m.
door m. lenders Aug 19, 2015 om 20:57
Garantie & verzekeringen

Restitutie van teveel betaalde premie bij AON verzekeringen

Enige tijd geleden hebben wij van AON een nota ontvangen voor de verzekering van een auto en van een motor. De hoge kosten van de autoverzekering hebben ons doen besluiten de autoverzekering bij te stellen van WA + Uitgebreid Casco naar WA + Beperkt Casco. Hierover is telefonisch contact geweest met AON. Er werd overeengekomen dat het volledige bedrag door ons betaald zou worden, waarna restitutie van het teveel betaalde bedrag zou plaatsvinden zo gauw de verzekering aangepast zou zijn door AON. Direct daarna is door ons de betalingen verricht. Van AON hebben wij een creditnota ontvangen met de aantekening dat het bedrag binnen 10 werkdagen met ons zou worden verrekend.
Onlangs kregen wij van AON een aanmaningsbrief waarna wij direct telefonisch contact hebben gezocht met AON en de gehele situatie hebben uitgelegd. Na enkele dagen werden we eindelijke teruggebeld.
Tot mijn grote irritatie bleef AON echter persisteren dat er een door ons onbetaald bedrag openstaat. Hierop heb ik aangegeven een schriftelijke klacht hier over in te dienen. Op deze klacht (via e/mail, waar ik wel een bevestiging van heb ontvangen) is echter niet meer gereageerd en de door ons teveel betaalde premie heb ik nog steeds niet terug.
De aantijgingen van AON (zowel schriftelijk als mondeling) over mijn vermeende wanbetaling stuiten mij zeer tegen de borst. AON heeft laten zien en bewezen niet accuraat, niet klantvriendelijk, niet tijdig en niet klantgericht te zijn. Mijn vertrouwen in het bedrijf is door deze ervaring ernstig geschaad.
Excuses of een bericht van het bedrijf kan ik wel vergeten, maar hoe krijg ik mijn geld ooit nog terug?

1629 1 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Aug 19, 2015 om 21:21
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste m.lenders,

uw polis is inmiddels wel aangepast neem ik aan ?
U beschikt over een creditnota van AON en ik neem aan dat u ook beschikt over het bewijs dat u het initiële bedrag heeft betaald (de factuur + afschrijving van uw rekening).

Deze bewijzen zou ik als u was nog eenmaal naar AON sturen en uw klacht erbij vermelden. Geef daarbij een termijn (bijvoorbeeld 7 dagen) aan waarbinnen u uw geld van AON terug wilt hebben en geef tevens aan dat indien AON hier niet aan voldoet u een klacht bij het Kifid in gaat dienen.
Ik verwacht dat er dan wel wat reactie van AON gaat komen.
De communicatie sowieso liefst allemaal op papier/email zodat u het later nog kunt aantonen. Dat is bij een telefoongesprek wat lastiger (tenzij u het opneemt natuurlijk).

Na de door u aangegeven termijn (bijvoorbeeld 7 dagen) zou ik als ik u was een klacht bij het Kifid indienen. Ook kunt u nu al contact opnemen met de AFM en hun vragen wat uw rechten zijn (telefoonnummer staat in de link hieronder).
Meer informatie leest u hier.
Hoop dat AON snel in beweging komt en dat u snel uw geld weer terug heeft.