ap
door april54 Jun 28, 2014 om 10:40
Garantie & verzekeringen

Reisverzekering ING

In de polis van de reisverzekering van ING staat:

De reisverzekering dekt schade aan bagage.
en, op een andere plaats,
Voertuigen, aanhangers en (lucht)vaartuigen inclusief standaarduitrusting, brandstof, onderdelen, accessoires en geluidsapparatuur zijn niet verzekerd.

Duidelijk. Als mensen met hun auto op vakantie gaan zijn de dure extra accessoires niet verzekerd.
Maar……………..
Wij hadden de auto niet bij ons op vakantie. We zijn met de auto naar Schiphol gereden en hadden dus noodgedwongen onze autosleutel bij ons in het vakantieland. Ik kan de sleutel immers niet achterlaten in of bij mijn auto wanneer ik op vakantie ga met een vliegtuig.

We zijn de sleutel op vakantie kwijt geraakt. Kosten van een nieuwe autosleutel met afstandsbediening: 185 euro. Mijn stelling: Mijn autosleutel maakte deel uit van mijn bagage en NIET van mijn auto op het moment van verlies.

Ik vind dat wij in aanmerking moeten komen voor vergoeding. Maar ING weigert dat.

11691 28 Rapporteer

getty
door getty - Jun 28, 2014 om 10:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U raakt de sleutel zelf kwijt, dat is verwijtbaar gedrag en wordt altijd uitgesloten van verzekering.
Afwijzing lijkt me terecht.

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2014 om 10:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo april54,

Voel met je mee.
Zou er hetzelfde over denken als jij.
Wellicht komt het webcareteam van ING hier langs.
Je kunt ook een klacht plaatsen op klacht.nl - klik hier.

Je kunt ook een klacht indienen:

De dienstverlening van Nationale-
Nederlanden Schadeverzekering
Maatschappij N.V. bestaat uit het uit
oefenen
van het schadeverzekeringsbedrijf.
Nationale-Nederlanden Schadeverzekering
Maatschappij N.V. beschikt over een interne
klachtenprocedure en is aangesloten bij het
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
(KiFiD) te Den Haag. De inhoud van deze
klachten
procedure staat beschreven in deze
polisvoorwaarden.
Heeft u een vraag of klacht? Neemt u in zo’n
geval contact met ons op via 020 22 888 88,
stuur een e-mail via ING.nl of ga naar een
ING-kantoor

Suc6

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@getty

Iets kwijtraken is geen verwijtbaar gedrag, maar een sleutel van de auto is geen bagage, dus daarom niet gedekt.

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2014 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 28 jun 2014, 11:39] maar een sleutel van de auto is geen bagage, dus daarom niet gedekt.

OT @tijger1: en hoe zit het dan met verlies van huissleutels tijdens vakantie?

getty
door getty - Jun 28, 2014 om 13:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

tijger1 : iets verliezen valt naar mijn mening wel zeker onder verwijtbaar onzorgvuldig gedrag. Je moet beter op je spullen letten.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=getty schreef op zaterdag 28 jun 2014, 13:12]tijger1 : iets verliezen valt naar mijn mening wel zeker onder verwijtbaar onzorgvuldig gedrag. Je moet beter op je spullen letten.

Ik kan mij voorstellen dat u het bijvoorbeeld uw kinderen "verwijt" als zij iets verliezen, maar gelukkig denkt een verzekeraar daar anders over en is verlies van bagage, behalve met name genoemde zaken, gedekt op ern reisverzekering.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 28 jun 2014, 12:54][quote=tijger1 schreef op zaterdag 28 jun 2014, 11:39] maar een sleutel van de auto is geen bagage, dus daarom niet gedekt.

OT @tijger1: en hoe zit het dan met verlies van huissleutels tijdens vakantie?

Een reisverzekering dekt bagage en sleutels van thuis of auto is geen bagage. Verlies je de sleutel van het huisje, appartement, kamer of kluisje dat je gehuurd hebt, dan zijn die zaken wel gedekt.

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2014 om 14:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, heb ik kennelijk (wel jaren geleden) geboft: huissleutels en autosleutels kwijtgeraakt op vakantie. Had ze 'samengevoegd' en met paspoorten in gehuurd kluisje hotel gelegd. Bij vertrek hotel kluisje leeggehaald, verder alles ingepakt en: kon ze nergens meer vinden. Gelukkig heeft mijn Verzekering Maatschappij (N.N.) het tijdens vakantie wel als bagage aangemerkt: kreeg het wel vergoed. 2 Sleutels zijn n.l. wel kostbaar: de autosleutel met afstandsbediening en de sleutel van de entree flat. De rest van de (thuisgebleven reservesleutels) moest ik zelf betalen, maar dat was een scheet en drie knikkers.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Maar ik denk dat de meeste verzekeraars met de vergoeding van huissleutels wel soepel zullen omgaan, als je bijvoorbeeld je hele handtas kwijt bent of een jas waar ze in zaten.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 28, 2014 om 15:29
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Een reisverzekering is een secundaire verzekering. Een reisverzekeraar vindt dat het verlies van een autosleutel onder de autoverzekering valt. Daarom wordt het verlies van een sleutel van b.v. je vakantiehuisje wel vergoed. Neem contact op met de autoverzekering, maar let er uiteraard wel op dat je no claim niet verloren gaat.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 28, 2014 om 16:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Tip:

Neem nooit de dure sleutel mee, het uitlezen van openen deuren en de batterij....

Ik ga met de reserve naar het strand en in mijn zwembroek kan deze veilig mee.
Niet in bagage stoppen maar aan sleutelbos.

De dure en luxe sleutel gebruik ik dus gehele jaar behalve.....
Ja, probeer maar eens te zwemmen met die dure met alle knopjes!

De reserve is meestal kleiner, steviger en goedkoper en gaat zelden stuk.
Ook voor ruige bouwvakkers beter en daarom wil ik niet zoals ooit bij mijn Mitsubishi 2 van die luxe maar ook een normale met alleen de startonderbreker hebben....

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Inderdaad daar gast het niet meer over, maar ik blijf erbij dat die regels van uw WBV compleet dwaas zijn en onwerkzaam.

pi
door pieterwolters - Jun 28, 2014 om 21:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 28 jun 2014, 18:29]Dwaze regeling. Hoe moet je dan sleutels aan je kinderen geven, of de thuiszorg of zo?

En wat als je daar met zijn vieren woont? Kan toch niet kloppen.

Het is wel de manier om het systeem veilig te houden: zonder borg kan je "per ongeluk" de sleutel kwijt raken en een nieuwe aanvragen. Dan zijn er na een tijdje zoveel sleutels in omloop dat het veilige appartementsgebouw niet meer veilig is. Dan kan je er weer net zo goed standaard sloten inzetten, waarvoor je bij iedere sleutelmaker kopieën kunt maken.

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2014 om 23:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@pietwolters, juiste conclusie. Was ook de reden dat juist deze 2 sleutels wel vergoed werden. Verder commentaar van "dwaze WBV regels" is overbodig. U begrijpt het.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2014 om 23:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is daar veilig aan? Ik zou daar niet willen wonen, want daar is dus juist helemaal niets veilig aan. Mijn kinderen hebben een sleutel van mijn huis.

En als je dan in zo'n flat woont, kunnen hooguit jij en je partner naar binnen. Je zult maar hulp nodig hebben.

Toen mijn moeder in een appartement woonde met een afgesloten voordeur, kon ik bij de WBV voor elk kind tegen betaling een sleutel verkrijgen, die kon je ook niet bij de sleutelboer zo even na laten maken, maar daar hoefde echt niet zo'n belachelijk bedrag voor betaald te worden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 29, 2014 om 12:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En worden je sleutels gejat, terwijl jij 2 seconden jouw ogen ervan af had, keert de verzekeraar ook al niet uit.
Keren die überhaupt eigenlijk ooit weleens iets uit?

xi
door xion - Jun 30, 2014 om 12:26
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ikzelf vind ook dat de sleutel gedekt moeten zijn. Hoe zit het met je inboedelverzekering dekt die het niet als je je huissleutels bent verloren. Weet iemand of er uberhaubt een verzekering bestaat waar je dit soort dingen kunt verzekeren.

Wij zijn 2 uur voordat we op vakantie zouden gaan is er bij ons ingebroken. Onze autosleutels werden meegenomen en de auto ook. Doordat ook onze tassen met paspoort en geld en pasjes werden gestolen en ook huissleutels,konden we niet op vakantie.
Gelukkig werd de auto teruggevonden doordat de daders in een politie vuik terecht kwamen. En onze handbagage met portemonnee met pasjes werd later teruggevonden.
We moesten alles vervangen,konden we niet meer op vakantie gaan en we hadden geen annuleringsverzekering,dus ook onze reissom kwijt,gelukkig wel een reisverzekering en ook inboedelverzekering . Doordat ik ergens anders woonde,dekte de reisverzekering mijn bagage. De andere dingen die werden weggenomen bij mijn vriend vielen onder de inboedelverzekering. Ik kreeg hier alleen niets van. Ik wil hiermee aantonen dat het best ingewikkeld is Ik zou in ieder geval niet bij laten zitten. In ieder geval je verzekering opzeggen bij de ING. Want wat heb je aan een verzekering als ze zo moeilijk doen met uitbetalen als je schade hebt. Eventueel zou je een compromis kunnen vragen door te vragen of ze de helft betalen.

xi
door xion - Jun 30, 2014 om 12:28
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel,kun je niet vragen of het bij je autoverzekering zit. Meestal betaal je wel een eigen risico. Maar volgens mij krijg je dan wel een deel terug. Succes

xi
door xion - Jun 30, 2014 om 12:31
16 Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik ook nooit van de ING of andere verzekeraars. Waarom denken ze nou niet eens met jou mee. Weet ik ook weer ik ga ook nooit meer naar de ING.
Een verzekeraar die niet met je meedenkt.

Dus mocht er een webcare team zijn. Dan is mijn vraag aan jullie. Waarom denken jullie nou niet eens mee met de klant. Stel eens een vraag aan je klanten. Welke verzekering heeft hij/zij nog meer. Misschien kan hij die daar op verhalen. Nee je mag het als klant weer zelf uitzoeken of dit soort fora raadplegen !@@#$$$%

jh
door jheshof - Jun 30, 2014 om 13:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hetzelfde. Autosleutel verloren in de vakantie. Had ook geparkeerd bij Schiphol. Een nieuwe kost mij eveneens 185 euro. Kan dat ook niet verhalen op de doorlopende reisverzekering; wel op de autoverzekering omdat Interpolis zo coulant is dit te beschouwenals buiten kijn schuld. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat in het buitenland gezocht wordt naar de bijbehorende auto (geen idee hoe ze daar achterkomen) om alsnog die auto te stelen. Zou vooral bij nieuwe auto's voor komen.
Kortom, ik wacht deze week nog af. Mogelijk ligt hij gewoon nog in het gehuurde appartement en wordt e.e.a opgestuurd. Sunweb stuurt de reisleidster langs. Wordt de sleutel niet gevonden dan mag ik declareren.
Interpolis: glashelder. Als ING ook dit weigert dan snel overstappen. Moet erbij zeggen dat ik wel al risk ben verzekerd.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat mij verwondert is dat men alleen een autosleutel verliest.hoe kan dat nu? Die zit toch aan je bos en als je op vakantie bent, heb je die bos niet nodig, dus die laat je in je hotelkamer, appartement of whatever.

En als je als vrouw die bos in je tas houdt, raak je toch niet alleen de autosleutel kwijt?

@xion

"Er werd bij ons ingebroken", maar u woonde daar niet? En u had dan nog mazzel dat u "zogenaamd" al aan uw vakantie begonnen was, daarom dekte uw reisverzekering dit. En wat had u dan nog van de inboedelverzekering van uw vriend willen hebben? En uw vriend kreeg zijn schade toch vergoed door de inboedelverzekering? Hij was tenslotte nog niet op reis.

En als een verzekeraar niet "moeilijk" doe bij een schademelding, dan worden de premies torenhoog.

xi
door xion - Jun 30, 2014 om 15:25
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 30 jun 2014, 13:45]

En als een verzekeraar niet "moeilijk" doe bij een schademelding, dan worden de premies torenhoog.

Maar als verzekering kan je toch een beetje meedenken,dan alleen te zeggen. U krijgt geen schade. Zoek het lekker uit!!! Wij helpen u verder niet. Misschien zijn er andere verzekeringen die het wel dekken. Waarom schrijven ze dat er niet bij. Het is al vervelend dat zo'n klant dit overkomt. Empathie kost niet hoor.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe moet een verzekeraar weten waar u voor verzekerd bent? En u hebt toch alles vergoed gekregen?

bi
door biki - Jun 30, 2014 om 16:27
8 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochters autosleutels zijn samen met een rugzak vol kleding uit de tent op Pinkpop gestolen.
ING vergoed de kleding en rugzak wel op voorwaarde dat ze de bonnetjes nog hebben. De autosleutels worden niet vergoed die moeten ze volgens ING op de autoverzekering verhalen.

tenormin
door tenormin - Jun 30, 2014 om 16:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@biki, zeer verstandige dochter heeft u om reisverzekering voor Pinkpop te nemen. Daar "raken een heleboel dingen kwijt", bij zulke evenementen word er gestolen als de raven.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat denkt u dat de vergoeding van die kleding en rugzak zal zijn, als men überhaupt nog de bonnetjes heeft?

Pinkpop is maximaal twee overnachtingen. Extra broek, extra trui,twee onderbroeken, T-shirt. Allemaal net nieuw? Of van verleden jaar? Met bon, nog niet de helft.

Dus compleet overbodig, neem naar zoiets ouwe zooi mee.

bi
door biki - Jun 30, 2014 om 17:57
8 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter heeft een doorlopende reisverzekering aangezien ze meerdere keren per jaar op vakantie gaat.

bi
door biki - Jun 30, 2014 om 18:02
8 Antwoorden / 0 Vragen

Verder zat er in de rugzak nog en solaroplader die ze net gekocht had daarbhad ze wel een bon van, verder zatvereen bril van 2 jaar oud in als reserve ze heeft nl.contactlenzen. Ook is een van de 2 stoeltjes die ze al jaren heeft en wat levensmiddelen meegenomen. Maar het spul moet wel vervangen worden en als je geen bonnetjes meer hebt, word dat moeilijk.