ha
door hansje4476 Dec 27, 2012 om 16:24
Huishouden & energie

Rekening reparatie kachel

Mijn kachel was stuk, bleek de ontsteking te zijn.
Monteur heeft 1ste keer nieuw onderdeel besteld en erin gezet, ik heb de rekening betaald van de onderdelen.
Maar het probleem bleef.

Hebben ze de 2e keer de onderdelen die ze de 1ste keer geplaatst hebben vervangen, want het waren de verkeerde typen.

Sturen ze mij vervolgens weer een nieuwe rekening van deze nieuwe onderdelen.

Moet ik deze nu betalen ?
Zij hebben verkeerde onderdelen geplaatst ...

mvgr.

4324 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 27, 2012 om 17:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U mag er van uitgaan dat de monteur het weet wat die moet doe. Als hij iets niet goed heeft gedaan is zijn baas aansprakelijk voor de kosten en niet u.Ik zou zeggen vertelt hem dat maar dat hij geschoold personeel moet hebben en dat hij daar dus voor op moet draaien.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2012 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hansje4476,

....Moet ik deze nu betalen ?.....

Lijkt me niet.
Correct is de 2e rekening te betalen minus het bedrag van de eerst betaalde rekening.

Ik zou dit toch echt even met betreffende firma communiceren.

Met vr.gr.

freya
door freya - Dec 27, 2012 om 18:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En dat eerste onderdeel hebben ze zeker ook weer meegenomen? Kunnen ze dat 'trucje' bij de volgende klant ook weer uithalen......

Zoals gezegd, zeker niet accepteren.

Freya

dearagain
door dearagain - Dec 27, 2012 om 20:44
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*de eerste rekening (die je wettelijk gezien niet hoeft te betalen), dienen zij met de 2de rekening te verrekenen

gr
door grandvitara - Dec 28, 2012 om 11:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij dat je gewoon de eerste rekening betaalt en garantie claimt op de reparatie.
Dit is de logische volgorde.
Ik heb jaren in de service gewerkt als Radio-TV-monteur en als de radio of tv weer kapot ging, binnen drie maanden, dan werd er gewoon gerepareerd, kosteloos.

ag
door agapon - Dec 28, 2012 om 13:13
115 Antwoorden / 0 Vragen

M.i.z.is het een gepleegde wanprestatie die kosteloos gerectificeert dient te worden.
Bij een reparatie hoort ook een bepaalde levensduur dat je vanuit mag gaan dat dit in orde is.
Zou mij niets verwonderen dat dit bedrijf weer eens Veenstra is.
Heb zelf de ervaring opgedaan dat er rekening na rekening kwam.
Dit gebeurt regelmatig bij jong volwassene die nog niet door hebben hoe er gesjoemeld wordt met rekeningen en garanties.

jo
door jorisw - Dec 28, 2012 om 17:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Toen de eerste monteur weg ging, deed de kachel het toen?

gr
door grandvitara - Dec 31, 2012 om 11:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jorisw schreef op vrijdag 28 dec 2012, 17:05]Toen de eerste monteur weg ging, deed de kachel het toen?

Nee, en daarom ging ze naderhand bellen toen de monteur weg was...
Wat een vraag, dat zal wel anders kwam hij niet weg.