Retour pakket zoek geraakt bol.com waardeloos klantenservice
Hallo allemaal.
30-05-2015 heb ik een pakketje retour gestuurd naar bol.com
Dat pakketje is nog niet door bol.com ontvangen en als ik het pakketje volg op de website van post nl dan zie ik dat de status ongewijzigd is namelijk: zending is ontvangen door post nl.
Ik heb bij bol.com gekozen voor achteraf betalen en zei blijven mij betaal herinneringen sturen. Ben ik verplicht te betalen mocht het pakketje niet terecht komen??? Ik heb mijn track trace bon het bewijs dat ik deze heb afgegeven bij een post nl punt.
ps: bol.com heeft een zeer slechte klantenservice Google er maar op los.
Alvast bedankt.
Gr.
Als Bol.com niets retour ontvangt bent u gewoon verplicht te betalen.
Misschien een gekke vraag, maar wat zei postnl toen u hen vroeg dat het zo lang duurt eer het pakketje zal arriveren??
Heb contact gehad met post nl. Zei geven aan dat het antwoordnummer bol.com in dit geval contact dient op te nemen met post.nl om een onderzoek te kunnen starten naar waar het pakketje zich bevind. Wel heel raar als ik alsnog verplicht ben om te betalen want het zou heel raar zijn dat bedrijven als post nl of een bol.com zich hier niet voor verzekeren en daarnaast benadrukken zei zelf om de bon met de track trace code goed te bewaren.
Maar goed iemand die hier ervaring in heeft???
Hallo bredanoord,
.....als ik het pakketje volg op de website van post nl dan zie ik dat de status ongewijzigd is namelijk: zending is ontvangen door post nl......
Dan moet je bij Post.nl aan de bel trekken!!
Dat ging langs elkaar heen. ;-)
...... Ze geven aan dat het antwoordnummer bol.com in dit geval contact dient op te nemen....
Wat een rare zaak; ze geven juist altijd aan dat de afzender alleen maar een klacht kan indienen en dat ben jij in dit geval.
.....ps: bol.com heeft een zeer slechte klantenservice Google er maar op los......
Dat valt m.i. wel mee.
Alleen positieve ervaringen mee.
Maar ja, klagers schreeuwen het hardst en al die keren dat het goed gaat ....
Bol.com maakt gebruik van een antwoordnummer, daarmee zijn zij de verzenders van het teruggestuurde pakket. Zij moeten dan ook onderzoek doen naar waar het pakket is gebleven. U bent nl niet de verzender. Degene die voor het vervoer betaalt is de verzender.
Ik heb dit nagevraagd bij Post.nl omdat ik niet kon zien of mijn pakket was aangekomen bij een ander bedrijf dat ook een antwoordnummer heeft. De status bleef bij mij ook gewoon op het begin staan, terwijl het bedrijf het pakket allang binnen had.
Toen hebben ze me uitgelegd dat bedrijven met een antwoordnummer zich kunnen wenden tot Post.nl als een pakketje zoek raakt. Spreek hier Bol.com op aan. Ook ik kon niet zien of dit pakket was aangekomen.
Het beste kunt u niet de telefonische klantenservice hiermee 'lastigvallen' want die weten dit vaak niet.
Zet eventueel uw klacht op de klachtenkompas. Of doe het via Thuiswinkel waar u bent aangesloten. Zet dan in de mail uw track & trace code.
Ja ik heb post nl gebeld en een telefoniste van post.nl geeft aan dat de status van een antwoordnummer niet altijd te volgen is omdat het bij antwoordnummers net wat anders gaat.
Maar goed ik wil graag weten of ik verplicht ben te betalen wanneer blijkt dat mijn retour verloren is geraakt tijdens de retour proces. Bol.com ontwijkt namelijk deze vraag van mij.
.....Ben ik verplicht te betalen mocht het pakketje niet terecht komen?.....
Ja. Bol.com heeft geleverd.
Voor een retourzending ben jij verantwoordelijk.
Dat Post.nl in de fout gaat daar kan Bol.com niets aan doen.
Dan zul jij bij Post.nl moeten zien dat ze er wat aan doen (maar daar 'verdwijnen' blijkbaar wel vaker pakjes.
Met vr.gr.
Wat Post.nl me ook vertelde: het wordt in bulken verzonden naar de grote klanten, ze gaan dus niet per product alles onderweg scannen en dat per stadium op de site vermelden. Dus die status kan eeuwig zo blijven staan terwijl het bedrijf de zaak allang binnen heeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer