pedros10000
door pedros10000 Jul 1, 2015 om 11:41
Geldzaken & recht

Reparatie verzoek aan woonstichting

beste kassa wij wonen nu 3 jaar in een nieuwbouw woning van zo wonen in geleen- sittard,
bij de oplevering hebben wij met de opzichter afgesproken dat de krimpscheuren in de muren zouden worden bijgemaakt door zo wonen zodra wij opnieuw gingen latexen/ verven. de muren moesten eerst goed drogen, na 3 jaar lijkt het me wel droog. nu zegt zo wonen dat wij het zelf moeten doen terwijl ik op papier heb staan dat hun dat zouden doen. ze hebben in 2 huizen wel bijgewerkt, maar de rest van de huizen valt buiten de boot.wat kunnen we hier aan doen om het toch bijgewerkt te krijgen.

850 6 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Jul 1, 2015 om 12:36
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,
Het beste kunt u een zogenaamde gebrekenbrief (laten) sturen, per aangetekende post, met sommatie om het gebrek alsnog binnen 30 dagen volledig te verhelpen en te wijzen op de schriftelijke afspraak daarover. U kunt daarbij tevens aankondigen anders zelf een en ander te (laten) herstellen en de kosten daarvan aan verhuurder in rekening te brengen (en zo nodig verrekenen met de huur), en/of dat u anders een bepaald percentage van de huur in zult houden tot het moment dat het alsnog deugdelijk is hersteld. Wat een redelijk percentage is in dit geval, hangt af van de ernst van de situatie. Meer dan 20% zou ik in dit geval zeker niet inhouden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

edrick3
door edrick3 - Jul 1, 2015 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pedros10000,

.....terwijl ik op papier heb staan dat hun dat zouden doen......
Zou ze hier nogmaals op wijzen.

Lukt het niet om tot overeenstemming te komen, dan kun je wellicht de huurcommissie inschakelen.
Klik hier.

Suc6

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2015 om 12:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......terwijl ik op papier heb staan dat hun dat zouden doen......

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de letterlijke tekst. Zou je dat hier willen/kunnen plaatsen?

pedros10000
door pedros10000 - Jul 1, 2015 om 13:52
12 Antwoorden / 7 Vragen

beste carola hier de opleverings brief :
punt 1: slaapkamer boven kleine en grote, krimpscheuren verhelpen bij het opnieuw latexen en verven door zo wonen
punt2: badkamer deur bijtippen ( is gebeurd)
punt3: slaapkamer onder deur bijtippen (is gebeurd)
punt4:verwarming werkt niet goed hoofdslaapkamer blijft te warm ( ook nog steeds niet verholpen).
er zijn 29 woningen meeste bewoont door oudere mensen ze wachten ook nog steeds op reparatie.

groetjes

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2015 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pedros10000 schreef op woensdag 1 jul 2015, 13:52]beste carola hier de opleverings brief :
punt 1: slaapkamer boven kleine en grote, krimpscheuren verhelpen bij het opnieuw latexen en verven door zo wonen
punt2: badkamer deur bijtippen ( is gebeurd)
punt3: slaapkamer onder deur bijtippen (is gebeurd)
punt4:verwarming werkt niet goed hoofdslaapkamer blijft te warm ( ook nog steeds niet verholpen).
er zijn 29 woningen meeste bewoont door oudere mensen ze wachten ook nog steeds op reparatie.

groetjes

Wel, dat is een overduidelijke, schriftelijke belofte. Ik zou zeggen: schrijf een goede klachtenbrief en laat deze door zoveel mogelijk bewoners mee ondertekenen. Of maak kopieën van de klachtenbrief, verspreid deze over mede bewoners en dan het stapeltje opsturen naar de wbv.

pedros10000
door pedros10000 - Jul 1, 2015 om 15:05
12 Antwoorden / 7 Vragen

iedereen bedankt voor de suggesties en tips nog een mooie dag verder.