qu
door quirico87 Feb 18, 2014 om 11:11
Auto & vervoer

Renault geen oplossing voor storing medianav

Renault heeft sinds begin 2013 een nieuw model clio, genoemd clio IV
Wat zij ook hebben, is een nieuw multimedia systeem. Dat hebben ze ‘’MediaNAV’’ als naam gegeven.
Een systeem met: radio, usb/ipod/iphone aansluiting, navigatie en telefoneren in 1 middels een touchscreen paneel.
Vanuit de Renault dealer (2 februari 2013), genoten van mooie display waar de navigatie mooi op te zien is.
-Dit vergeleken met mijn vorige auto, waar alleen cd/radio op afspeelde-
Ook het geluid is ideaal, gewoon perfect.

Tot ik thuis kwam, ik de motor van de auto uit deed, en zag dat scherm aan bleef staan.
Zelfs op ‘’aan/uit’’ knop reageerde het systeem niet meer.
Wat nu?, 0800-0303 gebeld, dat is het nood nummer van Renault, het was tenslotte al na 18.00 uur.
Monteur van Renault heeft uit wanhoop de accu-polen los gekoppeld en weer aangesloten. Een korte onderbreking dus.
Het systeem functioneerde weer goed!.
De monteur adviseerde, om wel naar de dealer te gaan om na te kijken wat de oorzaak was.
Bij de dealer zagen ze niks bijzonders, ik reed weer naar huis en ja hoor, weer een ‘’bevroren’’ scherm.
Weer Renault gebeld en zij geven aan dat ik zelf de accu-polen mocht loskoppelen en dat zij een melding naar Frankrijk gaan maken voor een structurele oplossing.
U moet zich voorstellen, dat ik circa 3 maanden dit probleem heb mogen ervaren, zelfs voor de deur van mijn werk…’’nieuwe auto, circa 3 x per week motorkap open, sleutel 10 en de accupolen loskoppelen’’

Ja, 3 maanden later kwam Renault met een oplossing > een software update
In de 3 maanden constateerde ik nog meer punten aan het systeem en deze heb ik netjes aangemeld bij Renault.
Dit mooie systeem geeft o.a. bij benaderen van flitspalen een fijn signaal af.
Echter, bij dit signaal, is een vervelende kraak te horen.
Ondanks dat navigatie uit staat, is dit geluid aanwezig (wel zo makkelijk om een melding te ontvangen bij benaderen van een ‘’vaste’’ flitspaal).
Om een idee te geven, hoe erg de kraak aanwezig is, hier een youtube fragment:
http://www.youtube.com/watch?v=G1B149gIIFM
Het krakende geluid is ook bij telefoneren duidelijk aanwezig.
In augustus/september kreeg ik telefonisch te horen dat er een oplossing is in de vorm van een software update, of vervangen van hardware.

Zij hebben in de garage de update uitgevoerd, auto volledig ge-reset en GEEN hardware vervanging gedaan. Het probleem is tot op de dag van vandaag nog duidelijk aanwezig.
Advies vanuit Renault: schakel de flitspaal meldingen uit.

Inmiddels verschillende mede clio IV bestuurders gesproken en zij ervaren allemaal hetzelfde geluid.
En Renault Nederland heeft bij allen aangegeven niet bekend te zijn met het probleem.
Terwijl mijn dossier al sinds februari 2013 open ligt, bij zowel de dealer als Renault Nederland.

Inmiddels heb ik geinformeerd naar een andere clio IV met R-LINK systeem, echter is dit een forse investering, aangezien mijn clio IV in waarde gedaald is.
R-LINK heb ik zelf getest en is veel beter, ook hier moest in het begin wat finetuning plaatsvinden, maar met TOMTOM als achtergrond, is dit systeem beter door ontwikkeld.
Kortom: Veel problemen tot nu toe, momenteel vervelende kraak, waar men geen oplossing voor heeft, inruilen voor een auto met een beter systeem is een forse investering. Wat moet ik nu doen?

30656 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

grindweg
door grindweg - Feb 18, 2014 om 20:05
2308 Antwoorden / 28 Vragen
0

het probleem is bij ren wel bekend.
het kraken is met dit systeem niet weg tekrijgen omdat u de storing moet vergelijken met bv een 06 die bij een computer ligt dat kraakt ook.
alleen als de band breedte verkleind word is het minder gevoelig temaken.
de nieuwere flits palen (die ronde)geven minder storing.

qu
door quirico87 - Feb 19, 2014 om 08:04
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

bedankt voor uw theorie, echter klopt uw conclusie niet.
Dit is op grote schaal getest door verschillende Renault monteurs en zij concluderen dat de storing echt aan geluidsfragment ligt.
Noem een voorbeeld;
Flitspaal staat afgesteld op 80 km/h, u nadert de flitspaal met 85 km/h, is de kraak in overvloed aanwezig.
Nadert u de flitspaal met 79 km/h is de kraak minder, maar nog wel aanwezig.
Deze kraak begint bij 800 meter vóór het naderen van de flitspaal en stopt bij 100 meter vóór de flitspaal.
Dan heeft dit nooit met de frequentie te maken.
Zie/hoor ook het youtube fragment.

ro
door robertwim - Feb 19, 2014 om 12:31
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

U staat blijkbaar niet alleen met uw probleem.
Ik heb op 27 november een nieuwe Clio 4 in mijn bezit gekregen.
Op 24 december gaf het medianav systeem de geest, niets werkte meer. Geen muziek,telefoon en navigatie.
Wel steeds het opstartscherm met een inlog mogelijkheid. Maar inloggen is niet mogelijk..
Op 2 januari naar de dealer geweest, waar men constateerde dat het spul vervangen moet worden.
Het zou wel eens tot medio februari kunnen duren voor het apparaat binnen is.
Op 17 februari had ik nog niets vernomen, dus maar eens gebeld.
Het apparaat in niet binnen en men weet ook niet wanneer het wel binnen komt.
Aansluitend Renault Nederland gebeld en mijn klacht voor de 2de keer voorgelegd.
Men beloofd direkt aktie te ondernemen en kontakt met mij te zoeken.
Tot op heden is dat nog niet gebeurd.Maar misschien ben ik wat te ongeduldig.
"mijn" medianav heeft dus bijna een maand gewerkt en werkt nu bijna 2 maanden niet meer.
Ik vind het schandalig.


grindweg
door grindweg - Feb 19, 2014 om 14:45
2308 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=robertwim schreef op woensdag 19 feb 2014, 12:31]U staat blijkbaar niet alleen met uw probleem.
Ik heb op 27 november een nieuwe Clio 4 in mijn bezit gekregen.
Op 24 december gaf het medianav systeem de geest, niets werkte meer. Geen muziek,telefoon en navigatie.
Wel steeds het opstartscherm met een inlog mogelijkheid. Maar inloggen is niet mogelijk..
Op 2 januari naar de dealer geweest, waar men constateerde dat het spul vervangen moet worden.
Het zou wel eens tot medio februari kunnen duren voor het apparaat binnen is.
Op 17 februari had ik nog niets vernomen, dus maar eens gebeld.
Het apparaat in niet binnen en men weet ook niet wanneer het wel binnen komt.
Aansluitend Renault Nederland gebeld en mijn klacht voor de 2de keer voorgelegd.
Men beloofd direkt aktie te ondernemen en kontakt met mij te zoeken.
Tot op heden is dat nog niet gebeurd.Maar misschien ben ik wat te ongeduldig.
"mijn" medianav heeft dus bijna een maand gewerkt en werkt nu bijna 2 maanden niet meer.
Ik vind het schandalig.



VOLGENS MIJ LIJKT DIT OP EEN DUBBELPOST.


grindweg
door grindweg - Feb 19, 2014 om 14:49
2308 Antwoorden / 28 Vragen
0

een auto fabrikant is verplicht 10 jaar lang spare parts te leveren.
dus ook voor acces die zij vreemd inkopen.
stel een kolamp gaat stuk ja die is van hella en leveren wij niet meer nu hebben wij bosch.
het verhaal klopt niet.
wat leas betreft er is verschil natuurlijk in financel leas en operational leas.

hehahi
door hehahi - Apr 16, 2014 om 11:42
57 Antwoorden / 70 Vragen
0

hoi topicstarter, zijn je problemen inmiddels opgelost? Benieuwd naar het vervolg! Wil misschien een Clio kopen, maar wil geen (navigatie)gedoe....

qu
door quirico87 - Apr 16, 2014 om 12:36
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Was het maar opgelost...

Inmiddels moeten horen (van neutraal expert) dat het een product eigenschap is..

Wel heeft Renault het opgelost in de NU te leveren clio's...
-De waarschuwing software voor Nederland is verwijderd
Dus, nu hoor en zie je GEEN flitspalen meer...

Of je hier tevreden mee moet zijn!?


Ondertussen kraakt het bij mij nog steeds :-(

hehahi
door hehahi - Apr 16, 2014 om 13:25
57 Antwoorden / 70 Vragen
0

lijkt dan op een fabrieksfout in het navsysteem als nieuwe modellen gevrijwaard zijn.

Een officiële klacht bij Renault Nederland indienen en een definitieve oplossing eisen?

ro
door robertwim - Apr 16, 2014 om 15:17
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik kreeg op 26 februari te horen dat de MediaNav "binnenkort" binnen zou komen.
Omdat ik de volgende dag (zonder mediaNav) op vakantie ging heb ik het systeem later laten inbouwen.
Maar ik heb het dus wel ruim 3 maanden zonder gedaan,

hercu1965
door hercu1965 - Oct 9, 2015 om 00:34
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vol verbazing zat ik te googlen 'waardeloze medianav " en kom er achter dat ik in mijn renault trafic bi turbo uit 2015 exact dezelfde problemen tegen kom.
Het vreselijke irritante belletje wat lijkt wel minutenlang achter elkaar staat te bellen voor een flitspaal ook al rij je onder de toegestane snelheid.
Wat een rampzalige navigatie, slechste ooit gehad een Medianav !
Nooit wil ik dat rampen waardeloze merk meer hebben !!
Ook kan Medianav helemaal niet goed de "snelste"route berekenen, iedere keer maakt die waardeloze Medianav hier fouten mee. Ook al loopt er een rondweg langs de stad stuurt hij je gewoon dwars door het centrum waar je giga tijd verspeelt bij stoplichten en opstoppingen, terwijl je via de rijksweg er al lang was geweest.
Jammer van Renault dat ze met zo'n slecht product als MediaNav hun klanten dagelijks irritatie laten meemaken !

19
door 1953 - Oct 9, 2015 om 02:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=hercu1965 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 00:34]Vol verbazing zat ik te googlen 'waardeloze medianav " en kom er achter dat ik in mijn renault trafic bi turbo uit 2015 exact dezelfde problemen tegen kom.
Het vreselijke irritante belletje wat lijkt wel minutenlang achter elkaar staat te bellen voor een flitspaal ook al rij je onder de toegestane snelheid.
Wat een rampzalige navigatie, slechste ooit gehad een Medianav !
Nooit wil ik dat rampen waardeloze merk meer hebben !!
Ook kan Medianav helemaal niet goed de "snelste"route berekenen, iedere keer maakt die waardeloze Medianav hier fouten mee. Ook al loopt er een rondweg langs de stad stuurt hij je gewoon dwars door het centrum waar je giga tijd verspeelt bij stoplichten en opstoppingen, terwijl je via de rijksweg er al lang was geweest.
Jammer van Renault dat ze met zo'n slecht product als MediaNav hun klanten dagelijks irritatie laten meemaken !




Deze topic is bijna 20 maanden oud! Naar ik hoop voor de topicstarter het probleem is opgelost.

In de praktijk - ook bij andere merken - komt het vaak voor dat het met verouderde software wordt geleverd. Daarnaast kunnen enorme bedragen worden gevraagd voor software updates, monopolypositie en in een wurgpositie verkerend, met de rug tegen de muur staan. Slikken of stikken!

hercu1965
door hercu1965 - Oct 9, 2015 om 02:56
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik was nog vergeten te vermelden dat ik bij aankoop van het nieuwste model Renault Trafic bi-turbo uit 2015 al heel snel de boel moest updaten.
Hele rijkswegen en bruggen stonden er niet op !!
Eerst moest ik het apparaat zelf updaten, daarna kon ik pas de kaarten updaten, kosten ca 70 euro nog geen 2 maanden terug gedaan, Alleen de NL kaart heb ik geupdated omdat ik toch nooit in het buitenland kom met mijn bus.
Dus voorzien van de allerlaatste augustus 2015 software, gewoon alle problemen er nog in zoals in 2013 !!! Dat heet lekker passief zijn als het om oplossen van problemen gaat.\
Medianav heeft overduidelijk maling aan wat er speelt bij de gebruikers.
Medianav NIET doen is mijn aldvies.
En dan nog de problemen dat de Medianav totaal de snelste route niet kan berekenen en je bijna altijd dwars door de stad stuurt, met instelling snelste route ,met uren onnodige vertraging.
Waardeloze troep dat Medianav is helaas mijn mening na klein jaartje ermee gewerkt te hebben

qu
door quirico87 - Oct 9, 2015 om 10:50
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hier de topic starter :-)
Probleem speelt nog. Renault kan dit ook niet oplossen (officiële verklaring ontvangen). Juridische stappen zijn genomen, maar het is een eigenschap van product. Moet het er bij neerleggen.

Overigens, als soort van compensatie heb ik de Europa kaart gekregen.

19
door 1953 - Oct 14, 2015 om 03:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=quirico87 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 10:50]Hier de topic starter :-)
Probleem speelt nog. Renault kan dit ook niet oplossen (officiële verklaring ontvangen). Juridische stappen zijn genomen, maar het is een eigenschap van product. Moet het er bij neerleggen.

Overigens, als soort van compensatie heb ik de Europa kaart gekregen.

U kunt dan spreken van een ondeugdelijk product die werk geleverd. Misleiding! Slikken of stikken is blijkbaar het motto van Renault v.w.b. het navigatiesysteem.

Enfin mogelijk dat Renault alsnog door het stof zal gaan, als daardoor de verkoop zienderogen achteruit gaat door slechte mond op mond review en negatieve publiciteit.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer