Reis geannuleerd door reisbureau
een paar maanden geleden heb ik een reis naar Egypte geboekt. gezien de huidige situatie heeft het reisbureau ( Arke) besloten onze reis te annuleren.
op zich geen enkel probleem. en ik heb er voor gekozen om mijn reis om te boeken naar een andere reis (die duurder is).
nu is het geval dat ik voor mijn reis naar egypte een annuleringsverzekering had afgesloten. deze heb ik in principe niet gebruikt. maar nu zie ik tot mijn verbazing dat ik bij mijn nieuwe reis opnieuw de kosten moet betalen voor een annuleringsverzekering. (eveneens als boekingskosten en reisverzerking, maar kan ik wel iets van begrijpen). nu vraag ik mij af of dit correct is.
Ja dit is volgens mij zal alleen de oude anulerings verzekering die u niet heeft kunnen gebruiken verekent moeten worden. Tenslotte bent u niet de oorzaak van de annulering van de reis.
Ik zal u mijn ervaring vertellen.
Vorig jaar kon mijn reis wegens te weinig aanmeldingen niet doorgaan. Ik had echter een doorlopende reis en annulerings verzekering bij de ING. Ik heb hen gebeld met het verhaal en ook erbij gezegd dat ik met een andere reis wel meeging maar dan 3 weken eerder. Deze reis was maanden eerder geboekt.
Dit was geen enkele probleem en ze hebben alles omgezet op de "nieuwe reis". E.e.a is verrekent want de nieuwe reis was voordeliger. Ik heb geen idee wat gebruikelijk is maar deze ING verzekering heb ik zeker al meer dan 10 jaar en noooit wat hoeven te claimen.
Mischien kan Arke coulance tonen want er is hier toch sprake van enige overmacht.
gr. Ekiem
Hier moet Arke toch in de fout zijn gegaan. Zij annuleren wegens de omstandigheden, ik zie niet in waarom u dan weer een nieuwe annulering verzekering af zou moeten sluiten. Die verzekering omvat een bedrag voor als een reis in speciale gevallen niet kan doorgaan. U verzekerd niet speciaal een reis naar een bepaald land. En voor die reisverzekering geldt hetzelfde.
De grootste schande is nog dat zij opnieuw boekingskosten rekenen.
Toen u "omboekte" is toen wel verwezen naar hun annulering?
@ekiem
Als u een doorlopende reis en annuleringsverzekering hebt, hoeft u helemaal niets te melden. Danis elke reis gedekt.
Er is spraken van overmacht. U moet de prijs die u heeft betaald voor de vlucht naar Egypte als mede voor de annuleringsverzekering terug krijgen. Als gevolg van de overmacht heeft geen recht op een schadevergoeding.
@tymenm,
Ik mag toch aannemen dat de boekingskosten van de 2e reis verrekend zijn met de boekingskosten van die 1e reis?
Arke annuleert, dus moeten ze ook de boekingskosten + de reissom etc terugbetalen.
Daar horen m.i. óók de verzekeringskosten toe.
Ze mogen blij zijn dat je een andere reis bij hen geboekt hebt!
Met vr.gr.
Van consuwijzer
Veelgestelde vragen bij annulering door overmacht
Mijn vlucht is geannuleerd. Ik moet kosten betalen om het geld van mijn ticket terug te krijgen. Mag dat?
Bij annulering van de vlucht moeten de kosten van het ticket zelf worden terugbetaald. Daar mag de luchtvaartmaatschappij geen administratiekosten voor rekenen. Boekingskosten die niet in de ticketprijs waren inbegrepen, of kosten van een annuleringsverzekering vallen buiten de ticketprijs en hoeven niet te worden terugbetaald.
bron
Wat ik me afvraag, die omboeking naar een andere plaats, vindt die in precies dezelfde periode plaats als de oorspronkelijke reis naar Egypte?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer