de
door devosjes01 Dec 2, 2014 om 20:21
Elektronica & tv

Reparatie wasdroger

L.S.
Omdat mijn wasdroger niet meer werkte, heb ik nadat ik zag de riem onder in de machine lag, een nieuwe riem geplaatst.
De trommel draait nu wel ZONDER maar niet met WAS.!!
Weet iemand wat er nog meer stuk kan zijn?
Alvast hartelijk dank voor Uw reactie.
de vosjes

9925 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 2, 2014 om 20:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt ook je vraag stellen op Klusidee forum

gerbera
door gerbera - Dec 2, 2014 om 22:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De aandrijfpoelie op de motor of trommel kan los zitten, het is niet de juiste snaar (te lang of te smal) of de boel is vet waardoor de snaar slipt.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 2, 2014 om 23:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dan is het mogelijk dat de riem de ruim is of vet zodat de vracht niet rond kan krijgen..

door 1953 - Dec 3, 2014 om 02:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat is de leeftijd van uw wasdroger?

Het kan zijn dat de wasdroger met belading dan doorslipt, daar mogelijk de aangebrachte riem niet goed strak is aangespannen.

wi
door willem=a - Dec 3, 2014 om 05:12
21 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ook vaak voorkomt is dat de veer, die de snaar spant, uitgerekt of te slap is. Ik heb al vaak drogers veranderd die een dergelijke veer hadden, omdat de motoras, waar vaak de snaar zo op ligt, langs de snaar gaat slippen als de droger wat belast wordt, maar ook als de trommel van draairichting veranderd, kan het voorkomen dat steeds de motor even slipt op de snaar en dat is vaak te zien aan een 'opgevreten' snaar of flink wat los rubber in de droger. Doorgaans zijn dergelijke snaren dan geen lang leven gegund. Ook kan het zijn dat de snaar niet correct is gemonteerd, te lang is, of niet goed op de as/aandrukrol ligt. Span de snaar echter ook niet te strak, want dan kan het voorkomen dat de motor niet meer op gang komt. Ik heb destijds bij wat drogers de veer verwijderd, en een strip gemaakt die de snaar spant en dus altijd even strak houdt. Een veer doet dat in theorie ook, maar doordat de motor steeds van draairichting veranderd, rekt de veer vaak even te ver uit en slippen is dan het gevolg, waarbij de snaar dus wordt opgevreten. Als je een snaar vervangt, kun je het best de oude snaar meenemen voor de juiste lengte, want een paar cm kan al funest zijn. Ook het profiel is niet altijd hetzelfde. Raadzaam is dan ook vaak de veer te vervangen en goed te controleren of er geen rubber of koord van de oude snaar is achtergebleven op de as.

Mvg. Willem.

labren
door labren - Dec 3, 2014 om 12:04
862 Antwoorden / 0 Vragen

koop een nieuwe , als je eenmaal begint met reparenen blijf je aan de gang bij die oude machines

labren
door labren - Dec 3, 2014 om 14:05
862 Antwoorden / 0 Vragen

en een nieuwe kopen is meestal goedkoper als repareren , die wasdrogers kosten tegenwoordig niet zoveel meer

carolyn
door carolyn - Dec 3, 2014 om 14:37
39 Antwoorden / 15 Vragen

Als je de riem zelf vervangen hebt , schijn je er ook wel verstand voor te hebben om zulke reparaties te doen.
Zo kijk of er een riemspanner opzit dat zit meestal bij de motor met een veer die je kunt spannen met een moer , zo niet dan een wat kortere riem kopen, als de droger anders nog goed is hoef je dus geen nieuwe te kopen .
Hoop dat dit helpt.

ga
door gast 1 - Dec 7, 2014 om 18:39
55 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op woensdag 3 dec 2014, 12:04]koop een nieuwe , als je eenmaal begint met reparenen blijf je aan de gang bij die oude machines

Dat is niet helemaal waar. Een droger kan zeer lang mee, maar een snaar wordt soms opgevreten. Tegenwoordig moet alles maar weggegooid worden lijkt het. Niet iedereen wil daar aan meedoen en/of heeft het geld niet om alles maar nieuw aan te schaffen. Ik repareer dus zelf ook zoveel mogelijk en doe soms tientallen jaren met spullen die me niet veel geld kosten. Als we bij elke vraag gaan plaatsen dat men het maar nieuw moet kopen als er wat is, zijn we snel klaar met advies geven...

Mvg. Willem.

di
door digioma - Dec 7, 2014 om 19:05
646 Antwoorden / 29 Vragen

Even naar een "Onderdelenhuis" of "Handyman"...is echt zo gepiept. Merk en typenummer van de droger meenemen; soms hebben ze nog een inbouwvoorschrift voor je.
Ooit advies gevraagd over Philips wasmachine bij Philips... reparatie werd zo extreem duur dat we zelf zijn gaan klussen en ook maar de rubber manchet bij de vulopening hebben vervangen.
Rustig uit elkaar halen; goed kijken. Poelietrekker kun je bij je garage wel lenen als je die nodig mocht hebben.
Wasmachine heeft nog jarenlang tot volle tevredenheid z'n werk gedaan.