Reparatie MSI laptop
Geachte heer /mevrouw,
Ik heb een MSI laptop wat buiten de garantie periode defecten vertoont (scheuren bij de scharnier vande klep waardoor beeld weg valt).
Deze heb ik naar MSI weggestuurd om te repareren.
Nu krijg ik het volgende email:
Helaas moeten wij u mededelen dat de herstelling van uw notebook niet mogelijk is.
De onderdelen voor uw model notebook worden in de nabije toekomst niet meer leverbaar.
Als een alternatieve oplossing kan ons reparatiecentrum u een refurbished vervangingsproduct met iets betere specificatie tegen een scherpe prijs aanbieden. Indien u dat wenst, wordt een offerte binnen twee werkdagen aan u toegestuurd.
Vervolgens krijg ik een offerte voor een refurbished laptop waar ik dan EURO 874,42 excl. BTW + transportkosten EURO 15
Kortom ik heb een laptop waar ik 3 jaar geleden €1700 heb betaald die niet gerepareerd kan worden omdat ze de onderdelen niet kunnen leveren vervolgens wordt er gevraagd om €1057 te betalen voor een tweede hands laptop.
Kunnen ze dit maken?
Of ze dat wettelijk kunnen maken dat weet ik niet maar komt ook voor bij andere consumenten-electronica zoals LCD's.
Krijg je een LCD ter reparatie met een defect scherm en deze is dan niet meer leverbaar.
Moet de klant zelfs binnen de 2 jaar fabrieksgarantie nog bijbetalen voor een nieuwe LCD.
Ene kant terecht, want je betaald bij voor de tijd dat het apparaat wel gewerkt heeft.
Maar vaak is het bedrag wat je bij moet betalen erg aan de hoge kant.
Weet niet wat de refurbished laptop nieuw kost?
U zou een beroep kunnen doen op non conformiteit. Van een laptop van die prijsklasse mag je bij normaal gebruik niet dergelijke defecten mogen verwachten.
U moet dan wel bij de leverancier zijn en niet bij de fabrikant of importeur, tenzij daar rechtstreeks van gekocht is.
Het probleem is echter dat als men uw claim afwijst u zult moeten gaan procederen en dit alleen interessant is als u een rechtsbijstand verzekering heeft of lid bent van de consumentenbond.
Een nieuwe laptop met dezelfde specificaties zal overigens net zo duur zijn als een refurbished exemplaar.
Het notebook terug vragen en op naar de leverancier waar u het notebook heeft gekocht.
U heeft dan wel uw aankoopbewijs nodig.
Laat de leverancier maar met een passend voorstel komen.
@swat1500 heeft gelijk, je mag van een dergelijk notebook wel verwachten dat tíe het een paar jaartjes langer uit houdt.
Mag het reparatiecentrum u een voorstel doen?
Natuurlijk mogen ze dat, ze moeten ook van hun spullen af :-)
U hoeft echter niet in te gaan op hun aanbod.
Qua service en levensduur zijn laptops echt ondingen. Wat je eventueel nog kan proberen is je laptop bij een reparatieshop op de hoek afleveren. Die kunnen vaak ineens wel aan onderdelen komen.
Aangezien je een MSI laptop van 1700 euro hebt neem ik an dat je er op game't of 3d modellen maakt. Als in de toekomst even kan, zou ik je aanraden een PC van 1200 en een laptop van 500 te kopen ipv een laptop van 1700. Een pc van 1200 is sneller, upgradebaar, gaat langer mee en is makkelijk te repareren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer