ei
door eijbersenf Aug 30, 2012 om 11:41
Geldzaken & recht

Restitutie Ticketgeld

Afgelopen mei 2012 heb ik 4 kaarten (80 euro) gekocht voor de 'echte mannenbeurs'. Deze beurs is destijds gecancelled omdat de organisatie, echte mannenbeurs bv van mening was dat er te weinig kaarten verkocht waren.
Ik heb de kaarten gekocht bij free record shop, die ze blijkbaar bij ticketscript gekocht heeft.

Na de melding dat de beurs gecancelled werd, ben ik direct naar free record shop gegaan, die mij direct doorverwees naar ticketscript. Ticketscript stuurt mij door naar de organisatie van de beurs....

Deze organisatie is inmiddels zo goed als failiet blijkt uit onderstaande laatste bericht (30-8-12):

----------------------------------------------------------------
“U ontvangt deze mail omdat uw kaarten voor de Echte Mannenbeurs 2012 nog niet vergoed zijn.
Helaas is de Echte Mannenbeurs BV naar aanleiding van het annuleren van de beurs in een uiterst negatieve financiële toestand beland.
Het bedrijf de Echte Mannenbeurs BV staat hierdoor aan de vooravond van een faillissement.
Na inventarisatie van alle gegevens is gebleken dat dit invloed heeft op de openstaande betalingen.
Deze kunnen niet op korte termijn worden voldaan en zullen hoogstwaarschijnlijk opgaan in de rest van de schulden.

Op dit moment wordt er druk met betrokken partijen en derden naar een oplossing gekeken.
Ik verzoek u geen incassoprocedures te beginnen aangezien het voor u extra kosten met zich mee zal brengen die u waarschijnlijk niet terug zult ziet.

Wij bieden u onze welgemeende excuses aan en hopen dat u begrip voor de situatie heeft.
----------------------------------------------------------------

Wat ik me nu afvraag. Ik heb mijn product gekocht en betaald bij free record shop. Als eerste zou free recordshop toch tot restitutie over moeten gaan?
Ik heb in weze toch zaken gedaan met free record shop?

3515 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 30, 2012 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Free Record Shop is slechts een doorgeefluik. Zij verkopen het product niet zelf. Je koopt bij Free Record Shop. Niet van Free Record Shop.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2012 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is alleen de organisatie verantwoordelijk, aangezien u het product wel heeft gekregen heeft free record shop haar verplichting gedaan.

U moet het uitvechten met de uitbater van de beurs, maar aangezien die failliet is gegaan, of gaat, zult u helaas niets meer kunnen doen of krijgen.
Wel kunt u dit schriftelijk vragen bij de organisatie, als de curator dan tot betaling over gaat dan staat u in ieder geval in de wachtrij

ve
door verwijderd - Aug 30, 2012 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor jullie snelle en duidelijke reactie.

Omdat ik simpelweg bij free recordshop aan de kassa een product koop, dacht ik met hen zaken te doen. Als consument weet je achter de schermen niet op dat moment dat zij enkel doorgeefluik zijn. Ik geef ze geld en ik krijg een kaartje.

Ik zal ze een brief schrijven, lijkt het enige wat nog rest helaas.

nogmaals dank.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2012 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan bij AH ook kaartjes voor de Efteling kopen. Wil niet zeggen dat AH die kaartjes verkoopt. Het is slechts een service die ze bieden in de hoop dat als je er toch bent je ook iets anders koopt.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2012 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal op dit moment zeker zo zijn Winterman, en ik heb het maar te acceppteren. Maar het gaat er bij mij niet in.

Ik koop bij de kassa van frs een product, geef geld, zij pakken nog wat winst daarop, en ik krijg een bonnetje...kortom ik doe zaken met hen. Wat er onder water allemaal aan louche doorgeefluikjes bestaan, heb ik als consument totaal geen kijk op.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2012 om 08:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

eijbersenf schreef op vrijdag 31 aug 2012, 08:46: Het zal op dit moment zeker zo zijn Winterman, en ik heb het maar te acceppteren. Maar het gaat er bij mij niet in.

Ik koop bij de kassa van frs een product, geef geld, zij pakken nog wat winst daarop, en ik krijg een bonnetje...kortom ik doe zaken met hen. Wat er onder water allemaal aan louche doorgeefluikjes bestaan, heb ik als consument totaal geen kijk op.

Daarom moet je alleen tickets kopen bij de officieel kanalen, en er altijd rekening mee houden dat geen enkele ticket verkoper verantwoordelijk is voor dingen met je ticket, aangezien het alleen een service betreft. Vaak verdienen ze niks aan die tickets, maar hopen ze door de verkoop ervan meer klanten in de winkel te hebben die dan misschien iets meenemen.

Dus met tickets kun je alleen terecht bij de organisator, en niet bij de winkel.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

FRS pakt er geen winst op. Het is hetzelfde als postzegels kopen bij een servicebalie van een supermarkt of warenhuis. Die pakken daar ook geen winst op. Het is een service, meer niet.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een bedrijf failliet gaat heb je als consument pech, je bent echt de laatste in de rij die zijn geld terug krijgt.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2012 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

1) stuur wel een brief aan die BV waarin je het geld claimt, kost je slechts 1 postzegel maar je staat in ieder geval genoteerd als schuldeiser. Als nl. niemand dit doet (op hun advies....) dan lijken de schulden minder en komt er misschien een doorstart, kunnen zij weer verder en ben jij je geld definitief kwijt. Niet geschoten is altijd mis.
2) stuur een brief aan de Free Record Shop (hoofdkantoor). Zeg daarin dat je bij hun kaarten hebt gekocht die waardeloos blijken, dat je deze zaak bij VARA Kassa hebt neergelegd, dat je aldaar is geadviseerd om je bij FRS te melden, en vraag vriendelijk om resitutie, omdat je bij hun gekocht en betaald hebt en dus bij hun klant bent. Zet daarna dan dat je eventueel met een tegoedbon van FRS ook tevreden zou zijn. Inderdaad: je hebt nergens recht op, maar FRS heeft ook behoefte aan tevreden klanten....ook hier geldt: niet geschoten is altijd mis. Hou zo'n brief positief en vriendelijk: je wint meer met stroop dan met azijn !
Succes!

ve
door verwijderd - Aug 31, 2012 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS Eijbersenf,

U heeft naar mijn mening uw vraag zelf het beste beantwoord.
FRS heeft u wel degelijk de kaartjes verkocht.
En heeft daar een percentage op verdiend.
Dat de kaartjes zonder winst worden verkocht door FRS is kletskoek.
U heeft met FRS zaken gedaan, en niet met de beursorganisatie.
Dus naar mijn mening : FRS aansprakelijk stellen.
Als u bij FRS een muziek cd koopt waar niets opstaat dan stelt u toch FRS aansprakelijk, en niet de fabrikant ?
En als u bij de supermarkt een pak suiker koopt waar zand in blijkt te zitten :
laat u zich dan doorverwijzen naar de fabrikant ?
U heeft zaken gedaan met FRS, klaar uit.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kaartverkoop als service,wat een onzin. Natuurlijk wordt er door AH ,FRS etc.ca 10 tot 20% verdiend aan ticket,telefoonkaarten en postzegelverkoop ed.Winkels zijn geen filantropische inrichtingen .Dus terug met je FRS kassabon en je geld terug eisen .Dat geld zit bij hun in de la.Je hebt het bij het goeie eind Wimmi20.

wimmi20 schreef op vrijdag 31 aug 2012, 14:13: TS Eijbersenf,

U heeft naar mijn mening uw vraag zelf het beste beantwoord.
FRS heeft u wel degelijk de kaartjes verkocht.
En heeft daar een percentage op verdiend.
Dat de kaartjes zonder winst worden verkocht door FRS is kletskoek.
U heeft met FRS zaken gedaan, en niet met de beursorganisatie.
Dus naar mijn mening : FRS aansprakelijk stellen.
Als u bij FRS een muziek cd koopt waar niets opstaat dan stelt u toch FRS aansprakelijk, en niet de fabrikant ?
En als u bij de supermarkt een pak suiker koopt waar zand in blijkt te zitten :
laat u zich dan doorverwijzen naar de fabrikant ?
U heeft zaken gedaan met FRS, klaar uit.