jovi198_1
door jovi198_1 Nov 20, 2014 om 15:46
Elektronica & tv

Reperatie kosten in rekening brengen wasmachine

In januari 2014 kochten wij via de webshop van Mediamarkt een was/droog combinatie van Indisit. Goede aflevering en de machine werkte tot een maand geleden zonder problemen. Van uit het niets maakte de machine ineens een ongeloofelijk herrie in de vorm van een ratelend geluid als hij aan het werk was.

Alles gevontroleerd, de afvoer etc etc geen oplossing. MM hiervan op de hoogte gebracht en zijn zouden een servicemonteur van Indisit langs sturen. De medewerker haalde binnen vijf minuten een stukje plastic uit de afvoerpomp die als een soort retelaar tussen de spaken van je fiets herrie maakte. Kosten 70 euro direct te voldoen.

Op de vraag waarom ik deze kosten moest betalen was hij kort en bondig. Dit probleem hadden wij ook op kunnen lossen en de voorwaarden vermeld in de handleiding geven aan dat dit soort kosten in rekening gebracht mogen worden. Morrend betaald maar met een gevoel dit klopt niet...

Handleiding erop na geslagen en nergens wordt hier melding van gemaakt. Ons probleem kwam niet voor in storingen en oplossing tabel, de MM had ons ook niet op de hoogte gebracht van evt extra kosten als blijkt dat. Hoe kan ik als klant weten dat er extra kosten in rekening gebracht worden als het nergens vermeld wordt, of als ik hier niet van op de hoogte wordt gebracht.

Mijn vraag aan jullie is, is dit een veelvoorkomend voorval, kan ik me geld terug eisen????

8109 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2014 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jovi198,

...... De medewerker haalde binnen vijf minuten een stukje plastic uit de afvoerpomp.....
En hoe was dat er in gekomen?
Neem niet aan dat er iets afgebroken geweest is.
Dus is het 'onzorgvuldigheid' geweest.
En dat valt dus niet onder garantie.
En nee, je kunt dan niet je geld terug 'eisen'.
Wees blij dat de machine het weer doet.

Met vr.gr.

gerbera
door gerbera - Nov 20, 2014 om 16:10
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd dat het u niet is opgevallen dat het ratelen zich alleen bij de draaiende pomp voor deed. U had dit dan zelf kunnen oplossen. Dit valt niet onder de garantie.

zoekster
door zoekster - Nov 20, 2014 om 17:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U hoeft natuurlijk niets te betalen als dat stukje plastic niet van u afkwam, maar van een los geschoten stukje plastic van de wasmachine zelf.
Als dat stukje plastic wel van u kwam, iets in de jaszak/broekzak laten zitten oid, dan moet u betalen.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 20, 2014 om 18:01
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Controleer goed alle zakken op losse muntjes en andere rotzooi...

Verder is het vuil filter controleren nodig maar ook even verder kijken.
Vooral kinderen stoppen alles in hun zak maar ook ik....

Het is niet afhankelijk van MM of Indesit maar gewoon gebruikers fout.
Kleine dingen als lingerie in was zakje en dat doen vele ook niet.

Gezien de voorrijkosten vind ik de rekening vrij laag dus best redelijk.

motorhan
door motorhan - Nov 21, 2014 om 12:02
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag me af of degene die hierboven reageren als dat het normaal is ook zo reageren als het hen zelf overkomt.

Ik vind de berekende kosten onredelijk hoog. Er bestaat ooknog zo iets als coulance.

Ik denk dat de topic starter zich bij een volgende aankoop 3 x bedenkt voor dat zij weer een dergelijk machine koopt.

je bent dan vaak beter en niet duurder uit als je bij de plaatselijk leverancier koopt.

Helaas zal er van terugvorden niet veel terecht komen, behalve als Kassa of radar er aandacht aan zou schenken dan kan er ineens heel veel en blijkt er plots sprake van een misverstand te zijn.

audb
door audb - Nov 21, 2014 om 12:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

U wilt dus hier mee zeggen dat de Media Markt kosteloos iets moest herstellen om dat er mogelijk door een fout van jovi198 een stuk plastiek in de afvoerpomp is gekomen?
Stel dat u een klein kind heeft die een bal in de wc gooit en daardoor verstopt de wc moet dan een loodgieter dat dan ook maar kosteloos verhelpen?
Het is namelijk ook nog eens zo dat de M-M zelf geen monteur in dienst heeft maar uitbesteed aan een externe bedrijf en ook die moeten betaald worden.

voordeel
door voordeel - Nov 21, 2014 om 12:36
12 Antwoorden / 4 Vragen

Het is mij ook ooit overkomen, een BH beugel in de automaat terecht gekomen. En ja, nu al zeker 15 jaar geleden moest ik dat ook betalen, en ik vond/vind dat logisch. Het bedrijf kan er niets aan doen, het is eigen schuld. En dan betaal je voorrijkosten en arbeidsloon al is het maar 5 minuten.
Het is niet de schuld van MM dat dit plastic erin zat. En hoe vervelend ook voor u het is echt de normale gang van zaken dat u betaald. Over de coulance kun je discussiëren maar het is niet verplicht en MM staat ook niet echt bekend als een service gericht bedrijf. Het is jammer voor u maar volgende keer kunt u misschien eerst uw klacht met de wasautomaat op google omschrijven.
Grootte kans dat er een antwoord uitkomt wat u zelf zou/had kunnen oplossen. Succes voor een volgende maal met een probleem. Hoop dat het er niet komt maar je weet nooit.

hu
door hubbersg - Nov 21, 2014 om 12:42
13 Antwoorden / 0 Vragen

Goede morgen.
Bij dit soort gevallen staat wel duidelijk in de gebruiksaanwijzing dat de afvooerpomp regelmatig en bij vreemde geluiden nagekeken dient te worden dat is heel eenvoudig en kan iedereen,ik deed dit regelmatig bij mij in de buurt als mensen dit soort storingen hadden meestal zaten er kleine muntstukken plastic,paperclips en bh beugels of spelden in de afvoerpomp ,wordt hier een monteur voor gebeld dan zal er inderdaad voor betaald moeten worden omdat dit geen defect in de machine is.Wat wel eens gebeurd in enkele gevallen dat de monteur er een machinestoring van maakt en dan wel garantie hebt.dit is dan een soort service die eigenlijk niet is toegestaan.

di
door digioma - Nov 21, 2014 om 12:45
646 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft bijna een jaar tot volle tevredenheid uw wasmachine gebruikt; ik weet niet hoe vaak per week u wast. Mocht het echt een fabricagefout zijn geweest dan was dit probleem al veel eerder tevoorschijn gekomen. Geen idee of er kleine kinderen in huis zijn, maar mogelijk is een stukje speelgoed meegewassen of iets anders wat in de zak van een kledingstuk heeft gezeten.
Zeventig euro is een keurig bedrag voor voorrijden en reparatie. Zoals gezegd moet een auto met monteur(s) naar uw woning komen en daar moeten werkzaamheden worden verricht.
Auto en brandstof moeten ook betaald worden en de mensen willen aan het eind van de maand graag een salaris.
Het uurtarief voor een garage is vaak aanmerkelijk hoger en dan moet je de auto nog zelf brengen...

gompy2
door gompy2 - Nov 21, 2014 om 12:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=motorhan schreef op vrijdag 21 nov 2014, 12:02]Ik vraag me af of degene die hierboven reageren als dat het normaal is ook zo reageren als het hen zelf overkomt.

Ik vind de berekende kosten onredelijk hoog. Er bestaat ooknog zo iets als coulance.

Ik denk dat de topic starter zich bij een volgende aankoop 3 x bedenkt voor dat zij weer een dergelijk machine koopt.

je bent dan vaak beter en niet duurder uit als je bij de plaatselijk leverancier koopt.

Helaas zal er van terugvorden niet veel terecht komen, behalve als Kassa of radar er aandacht aan zou schenken dan kan er ineens heel veel en blijkt er plots sprake van een misverstand te zijn.

Als men een apparaat koopt is het ook normaal dat men de garantiebepaling eens een keer doorleest.
Bij de meeste garantiebepalingen voor wasmachine's staat wel aangegeven dat als een monteur ongeregeldheden in de waterpomp vind dat er niet in thuis hoort, dat niet onder de garantiebepalingen vallen.
Begin deze maand een Bosch wasmachine gekocht, met toegevoegde 6 jaar garantie van Bosch, dus totaal 8 jaar, en in die bepalingen staat dat ook duidelijk vermeld.
Het apparaat is gekocht bij een plaatselijke leverancier in een kleine plaats, en die vermeldde dat ook nog expliciet, dus de reactie die je geeft snijdt totaal geen hout of heeft iets met feitelijke bepalingen te maken.
Kassa kan daar ook niets aan veranderen, en Tros-Radar ook niet, en de Consumentbond ook niet
TS kan alleen iets verhalen als TS kan bewijzen dat het stukje plastic wat in de pomp is gevonden van het apparaat afkomstig is, net zoals zoekster ook al schreef.
Het heeft totaal niets van doen of het iemand persoonlijk overkomt of niet.

ka
door kam - Nov 21, 2014 om 13:04
20 Antwoorden / 1 Vragen

ik koop nooit geen grote electrcie aperaten bij MM (b.v. wasmaschine was droger of tv ) vanwege de slechte service.

ar
door aram - Nov 21, 2014 om 14:27
136 Antwoorden / 1 Vragen

Leuk onderwerp voor "Klanten kunnen er ook wat van".

h19l49
door h19l49 - Nov 21, 2014 om 14:32
121 Antwoorden / 0 Vragen

@kam

vrijdag 21 nov 2014, 13:04

ik koop nooit geen grote electrcie aperaten bij MM (b.v. wasmaschine was droger of tv ) vanwege de slechte service.
.........................................

Beetje kort door de bocht wat je hier neerzet.
Omdat de gebruiker van de wasmachine nalatig is geweest geeft Mediamarkt een slechte service.
Denk jij dat hij die service bij een andere firma dan wel gekregen zou hebben?.
En uiteraard zal er bij de Mediamarkt ook wel eens iets misgaan, ik heb het nog nooit ondervonden.
Hier in Leeuwarden hebben we een gigantisch grote Mediamarkt met enorm veel keus en doorgaans prettig personeel, helaas kan ik dit, bij ondervinding, bij de naast gelegen BCC niet zeggen.
Zo zie je maar weer.

gompy2
door gompy2 - Nov 21, 2014 om 14:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aram schreef op vrijdag 21 nov 2014, 14:27]Leuk onderwerp voor "Klanten kunnen er ook wat van".
Ik denk dat het meer een verkeerde interpretatie van gebeurtenissen is.
TS hoorde een geratel, vertrouwde het niet en heeft via de MM een monteur laten komen, een heel normale reactie die iedereen zou doen met een apparaat van een 11 maanden oud.
Helaas, vermoedelijk is het E.S.D.B, Eigen schuld..

bo
door boosje - Nov 21, 2014 om 16:28
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aram schreef op vrijdag 21 nov 2014, 14:27]Leuk onderwerp voor "Klanten kunnen er ook wat van".

Dit vind ik flauw, als je zo'n raar geluid hoort sta je er niet meteen bij stil dat het zó eenvoudig kan zijn. Als je het mij vraagt zou Media Markt het personeel moeten trainen om even door te vragen bij een klant en dan de tip te geven om de knopenzeef/vuilfilter eens leeg te maken. Ook na korte tijd kan daar best iets in zitten. Zelf de waterpomp schoonmaken? Nog nooit van gehoord, ik zou niet eens weten waar die zit! Wat ik wel heel trouw doe is allen broek- hemd- en jaszakken nakijken. Ik ben alleen, maar heb de gewoonte om er nogal eens zakdoekjes in te laten zitten. De troep die dat geeft, dat wil niemand weten, dus braaf nakijken, de stuivers en centen komen dan vanzelf mee eruit.

defries
door defries - Nov 21, 2014 om 20:17
69 Antwoorden / 0 Vragen

Rare reacties (bijna) allemaal. TS geeft niet aan wat het 'stukje plastic' was en waar het mogelijkerwijs vandaan is gekomen. Misschien een afgebroken onderdeeltje (vleugeltje) van de pomp zelf. Misschien heeft de monteur het maar snel weggefrommeld en niet verteld wat er aan de hand was, maar de TS overdonderd met de nota. Ik zou wel willen weten waar dat stukje plastic vandaan kwam (behalve dan uit de pomp) en zeker niet zonder meer betaald hebben. Eerst even wat langer nadenken voor men een impulsieve reactie neerschrijft.

blok
door blok - Nov 22, 2014 om 14:09
79 Antwoorden / 8 Vragen

kortom: jovi198, wat was t voor een stukje plastic, van jou of van de w.machine ?

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 14:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zo gaat het zo vaak. Iemand stelt een vraag en je hoort er verder nooit meer wat van.

jovi198_1
door jovi198_1 - Nov 22, 2014 om 15:56
8 Antwoorden / 11 Vragen

Iedereen bedankt voor zijn of haar reactie...

Het gaat mij er niet om dat de MM mij het bedrag gaat terug betalen, het gaat mij meer op de manier hoe het gegaan is, het gevoel.

Ik had het netter gevonden als MM mij van te voren had gewezen op evt bijkomende extra kosten als mocht blijken dat de klacht is veroorzaakt door mij. Maar in geen enkel bericht dat ik met ze heb gehad is hier melding van gemaakt.

Voorts het feit dat de monteur refereert naar de servicevoorwaarden van Indesit dat er kosten in rekening gebracht worden als blijkt dat. Het bijbehorende boekje erop nageslagen die wij hebben gekregen bij aflevering van wasmachine.en nergens staat ergens vermeld datgene wat de monteur vertelde. Niet op de pagina problemen/oorzaken, niet in de alinea over contact opnemen met.

De wasmachine zit nog in zijn garantie en als er dan is mogelijk stuk gaat, of je hoort in ons geval een raar geluid tijdens het draaien, dan neem je contact met verkopende partij, in dit geval MM. En zij hadden mij erop moeten wijzen dat er kosten in rekening gebracht kunnen worden als. Jammer genoeg heeft MM nog niet gereageerd.

Wat betreft het stukje plastic dat is zwart, ongeveer vier cm lang en van hard plastic. Iets wat wij niet kunnen verklaren wat het zou kunnen zijn. Een afbeelding kun je hier bekijken via

En zo zie je zoekster dat er toch nog gereageerd wordt op de diverse vragen.

jovi198_1
door jovi198_1 - Nov 22, 2014 om 15:58
8 Antwoorden / 11 Vragen

Hierbij nogmaals de link http://www.hollandsehits.nu/wp-content/uploads/2014/11/20141120_150129.jpg

so
door sonja_4879802 - Nov 22, 2014 om 16:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb deze week gebeld voor een raar geluid in mijn wasmachine in de garantieperiode.
BCC (high service, low prices) heeft een monteur gestuurd.
Er bleek een toegangskaartje in de broekzak van mijn dochter haar spijkerbroek achtergebleven te zijn dat tussen de trommel en de machine was blijven zitten.
Achterkant losgemaakt, element eruit, kaartje gepakt en machine weer in elkaar.
Klusje van 20 minuten. "Duur kaartje mevrouw" zei de monteur.
Kosten €107,80 (zonder voorrijkosten)!!!
Ligt dus niet alleen aan MM.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 16:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jovi198 schreef op zaterdag 22 nov 2014, 15:56]
En zo zie je zoekster dat er toch nog gereageerd wordt op de diverse vragen.
Ha ha, leuk! Ik hoopte u al een beetje te prikkelen met mijn opmerking.

Overigens blijft de hamvraag of dat stukje plastic van u of van de machine afkomstig was. Alleen in het laatste geval zou u recht hebben op een gratis reparatie.

Ik heb het stuk plastic bekeken, maar kan het totaal niet thuisbrengen. Misschien kan iemand anders er een gooi naar doen.

Zal er een directe link van geven. Klik HIER voor het stukje plastic.