fb
door fbianca Jan 10, 2015 om 19:43
Geldzaken & recht

Rekening reparatie CV

In september hebben wij de CV ketel laten nakijken van ons huurhuis. De monteur vertelde dat de ketel in 15 jaar nog nooit gecontroleerd was, de ketel was vies, kapot en brandgevaarlijk. Ik heb de rekening betaald en daarna opgestuurd naar de verhuurder. Hartstikke dom natuurlijk, want zij willen mij het geld niet terug betalen. Is er nog iets wat ik kan doen om die 150 euro terug te krijgen?

658 5 Rapporteer

ja
door janf43 - Jan 10, 2015 om 19:51
733 Antwoorden / 0 Vragen

Betaalt u, naast de huur, geen servicekosten voor het onderhoud van de de CV-ketel? Wellicht staat er ook in het huurcontract iets over melding van gebreken aan de CV-installatie. Het onderhoud is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de installatie (in dit geval waarschijnlijk uw huurbaas)

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2015 om 20:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt zelf opdracht gegeven tot die werkzaamheden. U had uw huisbaas moeten inschakelen nu de ketel kapit was.

Dus die vergoeding kunt u wel vergeten.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 10, 2015 om 20:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Daar was u toch zelf dat de ketel nooit in onderhoud is geweest, of woont daar pas. Zo niet dan heeft met een vuile ketel in geluk gehad, dat er niets ernstig is gebeurt. En daar bij door dat deze ook noch meer gas is gaan gebruiken.

fb
door fbianca - Jan 10, 2015 om 20:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties, ik had inderdaad de huisbaas meteen in moeten schakelen. Wij betalen ook servicekosten, maar in het contract stond dat we alles rondom de CV zelf moesten regelen. (door het huurteam weten we nu dat het contract sowieso niet deugt en dat we te veel huur betalen) Ik had er allemaal geen verstand van, dus heb het zo maar geregeld. Daarnaast wist ik ook niet dat een CV sowieso elk jaar nagekeken moest worden. Dat de ketel ondertussen meer gas verbruikte verklaart ook gelijk de hoge eindejaarsrekening! Bedankt, ik ga nu echt beter opletten en alles uitzoeken voordat ik iets regel..

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2015 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer maar leergeld. Laat u goed informeren over uw rechten en ook de plichten van de huisbaas.