijn toen problemen over geweest.. het uwv hield het tegen ,, of kpn moest mijn een o.b. contract /of call flex..hoop problemen ik raakte me werk kwijt .. maar randstad zou me helpen..vervolgens als ik dan geen werk meer heb,, hoor ik niks meer van randstad..
dat heeft voor problemen gezorgd in de relatie met mij en randstad..
dus zo kwamen ze aan mijn persoonlijke verleden..
Nu gebeurde het dat ik 2 dagen geleden.. een sollicitatie had bij het uwv.
Ik was al door de eerste rondes heen en zou een rondleiding krijgen.. wat gebeurd er kom ik daar zo .. word er gewerfd door 3 uitzendbureaus.. randstad.adeco.. man power

Dan zie ik ineens mijn contact persoon uit het verleden van call flx ik heb verders niks met haar te maken..dan ben ik daar 2 uur aanwezig ,krijg alles te horen alles te zien.

en dan word ik de volgende dag gebeld..door adeco.. dat zij een problemen hebben..dan blijkt dat randstad hel mijn verleden even heeft verteld. terwijl zij nog niet eens 30 % afwist van mijn ziekte bij kpn..

referenties mogen niet zomaar doorgegeven worden.. daar zijn wetten voor.. ik heb niemand toestemming gegeven ik heb zelf contact personen waar ik contact mee op kan nemen uit het verleden, mijn cv geeft ook geen toestemming op referenties te checken.. alleen met ts van mij en de daarvoor aangegeven contacten die op op geef.zoals managers uit het verleden..dat doe ik altijd.. vooral in grote bedrijven zoals kpn..dus even voor de duidelijkheid ik heb niemand toestemming gegeven..niemand en ook nergens voor getekend ..

niemand mag persoon gegevens doorspelen van een ander zover mij bekend is.. alleen politie en justitie,of de overheid..

wat kan ik hier aan doen..

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

geen antwoord dus meer.. wel een duimpje omlaag..succes allemaal en bedankt????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij snap je er zelf schijnbaar geen ene moer van wat je typt.
Ik heb ook veel zitten ontcijferen maar jij mist gewoon info die je moedwillig niet vermeld denk ik zo.

Als KPN je contract niet verlengd en je hebt een arbeidsverleden krijg je een ww uitkering of je gaat meteen bij een ander aan de slag.

Wat het UVW er mee te maken heeft dat randstad jou een contract aanbied ontgaat me toch echt.
Kpn heeft geen contract meer met jou dus ga eerst eens normaal leren begrijpbaar te typen want er klopt geen ene ruk van heel je verhaal niet.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

quantas schreef op zaterdag 2 apr 2011, 17:38: Als KPN je contract niet verlengd en je hebt een arbeidsverleden krijg je een ww uitkering of je gaat meteen bij een ander aan de slag.

Even beter lezen vriend, tijdens ziekte is het contract niet verlengd. Dus volgde er ziektewet, niks WW!

quantas schreef op zaterdag 2 apr 2011, 17:38: Wat het UVW er mee te maken heeft dat randstad jou een contract aanbied ontgaat me toch echt.
Kpn heeft geen contract meer met jou dus ga eerst eens normaal leren begrijpbaar te typen want er klopt geen ene ruk van heel je verhaal niet.

Ziektewet en uwv gaan niet samen? Pas later kwam er een afspraak met Randstad voor werk tot stand. En de nieuwe sollicitatie liep bij het UWV waar TS ineens weer geconfronteerd werd met haar oude Randstad contactpersoon. Misschien moet je voor je met allerlei verwijten gaat gooien gewoon even goed lezen? KPN heeft in dit hele verhaal niks te betekenen, TS gaf enkel aan dat hij/zij daar altijd gewerkt heeft vóór deze zooi begon.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leer jij dan eerst maar eens wat ziektewet inhoud.

Contract is van rechtswege niet verlengd dus gaat ie meteen over in de WW waar ie evt nog in de ziektewet verder mag gaan.

Dus ja TS plaatst wel degelijk de helft daar het UWV hem liever aan het werk zal zien dus zullen ze ook niks tegen kunnen houden.

Ze kunnen alleen ingrijpen indien jij ziek bent en je herstel tegenwerkt.

Lezen is uiterst moeilijk voor je schijnbaar het uwv hield het tegen ,, of kpn moest mijn een o.b. contract

Daar staat toch duidelijk dat het Uwv tegen zou werken met Kpn want die moest.

Heel het verhaal is verwarrend aan alle kanten niks meer niks minder

En dat hij ruzie heeft gehad bij Randstad ja dat is zijn probleem, het is algemeen bekend dat er een paar uitzendbureaus huizen bij het UWV, alleen het Uvw staat daar toch echt los van.

Dus TS kan beter eerst eens normaal NL leren typen want hier is geen enkel touw aan vast te knopen.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb niks te verbergen ,, ik heb een nier ziekte en ben 8 keer geopereerd ..
..ben daardoor 2 jaar uit het veld geweest.ben nu nog steeds aan het herstellen.
en binnen kort maak ik kans op een grote operatie..

bedankt voor de haat hierzo..dacht dat deze site wel een beetje behulpzaam zou zijn.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dan niks te verbergen hebt en hulp wllt moet je in begrijpend NL typen wat er is gebeurd en hoe.

En niet van die warrige verhalen waar 0,0 uit te halen is.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

rotterdam1978

Juridisch gezien mag de ene organisatie een andere organisatie uiteraard inlichtingen geven over een persoon. Als de informatie maar geen smaad en/of laster inhouden. Het probleem daarbij is, dat je dat laatste heel moeilijk kunt bewijzen. De betrokken organisaties zorgen er meestal wel voor, dat er niets op schrift komt of als dat niet het geval is, de info goed afgeschermd blijft. Kortom: het is niet prettig, maar wettelijk gezien is er weinig haalbaar.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

quantas volgens mij staat alles in het Nederlands..
Ik snap jouw frustratie niet .

wat doe je op deze site,, als je niks zinnigs te melden hebt ga dan lekker op youtube of face book zitten '''jammeren,, dat jij het niet wil snappen is jouw probleem.

neem eens een cursus begrijpend lezen!!!in plaats van heel de tijd moeilijk te gaan zitten doen op deze site,,

volgens mij ben jij wel goed in schijven,, maar verders beheers je niks aan je toon te zien!

alle andere mensen bedankt dat jullie nog normaal kunnen reageren en zelfs quantas corrigeren..

misschien kan quantas vertellen welk buitenlands woord er gebruikt is!!!

voor de rest bedankt iedereen!!!

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees je eigen verhaal dan nog maar eens.
Zo'n onsamenhangend verhaal is het maar dat zul je wel niet begrijpen.

Tevens staan er dingen in die gewoonweg niet kunnen.

Ik heb het idee het verhaal lezend dat het probleem gewoonweg bij jezelf ligt.

Het verhaal is duidelijk maar jij en een paar anderen hier snappen het zelf niet eens.

Je hebt bij KPN gewerkt en je contract wordt niet verlengd maar je zou ziek zijn dat kan.
Je werkgever hoeft dat niet te betalen daar je geen contract meer hebt.

Je moet dan ww aanvragen en in de ziektewet gaan terwijl je in de ww zit dat is de normale procedure in dat soort gevallen.

Het UWV gaat niks tegenhouden daar ze je liever uit de ww hebben dan er in, dus Randstad kan je gewoon voor werken alleen is er iets voorgevallen en wil Randstad je niet meer.

Daarna ga je naar het Uwv en zie je 3 uitzendbureaus en de medewerker van Randstad die het verhaaltje over jou heeft doorgespeeld en wil de rest je ook niet meer.

Conclusie er is dus VEEL meer voorgevallen dan jij hier verteld alleen wil je dat schijnbaar niet vertellen cq inzien.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

zie je bent echt triest binnen 5 minuten een reactie,,je hebt totaal geen leven..ik sluit het forumpje ook af ik weet al genoeg.. succes met je suffe leven..ga sporten of zo!!!ga naar buiten er is meer dan dat beeld scherm waar naar je zit te staren 24 uur per dag!je bent triest,, zonder enige functie.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou wel apart zijn he als je zelf mocht bepalen welke referentie men van jou zou checken, zodat ze niet de negatieve checken, of degene die niet kloppen.

Als je solliciteert dan mag het bedrijf ieder bedrijf dat je noemt op jouw CV benaderen om te checken of je a. daar inderdaad gewerkt hebt, b. je functioneren etc. etc.

Vaag verhaal dat je nooit voor dat uitzendbureau gewerkt hebt maar dat ze het wel benaderen. Blijkbaar staat dat dan toch echt in je CV.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort reacties geeft al aan wat voor figuur je bent.

Heel je verhaal rammelt aan alle kanten en stikt van diverse tegenstrijdigheden.

Vind het niet gek dat ze je niet aannemen met zo'n instelling, zo'n personeel wil je niet eens hebben als baas zijnde.

En ja ik heb functie zat maar ben blij dat ik niet zo'n personeel als jou heb want dan was het triest gesteld.

rotterdam1978 schreef op zaterdag 2 apr 2011, 23:06: zie je bent echt triest binnen 5 minuten een reactie,,je hebt totaal geen leven..ik sluit het forumpje ook af ik weet al genoeg.. succes met je suffe leven..ga sporten of zo!!!ga naar buiten er is meer dan dat beeld scherm waar naar je zit te staren 24 uur per dag!je bent triest,, zonder enige functie.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Quantas,

Maar dit helaas wel wat je stelselmatig bereikt bij vragenstellers op dit forum. Iedereen krijgt hier meteen de wind van voren, ik zitmij zo langzamerhand ook af te vragen wat je hier nog op dit forum doet, dan je persoonlijke frustraties te lopen botvieren op iedereen. Scheidt nou eens uit man.
Dit is denk al de tigste vragensteller die zo op jouw reageert, het ligt dus niet aan de TS hier het ligt echt aan je vijandige houding naar anderen

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen heeft recht op een eerlijk antwoord maar dan moet men zelf ook geen zaken lopen verdraaien om een leuker antwoord in hun ogen te krijgen en dat is wat er mis is op deze site.

Zelfverantwoordelijkheid heeft een klein deel hier maar van gehoord helaas.

90,% van de problemen wordt hier maar de helft verteld in het voordeel van de TS ben gewoon eens eerlijk en typ duidelijk dan krijg je een eerlijk antwoord alleen wil men dat antwoord niet horen als het niet in hun straatje past.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Iedereen heeft recht op een eerlijk antwoord........

Eerlijk wel, ja, maar dan wel een eerlijk, fatsoenlijk antwoord, niet jouw onbeschofte reacties! Geen greintje beschaving bij jou te vinden!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mens zeur niet.
Lees eerst heel het warrige verhaal waar dingen niet in kloppen en reageer dan.

Beschaving zat maar niet hier de zaak voorliegen en dan op medelijden hopen want daar kan ik slecht tegen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 12:07: Mens zeur niet.
Lees eerst heel het warrige verhaal waar dingen niet in kloppen en reageer dan.

Beschaving zat maar niet hier de zaak voorliegen en dan op medelijden hopen want daar kan ik slecht tegen.

Groot bord voor je kop!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quantas ga eens voor de spiegel staan en kijk eens kritisch naar jezelf , zonder die hoogmoedswaanzin van je . Dan moet je toch tot de conclusie komen dat het in die bovenkamer van jou niet spoort.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Renate,

Nogmaals houd het eens bij de discussie en als je dat niet kan moet je gewoonweg niet reageren.

Ik weet wel duidelijk waar ik het over heb daarom ga ik de discussie ook aan, jij weet bijgod niet waar je over praat dus ga je het op de man spelen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quantas, ik stop ermee als jij er ook mee stopt.............dus nooit.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan vraag ik me af wie hier een plank voor zijn kop heeft dat ben je toch echt zelf als je niet wil of kan snappen dat je je bij de discussie moet houden en niet anders.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jullie allemaal zo tegen elkaar te keer gaan kan John de Mol er wel een programma'tje over maken. Tjonge jonge, dat vragensteller niet geheel foutloos zijn Nederlands beheerst is toch geen reden om de man af te branden. Quantas is nu eenmaal graag aan 't woord; dat is zijn goed recht. Maar ik denk dat rotterdam 1978 behoorlijk gefrustreerd raakt bij deze antwoorden, want HIJ voelt zich onheus bejegend door o.a. UWV. En nee, een uitzendbureau mag geen gegevens doorspelen aan een eventuele nieuwe werkgever als hij daar NIET gewerkt heeft maar wel zijn C.V. heeft (kent). Het beste met uw gezondheid!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er word niemand afgebrand, maar er worden wel stelselmatig dingen verzwegen en dan kan je geen normaal antwoord gaan geven.

En kom met een wet aan die verbied referenties na te bellen die is er niet.

Er is wat dat betreft wel iets meer voorgevallen dan TS hier verteld.

UWV is helemaal geen partij net als de anderen niet

Contract is niet verlengd dus ja recht op ww ook al ben je ziek dan kan je nog ww krijgen en ga je daar de ziektewet in.

Dat Kpn hem een contract moet geven dat komt niet van het UWV af
Dat ie ruzie heeft gehad met Randstad staat vast.

Als het werkweigering is heeft het UWV er wel mee te maken als ie dus ww heeft .

Dat ie de NL taal misschien dan niet kan typen is geen ramp maar lezen is schijnbaar dus ook te moeilijk en daar moet ie dan hulp bij zoeken.

Kortom hoe het verhaal hier staat missen er belangrijke punten en zijn er veel dingen die elkaar tegen spreken.

Uiteraard vind ie het niet leuk, nee zoals zoveel consumenten die hier niet te horen krijgen wat men wel wil horen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eén ding moet ik je nageven, Quantas, je "foto" met je hoorntjes spreekt wél boekdelen. Misschien heb je wel gelijk en wordt het verhaal te warrelig maar hij schrijft zelf over nierziekte, waarom dan in WW en niet WAO? Ik begrijp deze dingen ook niet helemaal, maar misschien is hij nu bozig omdat hij niet de goede antwoorden krijgt; althans: niet wat HIJ wil lezen!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: Er word niemand afgebrand, maar er worden wel stelselmatig dingen verzwegen en dan kan je geen normaal antwoord gaan geven.

Dat jij vindt dat er dingen verzwegen zijn, wil niet zeggen dat het zo is.

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: En kom met een wet aan die verbied referenties na te bellen die is er niet.

Hoe kan een arbeidsbureau een referentie van je zijn als je nooit voor hen gewerkt heb?

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: Er is wat dat betreft wel iets meer voorgevallen dan TS hier verteld.

Hoe kom je daar nou weer bij? Je neemt maar dingen aan, da's gewoon onzin.

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: UWV is helemaal geen partij net als de anderen niet

UWV was het bedrijf waar TS solliciteerde, dus die is zeker wel een partij.

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: Contract is niet verlengd dus ja recht op ww ook al ben je ziek dan kan je nog ww krijgen en ga je daar de ziektewet in.

Tijdens ziekte wordt je contract niet verlengd. Dan zit je al in de Ziektrwet. Dan ga je niet gelijk de WW in, zeker niet als je niet kunt werken op dat moment.

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: Dat Kpn hem een contract moet geven dat komt niet van het UWV af

Nee, maar dat zegt TS ook niet. TS werkte bvij KPN en tijdens ziekte werd het contract niet verlengd. KPN is in deze geen partij. Nogmaals, begrijpend lezen! Lukt de andere forummers wel, alleen jou niet.

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: Dat ie ruzie heeft gehad met Randstad staat vast.

Da's weer een aanname. De arbeidsovereenkomst met Randstad is niet tot stand gekomen, dat is alles wat we weten.

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: Als het werkweigering is heeft het UWV er wel mee te maken als ie dus ww heeft .

Waar haal je werkweigering nou weer vandaan? Het onderwerp is een arbeidscontract met Randstad wat niet tot stand kwam en een sollicitatie bij het UWV.

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: Dat ie de NL taal misschien dan niet kan typen is geen ramp maar lezen is schijnbaar dus ook te moeilijk en daar moet ie dan hulp bij zoeken.

Als er iemand hulp moet zoeken bij NL lezen, ben jij het. Ik hoor verder niemand in dit topic klagen over onduidelijkheid. En je bent ook de enige die zó de plank misslaat met zijn commentaar.

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: Kortom hoe het verhaal hier staat missen er belangrijke punten en zijn er veel dingen die elkaar tegen spreken.

Dat jij het gewoon niet snapt geeft niet, maar dan moet je niet TS gaan aanvallen op zijn/haar Nederlands.

quantas schreef op zondag 3 apr 2011, 16:58: Uiteraard vind ie het niet leuk, nee zoals zoveel consumenten die hier niet te horen krijgen wat men wel wil horen.

Tjonge jonge, wat ben jij een naar gefrustreerd mannetje/vrouwtje zeg.

amelissen schreef op zaterdag 2 apr 2011, 23:08: Zou wel apart zijn he als je zelf mocht bepalen welke referentie men van jou zou checken, zodat ze niet de negatieve checken, of degene die niet kloppen.

Als je solliciteert dan mag het bedrijf ieder bedrijf dat je noemt op jouw CV benaderen om te checken of je a. daar inderdaad gewerkt hebt, b. je functioneren etc. etc.

Vaag verhaal dat je nooit voor dat uitzendbureau gewerkt hebt maar dat ze het wel benaderen. Blijkbaar staat dat dan toch echt in je CV.

Even beter lezen! TS heeft nooit bij Randstad gewerkt en dus staan zij ook niet op de CV! Toen TS solliciteerde bij het UWV kwam hij/zij daar in aanraking met zijn/haar oude contactpersoon van Randstad, die zomaar informatie over TS aan het UWV heeft gegeven. En dat lijkt mij toch echt niet in de haak!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2011 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rotterdam1978, op 2 april om 16.46 heb je afscheid genomen van het panel en toch ga je er maar weer mee door. Schrijf dan wat je GRAAG als antwoord leest; schrijf IK dat voor je op, okay?

ve
door verwijderd - Apr 4, 2011 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

brigden schreef op zondag 3 apr 2011, 17:43: Rotterdam1978, op 2 april om 16.46 heb je afscheid genomen van het panel en toch ga je er maar weer mee door. Schrijf dan wat je GRAAG als antwoord leest; schrijf IK dat voor je op, okay?

Ik zie anders sinds 2 april geen berichten meer van Rotterdam1978 in dit onderwerp hoor.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2011 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Loreleigil,
Wat denk je dan van zijn berichtjes van 2 april: 19.28u/ 22.52u/23.06 uur?
Of ontvang jij andere berichten dan ik? Jij bent altijd bij de les; werd zeker een beetje laat?

ve
door verwijderd - Apr 4, 2011 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rotterdam1978,

In tegenstelling tot wat sommigen beweren, mag er niet zomaar informatie uitgewisseld worden... een potentieel nieuwe werkgever mag altijd bij een oude werkgever vragen, maar dat uitzendbureau mag niet zomaar die informatie verstrekken.

Het is inderdaad moeilijk te bewijzen, zo lang men dat niet op papier toegeeft. Daarnaast zou het in dit verband nog wel eens geheel legaal kunnen zijn... je komt niet voor niets bij een rondleiding op het Werkbedrijf (voormalig CWI cq Arbeidsbureau) wat uitzendbureaus tegen. UWV en diverse uitzendbureaus hebben namelijk al sinds enige jaren een samenwerkingsverband, waarbij de overheid eigenlijk die uitzendbureaus inhuurt. Dat betekent waarschijnlijk dat ze onderling bepaalde informatie aan elkaar mogen verstrekken zonder overleg.

Of deze info daar ook onder valt weet ik niet, maar zoals reeds gezegd, het is moeilijk te bewijzen, en punt 2: wat schiet je er uiteindelijk mee op?
Hooguit dat de leidinggevende "foei" tegen de medewerker in kwestie zegt... je was nog niet aangenomen dus er is geen sprake van inkomstenderving, je kunt niet bewijzen dat je hierdoor die baan bent misgelopen.

En @ Quantas, dat jij extra informatie nodig meent te hebben om de vraag goed te beantwoorden is je goed recht. Ook dat je iemand een spiegel voorhoudt, dat je het gevoel hebt dat iemand niet alles vertelt. Maar de manier waarop je dat formuleert, kan ook op een vriendelijke manier die niets afdoet aan wat jij inhoudelijk wil zeggen. De manier waarop je dat nu aanpakt vind ik niet correct.

Extra info lijkt mij overigens niet nodig... hoewel het verhaal van Rotterdam1978 inderdaad wat verwarrend geformuleerd is, wordt de vraag eigenlijk al duidelijk in de eerste topic: hij/zij is niet gediend van het doorgeven van informatie in dit geval en de retorische vraag is vervolgens, of dat wel mag.... daar heb je verder toch geen inhoudelijke info voor nodig?

ve
door verwijderd - Apr 5, 2011 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rotterdam1978,

Al heb ik geen advies voor je, hoe te handelen met jouw probleem, ik wil je excuus aanbieden voor hen die je onheus hebben bejegend. Je berichtje was misschien niet helemaal duidelijk, dat geeft iemand niet het recht je op beledigende manier toe te spreken en woorden te gebruiken die hier niet gewoon zijn. Woorden die onder de noemer asociaal vallen en die zijn helaas genoemd.

Ik wens je sterkte toe, juist omdat je hoopt werk te kunnen vinden heb je een cv nodig waar je positieve punten op staan, natuurlijk eerlijkheid tegenover je toekomstige werkgever is ook een pré. Ik hoop dat die wens voor je gaat uitkomen, wilskracht heb je, dat heb je hier wel laten zien, door je te verdedigen en toch fatsoenlijke woorden te gebruiken.

Quantas, ook een woordje tot jou. Ik heb al meerdere berichten gelezen, daarbij waren thema's bij waar ik niets bij wilde schrijven, uit afschuw voor de woorden die jij daar gebruikt. Als ondernemer, moet je flexibel zijn in je doen en laten maar ook met je taalgebruik. Mogelijk heb je vaak gelijk maar ....probeer het eens op een wat menselijke manier, dan kan het heel anders overkomen.
Ik heb de overtuiging dat dit mogelijk moet zijn, het is er alleen nog niet van gekomen, probeer het a.u.b., dat doet niet alleen jou maar ook alle andere experts en vooral de gasten echt goed.

M.vr.gr.,
Ineke L

ve
door verwijderd - Apr 5, 2011 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote: Ik zie anders sinds 2 april geen berichten meer van Rotterdam1978 in dit onderwerp hoor.

Loreleigil, heb geen berichtje meer van je gelezen dat ik het fout had.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2011 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch nog even aanvullende info over het echte onderwerp: er bestaat weliswaar geen wet waarin beschreven het niet zonder toestemming mogen inwinnen van referenties beschreven is, maar er bestaat wel degelijk een sollicitatiecode van de NVP.
Hierin wordt voor de werkgever beschreven waar hij zich aan moet houden bij de sollicitatieprocedure. Wanneer je het gevoel hebt dat je niet juist behandeld bent, kun je een klacht indienen. Deze wordt eerst binnen de NVP bekeken voordat het bij het betreffende bedrijf wordt neergelegd, dus ben je ook nog verzekerd van een extra toetsing als je niet zeker bent van je zaak. Zie www.nvp-plaza.nl.
Overigens wordt er in de wet nog wel aangegeven hoe er met de privacy van sollicitanten moet worden omgegaan.
Succes!

Hopelijk is rotterdam1978 niet gelijk helemaal afgeschrikt door een aantal blaaskaken hier...!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

brigden schreef op maandag 4 apr 2011, 12:48: Loreleigil,
Wat denk je dan van zijn berichtjes van 2 april: 19.28u/ 22.52u/23.06 uur?
Of ontvang jij andere berichten dan ik? Jij bent altijd bij de les; werd zeker een beetje laat?

Ik zet toch neer sinds 2 april?
Ik heb er geen tijd bij gezet?
Jij schrijft je bericht op 4 april, nadat TS al 2 dagen niet meer gepost heeft. De bekende mosterd na de maaltijd dus.
brigden schreef op dinsdag 5 apr 2011, 15:30: Loreleigil, heb geen berichtje meer van je gelezen dat ik het fout had.]
Ik wist niet dat ik je die beloofd had/verschuldigd was. Maar bij deze dan.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Loreleigil
Na 3 april 16.46 uur gaat de tijd ook door hoor, ik had het niet over datum. Ik ben nu wel wel aan het mieren*****n, dat wel.