th
door theo12 Feb 20, 2015 om 19:38
Voeding & gezondheid

Rekening van 2003

Geacht Heer Mevrouw
Nu mijn vraag gaat over Fa-med
ik krijg van hun een rekening van 2003
heb ze gebeld om uitleg dat konden ze niet nu
zouden ze mij binnen 1week een brief sturen met uitleg
en waarvoor nu niks wat moet ik doen betalen ik weet niet eens waarvoor
na 12 jaar

579 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2015 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Famed incasseert voor tandartsen. Dus het zal wel over een oude tandartsnota gaan.

Maar afgezien daarvan is dat al lang en breed verjaard, dus niet betalen uiteraard.

th
door theo12 - Feb 20, 2015 om 19:45
42 Antwoorden / 28 Vragen

nu ik heb al 35 jaar een gebit waar ik voor verzekerd ben dus lijk mij dit niet aan de orde maar bedankt voor u reactie

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2015 om 19:49
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, na 15 jaar een rekening van Fa-med zou ik me maar geen zorgen maken. Tenzij u natuurlijk telkens aanmaningen zou hebben gehad waar het zaakje gestuit is. Maar dat lijkt me, na uw melding dat u al 35 jaar verzekerd bent, ook niet aan de orde. Ga me bijna afvragen of het wel de 'echte' Fa-med was?? De echte is er n.l. als de kippen bij als men te laat is.

door 1953 - Feb 20, 2015 om 19:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De vordering is verjaard, tenzij stuiting-van-verjaring heeft plaatsgevonden de afgelopen twaalf jaren heeft plaatsgevonden, u hóéft dus de vordering niet te betalen.

Vordering van vóór 20 februari 2009 kan niet meer geïnd worden op debiteur. Wijs Fa-med op de verjaring van de vordering en dat u geenszins niet zult betalen.

door 1953 - Feb 20, 2015 om 19:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De vordering is verjaard, tenzij stuiting-van-verjaring heeft plaatsgevonden de afgelopen twaalf jaren heeft plaatsgevonden, u hóéft dus de vordering niet te betalen.

Vordering van vóór 20 februari 2010 kan niet meer geïnd worden op debiteur. Wijs Fa-med op de verjaring van de vordering en dat u geenszins niet zult betalen.

door 1953 - Feb 20, 2015 om 20:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 20 feb 2015, 19:49]Nou, na 15 jaar een rekening van Fa-med zou ik me maar geen zorgen maken. Tenzij u natuurlijk telkens aanmaningen zou hebben gehad waar het zaakje gestuit is. Maar dat lijkt me, na uw melding dat u al 35 jaar verzekerd bent, ook niet aan de orde. Ga me bijna afvragen of het wel de 'echte' Fa-med was?? De echte is er n.l. als de kippen bij als men te laat is.

15 jaar = 12 jaar!

door 1953 - Feb 20, 2015 om 20:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 20 feb 2015, 19:49]Nou, na 15 jaar een rekening van Fa-med zou ik me maar geen zorgen maken. Tenzij u natuurlijk telkens aanmaningen zou hebben gehad waar het zaakje gestuit is. Maar dat lijkt me, na uw melding dat u al 35 jaar verzekerd bent, ook niet aan de orde. Ga me bijna afvragen of het wel de 'echte' Fa-med was?? De echte is er n.l. als de kippen bij als men te laat is.

Neen heb je, ja kun je krijgen. M.a.w. er zijn altijd mensen die onbewust als een ban ge haas gaan betalen.

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2015 om 20:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo theo12,

Zou maar niet betalen; zaak - als die er al zou zijn - is verjaard.
Wacht sowieso eerst maar eens de toegezegde nadere info af.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2015 om 20:05
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 20:01]
15 jaar = 12 jaar!

Nou nou, moet dat allemaal in 4 antwoorden? En jij vergist je nooit. ?

diumenge
door diumenge - Feb 20, 2015 om 20:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin, niet in vier antwoorden maar in acht punten ;-)

costnix
door costnix - Feb 20, 2015 om 21:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
Famed doet de facturatie voor zelfstandige medisch specialisten, niet alleen tandartsen.
Famed deed dit voor de radiologen waarvoor ik werkte.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2015 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 20 feb 2015, 21:16]@tijger1
Famed doet de facturatie voor zelfstandige medisch specialisten, niet alleen tandartsen.
Famed deed dit voor de radiologen waarvoor ik werkte.

Dat neem ik direct aan. Lees alleen regelmatig op dit forum over gedoe met Famed inzake tandartsnota's. Maakt verder niet zoveel verschil. Het is verjaard, of het is een oplichtersnota.

mahadma
door mahadma - Feb 20, 2015 om 21:38
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Vergelijk alle gegevens van de "spookfactuur" eens met de gegevens die u op de "echte internet site" kunt vinden. Denk aan KvK nummers, telefoonnummers, adressen, kromme vertalingen o.i.d.
Maar de factuur is hoe dan ook niet aktueel, dus NIET betalen.

costnix
door costnix - Feb 20, 2015 om 23:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
Nou ik ereven goed over nagedacht, was het in dat jaar (2003), dat die radiolgen het contract met Famed hebben verbroken, omdat het een puinhoop bij Famed was.