di
door diversion Oct 5, 2015 om 15:41
Geldzaken & recht

Renteopslag hypotheek

Ik heb 10 jaar geleden een nieuwe (annuïteiten)hypotheek ter hoogte van 10.000 euro afgesloten die ik niet voor mijn huis heb gebruikt en die dus in Box 3 valt en niet onder de NGH, zoals mijn oorspronkelijke (spaar)hypotheek. Nu kreeg ik onlangs van de Rabobank een voorstel voor het verlengen van de rentevaste periode en ik merkte dat ze hierbij een opslag van 0,9 procent rekenen. Ik heb daarop een brieft gestuurd waarin ik protest hiertegen aantekende en werd zojuist gebeld door iemand van de Rabobank die mij uitlegde dat dit ermee te maken heeft dat de WOZ-waarde op dit moment lager is dan de werkelijke waarde van de woning. Nu kom je op internet een hoop artikelen tegen dat dit eigenlijk onterecht is aangezien ze dit doen bij mensen die al een groot gedeelte van hun hypotheek hebben afgelost (in mijn geval bijna de helft) en dat de Rabobank dit voortaan niet meer zou doen. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

1430 3 Rapporteer

ma
door malhy2 - Oct 8, 2015 om 02:43
309 Antwoorden / 13 Vragen

U hoeft toch niet in te gaan op een voorstel tot verlengen.
Als de rentevastperiode niet afloopt kunt U gewoon blijven zitten waar en oe u zit.

Gr Ed

di
door diversion - Oct 10, 2015 om 11:44
103 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=malhy2 schreef op donderdag 8 okt 2015, 02:43]U hoeft toch niet in te gaan op een voorstel tot verlengen.
Als de rentevastperiode niet afloopt kunt U gewoon blijven zitten waar en oe u zit.

Gr Ed

De rentevaste periode van 10 jaar loopt binnenkort af, dus ik moet wel verlengen.

ma
door malhy2 - Nov 28, 2015 om 02:17
309 Antwoorden / 13 Vragen

Dan de markt op en shoppen zou ik zeggen.
En hoe reageren ze als U zegt dat de restschuld niet groter is dan de WOZ waarde?

Suc6 Ed