ta
door tartufo Nov 1, 2014 om 19:03
Computers & telefonie

Reparatie en garantie

Ik heb bij bcc een asus tablet gekocht. Het tablet is nu 3x weg geweest ivm dezelfde klacht, apps die zomaar stoppen. Nu net weer opgehaald en weer dezelfde klacht. Er is 3x een moederbord geplaatst?! Mijn man heeft dezelfde tablet alleen bij een ander bcc filiaal gekocht en hij heeft dezelfde klacht. Bcc roept zich op hun recht om 3x te repareren voordat je een tegoeden krijgt.ik zeg vervolgens dat de klant recht heeft op een goed apparaat. Ik zag het helemaal verkeerd. Ga maandag weer voor de 4de keer terug naar bcc met mijn tablet. Iemand advies voor het vervolg en de reparatie can mijn in z'n tablet.

5367 21 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 1, 2014 om 19:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gewoon een nieuw tablet verlangen na de zoveelste reparatie die dus niet helpt.

ta
door tartufo - Nov 1, 2014 om 19:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb al een paar keer gevraagd om mijn geld terug maar dat doen ze niet, ze hebben recht op 3x repareren en daarna en tegoedbon die je bij bcc moet uitgeven. Ik vraag me af waar mijn recht op een goed werkend apparaat blijft.

ho
door hopetobehelping - Nov 2, 2014 om 18:09
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tartufo,

wellicht had u zelf de informatie ook al gevonden op consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/koopovereenkomst-ontbinden?cookie=ja.14149514037961049753561
Geen idee hoe lang de aankoop van de asus tablet geleden is maar het lijkt me niet meer dan redelijk dat u de aanschafprijs (of na lang gebruik van de tablet een gedeelte daarvan) terug krijgt.

Erg bijzonder dat BCC het blijkbaar niet ziet als haar plicht om u als klant een goed werkende tablet te verkopen.

diumenge
door diumenge - Nov 2, 2014 om 21:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar als het nu de vierde keer is, dan kan je nu toch een nieuwe vragen/eisen?

alfatrion
door alfatrion - Nov 2, 2014 om 22:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Welke grond dragen ze aan voor dit "recht"? De wettelijke garantie kan het niet zijn, want daar staat dit recht niet in. Sterker nog de consument een vrije keuze uit herstel en vervanging. En als een van die niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast krijgt de consument daar ook de opties prijsvermindering en ontbinding bij.

door 1953 - Nov 3, 2014 om 02:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De vierde aanspraak op de wettelijke garantie van 2 jaar, dus kan bij het aanbieden van de vierde garantieaanspraak de koopovereenkomst worden ontbonden door kopende partij en daar moet verkopende partij zich aan conformeren. Uw volledige aankoopbedrag terugbetaald krijgen, niet in tegoedbon(nen) o.i.d.

alk
door alk - Nov 3, 2014 om 13:51
86 Antwoorden / 9 Vragen

Waarom gaan mensen met problemen met een laptop of een tablet terug naar de verkopende winkel voor garantie kwesties?
De fabrikant heeft vaak een veel snellere en betere regeling dan BCC en Media markt.
Mijn Asus laptop had een probleem, aangemeld bij Asus, werd thuis opgehaald door DHL. 6 dagen later bracht DHL de laptop gerepareerd weer retour. Werkt weer perfect.
Vooraf was telefonisch contact met het Asus reparatie bedrijf mogelijk waarbij dingen doorgesproken werden. Werkt beter dan een extra laag van BCC personeel er tussen welke jij duidelijk moet maken wat jij wilt. BCC zijn belangen zijn ook niet altijd gelijk aan de belangen van de klant.

vr1944
door vr1944 - Nov 3, 2014 om 14:36
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Deze haal breng garantie is niet van toepassing op tablets

=alk schreef op maandag 3 nov 2014, 13:51: Waarom gaan mensen met problemen met een laptop of een tablet terug naar de verkopende winkel voor garantie kwesties?
De fabrikant heeft vaak een veel snellere en betere regeling dan BCC en Media markt.
Mijn Asus laptop had een probleem, aangemeld bij Asus, werd thuis opgehaald door DHL. 6 dagen later bracht DHL de laptop gerepareerd weer retour. Werkt weer perfect.
Vooraf was telefonisch contact met het Asus reparatie bedrijf mogelijk waarbij dingen doorgesproken werden. Werkt beter dan een extra laag van BCC personeel er tussen welke jij duidelijk moet maken wat jij wilt. BCC zijn belangen zijn ook niet altijd gelijk aan de belangen van de klant.

ar
door arnold11 - Nov 3, 2014 om 15:03
22 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit meer kopen bij BCC. Heb ook heel slechte ervaring met afhandeling van klacht gehad.
Zelfs Klachtenkompas van de Consumentenbond wordt niet op gereageerd.
Idem voor Toshiba, ook waardeloze verlengde garantie voor dit apparaat.
Het is gewoon vechten tegen de bierkaai.

Arnold12

alk
door alk - Nov 3, 2014 om 15:58
86 Antwoorden / 9 Vragen

@arnold11
BCC is ook niet mijn favoriete winkel. Enkele jaren gelden kocht mijn dochter er een Samsung laptop.
Na 2 dagen bleek de F toets van het toetsenbord te vallen. Naar BCC winkel gegaan waarna hij weer vast geprutst werd. Ik keek nog eens goed naar de toets, bleek hij er net even anders uit te zien dan de andere toetsen.
Het was een showmodel en waarschijnlijk heeft iemand de F toets eraf gepulkt, waarna BCC een willekeurige toets erop heeft geprobeerd te "monteren".
Na enig heen en weer praten werd een nieuwe laptop uit een ander filiaal opgestuurd.

la
door laptop2014 - Nov 3, 2014 om 16:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heb hetzelfde met bcc met een asuslaptop, gekocht in maart 2014. In de eerste week al terug geweest. Werkte daarna tot mei en is nu al voor de 3e reparatie voor dezelfde klacht weg. Klantenservice is onder de maat. Op mailvragen wordt algemeen gereageerd, maar niet echt op de vraag die je stelt. Vraag of ik een leenlaptop kan krijgen om de overlast te beperken en na de 3e keer hoor ik dat ze dit niet doen. Heb een aangetekende brief gestuurd waarin ik eis dat de reparatie 28 oktober 2014 gereed moet zijn. Is het inmiddels geweest, maar geen reactie van bcc op de brief, terwijl ik wel om schriftelijk antwoord heb gevraagd. Wel een mailtje dat ze dit 4x mogen doen en dat een gemiddelde reparatie 28 dagen duurt. Volgens consuwijzer staat dit niet in de wet, maar wat moet je als consument? Heb nu maar mij rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Hopelijk kunnen zij iets. Misschien een idee?
Ik koop in ieder geval nooit meer u iets bij bcc.

alk
door alk - Nov 3, 2014 om 16:58
86 Antwoorden / 9 Vragen

Ik ben erachter gekomen dat je soms bij een computerboer om de hoek beter af ben dan bij BCC en de Mediamarkt
Heb zelf een Asus N76 V series met 2 fysieke harde schijven. BCC had dit type met 1 harde schijf. Mijn type konden ze niet leveren. Mediamarkt kon dat wel en gaf mij een prijsopgave.
Ik ben naar de lokale pc boer, welke al meer dan 10 jaar bestaat, geweest en gevraagd wat mijn model koste als hij hem in dichte doos over de toonbank zou schuiven. Dit zonder hem een prijs van Mediamarkt te geven. De man bleek 20 euro goedkoper dan Mediamarkt te zijn. Normaal installeert en personaliseerd hij een pc voor 50 euro extra. Iets wat BCC en Mediamarkt niet voor je doen.
Verder kan ik bij hem terecht voor gratis advies. Bij grote problemen wil hij hem voor mij opsturen, maar geeft aan dat het rechtstreeks sneller gaat. Laat mij verder de keus.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 3, 2014 om 17:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

1953,
in Nederland bestaat geen wettelijke garantie.
Garantie is een gunst.
_______________________________--

=1953 schreef op maandag 3 nov 2014, 02:04: De vierde aanspraak op de wettelijke garantie van 2 jaar, dus kan bij het aanbieden van de vierde garantieaanspraak de koopovereenkomst worden ontbonden door kopende partij en daar moet verkopende partij zich aan conformeren. Uw volledige aankoopbedrag terugbetaald krijgen, niet in tegoedbon(nen) o.i.d.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 3, 2014 om 17:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kleine correctie op mijn stukkie.
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.
Een langere garantietermijn is een gunst.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 4, 2014 om 02:41
86 Antwoorden / 6 Vragen

Garantie is bij sommigge zaken een slechte zaak,zelf heb ik mijn tablets via kruidvad met een PERFECTE service.
Op internel zijn bedrijven te vinden die repareren.

Typ in Google; REPAREREN (type en naam tabletl)

Succes !

ma
door marcmons - Nov 4, 2014 om 10:06
25 Antwoorden / 0 Vragen

En toch vraag ik me af, als ik dit zo lees of er wel echt sprake is van een mankement. Je leest dit wel vaker. Misschien maak je een bedieningsfout of is er geen of een slechte internetverbinding. Ik kocht zelf 1 maand geleden een Asus tablet bij BCC en had hetzelfde probleem. Totdat ik erachter kwam dat ik mijn hand/vingers steeds op een veld plaatste waardoor de tablet terug naar zijn basisscherm ging. Om maar eens wat te noemen: onderin zit o.a. de 'back-knop' die je gemakkelijk aanraakt bij een bepaalde handligging, waardoor zo'n tablet terug naar de basis gaat. Zoiets gebeurt al heel snel met die gevoelige aanraakschermen als je even niet oppast. Het is mij te gemakkelijk om steeds te oorzaak bij de leverancier in dit geval BCC/Asus te leggen. Het apparaat is kennelijk 3 à 4 keer teruggeweest, het "euvel" bleef! Maar is het wel een defect? Uit ervaring weet ik dat héél veel mensen echt wel bedieningsfouten maken met computerapparatuur. Zo logisch is de bediening van een computer/laptop/tablet/smarthone kennelijk niet voor iedereen.

vr1944
door vr1944 - Nov 4, 2014 om 11:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

"Er is 3x een moederbord geplaatst?"

Dan heb je 3x op het frame en scherm na , een nieuw apparaat gehad .
In een tablet zit 1 printplaat wat jij moederbord noemt.

ar
door arnold11 - Nov 4, 2014 om 14:03
22 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 3 nov 2014, 17:39]Kleine correctie op mijn stukkie.
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.
Een langere garantietermijn is een gunst.

U leeft nog in 1953 ????
Kijk eens bij Consuwijzer. Nooit gehoord van bijgekochte VERLENGDE GARANTIE ????

Arnold 11

ar
door arnold11 - Nov 4, 2014 om 14:05
22 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 3 nov 2014, 17:39]Kleine correctie op mijn stukkie.
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.
Een langere garantietermijn is een gunst.

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 23:39
862 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij als je 2 tablets de zelfde problemen hebt op de zelfde internet verbinding zou ik jullie aanraden om die intenet verbinding maar eens goed te gaan controleren want volgens mij ligt het dus aan jullie internet verbinding of aan die router die jullie ertussen hebben staan want die kunnen ook voor heel veel problemen zorgen of de modum is stuk

labren
door labren - Nov 4, 2014 om 23:43
862 Antwoorden / 0 Vragen

want volgens mij is dit een internet probleempje