ke
door kees25 Aug 1, 2009 om 12:20
Vakantie & reizen

Reis annuleren

Een paar weken geleden heb ik samen met een reisgenoot via internet een reis geboekt. Nu is er plots  voor mij een zeer verdrietige reden waardoor we de reis niet willen laten doorgaan (of eventueel willen uitstellen). We hebben de reis nog niet betaald. Ik heb een annuleringsverzekering, mijn reisgenoot niet.
De reisorganisatie wil niet nagaan wat hun werkelijke onkosten zijn geweest, en geeft aan conform de regels de helft van de reiskosten in rekening te brengen als we deze week annuleren.

1) Wat zijn onze rechten?

2) Hoe beperken we het financiele verlies?

3) Moet de reisorganisatie akkoord gaan met uitstel van de reis of de keuze voor een andere, kortere reis?

4) Wat zijn consequenties als we niet betalen?

5) Mag de reisorganisatie meer dan de werkelijk gemaakte kosten in rekening brengen?

Hartelijk dank alvast voor uw antwoorden

507 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2009 om 12:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

1. Zie de voorwaarden van de annuleringsverzekering en de voorwaarden van de reisorganisatie.

2. Als de reden voor het annuleren ermeld staat in de annuleringsvoorwaarden kunt u de gemaakte kosten claimen. Valt het niet onder de ann.verz. dan bent u gebonden aan de voorwaarden van de reisorg. en dient u 50% (?) te betalen.

3. Nee

4. Waarschijnlijk zal het reisbureau tot invordering overgaa en bent u meer kosten kwijt. Ik zou het er niet op laten aankomen.

5. Ze houden zich aan de Algemene Voorwaarden die in de overeenkomst staan. Voor u is het trouwens moeilijk om de werkelijke kosten in te schatten; die zijn hoger dan alleen administratiekosten.

Met vr.gr.

stacey
door stacey - Aug 1, 2009 om 12:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

--1) Wat zijn onze rechten? ---

Annuleren kan niet zomaar, is Geen recht, veelal ben je dan gewoon je geld kwijt....... Koop=koop zeg maar.

Heb je een annuleringsverzekering dan is het afhankelijk van de voorwaarden of je geld vergoed krijgt van de annulering en hoeveel.

Heb je geen annuleringsverzekering dan heb je dus echt pech en ben je  je geld kwijt......

--3) Moet de reisorganisatie akkoord gaan met uitstel van de reis of de keuze voor een andere, kortere reis?  ---    NEE

--4) Wat zijn consequenties als we niet betalen?--

Dan betaal je straks 2x of meer zoveel via een incassoburo als je pech hebt...

--5) Mag de reisorganisatie meer dan de werkelijk gemaakte kosten in rekening brengen? --

Wat bedoel je daar precies mee ?  Het is Gehele reis/bedrag en wellicht annulerings/administratiekosten wat je zult moeten betalen.