Restitutie van teveel betaalde premie bij AON verzekeringen
Enige tijd geleden hebben wij van AON een nota ontvangen voor de verzekering van een auto en van een motor. De hoge kosten van de autoverzekering hebben ons doen besluiten de autoverzekering bij te stellen van WA + Uitgebreid Casco naar WA + Beperkt Casco. Hierover is telefonisch contact geweest met AON. Er werd overeengekomen dat het volledige bedrag door ons betaald zou worden, waarna restitutie van het teveel betaalde bedrag zou plaatsvinden zo gauw de verzekering aangepast zou zijn door AON. Direct daarna is door ons de betalingen verricht. Van AON hebben wij een creditnota ontvangen met de aantekening dat het bedrag binnen 10 werkdagen met ons zou worden verrekend.
Onlangs kregen wij van AON een aanmaningsbrief waarna wij direct telefonisch contact hebben gezocht met AON en de gehele situatie hebben uitgelegd. Na enkele dagen werden we eindelijke teruggebeld.
Tot mijn grote irritatie bleef AON echter persisteren dat er een door ons onbetaald bedrag openstaat. Hierop heb ik aangegeven een schriftelijke klacht hier over in te dienen. Op deze klacht (via e/mail, waar ik wel een bevestiging van heb ontvangen) is echter niet meer gereageerd en de door ons teveel betaalde premie heb ik nog steeds niet terug.
De aantijgingen van AON (zowel schriftelijk als mondeling) over mijn vermeende wanbetaling stuiten mij zeer tegen de borst. AON heeft laten zien en bewezen niet accuraat, niet klantvriendelijk, niet tijdig en niet klantgericht te zijn. Mijn vertrouwen in het bedrijf is door deze ervaring ernstig geschaad.
Excuses of een bericht van het bedrijf kan ik wel vergeten, maar hoe krijg ik mijn geld ooit nog terug?
Beste m.lenders,
uw polis is inmiddels wel aangepast neem ik aan ?
U beschikt over een creditnota van AON en ik neem aan dat u ook beschikt over het bewijs dat u het initiële bedrag heeft betaald (de factuur + afschrijving van uw rekening).
Deze bewijzen zou ik als u was nog eenmaal naar AON sturen en uw klacht erbij vermelden. Geef daarbij een termijn (bijvoorbeeld 7 dagen) aan waarbinnen u uw geld van AON terug wilt hebben en geef tevens aan dat indien AON hier niet aan voldoet u een klacht bij het Kifid in gaat dienen.
Ik verwacht dat er dan wel wat reactie van AON gaat komen.
De communicatie sowieso liefst allemaal op papier/email zodat u het later nog kunt aantonen. Dat is bij een telefoongesprek wat lastiger (tenzij u het opneemt natuurlijk).
Na de door u aangegeven termijn (bijvoorbeeld 7 dagen) zou ik als ik u was een klacht bij het Kifid indienen. Ook kunt u nu al contact opnemen met de AFM en hun vragen wat uw rechten zijn (telefoonnummer staat in de link hieronder).
Meer informatie leest u hier.
Hoop dat AON snel in beweging komt en dat u snel uw geld weer terug heeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer