br
door bredanoord Jun 18, 2015 om 18:36
Elektronica & tv

Retour pakket zoek geraakt bol.com waardeloos klantenservice

Hallo allemaal.

30-05-2015 heb ik een pakketje retour gestuurd naar bol.com
Dat pakketje is nog niet door bol.com ontvangen en als ik het pakketje volg op de website van post nl dan zie ik dat de status ongewijzigd is namelijk: zending is ontvangen door post nl.
Ik heb bij bol.com gekozen voor achteraf betalen en zei blijven mij betaal herinneringen sturen. Ben ik verplicht te betalen mocht het pakketje niet terecht komen??? Ik heb mijn track trace bon het bewijs dat ik deze heb afgegeven bij een post nl punt.

ps: bol.com heeft een zeer slechte klantenservice Google er maar op los.

Alvast bedankt.

Gr.

14834 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als Bol.com niets retour ontvangt bent u gewoon verplicht te betalen.

Misschien een gekke vraag, maar wat zei postnl toen u hen vroeg dat het zo lang duurt eer het pakketje zal arriveren??

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb contact gehad met post nl. Zei geven aan dat het antwoordnummer bol.com in dit geval contact dient op te nemen met post.nl om een onderzoek te kunnen starten naar waar het pakketje zich bevind. Wel heel raar als ik alsnog verplicht ben om te betalen want het zou heel raar zijn dat bedrijven als post nl of een bol.com zich hier niet voor verzekeren en daarnaast benadrukken zei zelf om de bon met de track trace code goed te bewaren.

Maar goed iemand die hier ervaring in heeft???

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo bredanoord,

.....als ik het pakketje volg op de website van post nl dan zie ik dat de status ongewijzigd is namelijk: zending is ontvangen door post nl......
Dan moet je bij Post.nl aan de bel trekken!!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ging langs elkaar heen. ;-)

...... Ze geven aan dat het antwoordnummer bol.com in dit geval contact dient op te nemen....

Wat een rare zaak; ze geven juist altijd aan dat de afzender alleen maar een klacht kan indienen en dat ben jij in dit geval.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....ps: bol.com heeft een zeer slechte klantenservice Google er maar op los......
Dat valt m.i. wel mee.
Alleen positieve ervaringen mee.
Maar ja, klagers schreeuwen het hardst en al die keren dat het goed gaat ....

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bol.com maakt gebruik van een antwoordnummer, daarmee zijn zij de verzenders van het teruggestuurde pakket. Zij moeten dan ook onderzoek doen naar waar het pakket is gebleven. U bent nl niet de verzender. Degene die voor het vervoer betaalt is de verzender.

Ik heb dit nagevraagd bij Post.nl omdat ik niet kon zien of mijn pakket was aangekomen bij een ander bedrijf dat ook een antwoordnummer heeft. De status bleef bij mij ook gewoon op het begin staan, terwijl het bedrijf het pakket allang binnen had.

Toen hebben ze me uitgelegd dat bedrijven met een antwoordnummer zich kunnen wenden tot Post.nl als een pakketje zoek raakt. Spreek hier Bol.com op aan. Ook ik kon niet zien of dit pakket was aangekomen.

Het beste kunt u niet de telefonische klantenservice hiermee 'lastigvallen' want die weten dit vaak niet.

Zet eventueel uw klacht op de klachtenkompas. Of doe het via Thuiswinkel waar u bent aangesloten. Zet dan in de mail uw track & trace code.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik heb post nl gebeld en een telefoniste van post.nl geeft aan dat de status van een antwoordnummer niet altijd te volgen is omdat het bij antwoordnummers net wat anders gaat.

Maar goed ik wil graag weten of ik verplicht ben te betalen wanneer blijkt dat mijn retour verloren is geraakt tijdens de retour proces. Bol.com ontwijkt namelijk deze vraag van mij.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Ben ik verplicht te betalen mocht het pakketje niet terecht komen?.....
Ja. Bol.com heeft geleverd.
Voor een retourzending ben jij verantwoordelijk.
Dat Post.nl in de fout gaat daar kan Bol.com niets aan doen.
Dan zul jij bij Post.nl moeten zien dat ze er wat aan doen (maar daar 'verdwijnen' blijkbaar wel vaker pakjes.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aiii, blijkbaar ga ik in de fout en heeft 'zoekster' gelijk.
Sorry.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat Post.nl me ook vertelde: het wordt in bulken verzonden naar de grote klanten, ze gaan dus niet per product alles onderweg scannen en dat per stadium op de site vermelden. Dus die status kan eeuwig zo blijven staan terwijl het bedrijf de zaak allang binnen heeft.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, u hoeft niet te betalen. Ook al is de koper in principe verantwoordelijk voor de terugzending, gaat het vanaf het inleveren op het postkantoor over in het retourproces waar Bol.com voor verantwoordelijk is. U heeft dan het product in feite weer in de handen van Bol.com gelegd.

U moet het wel melden bij Bol.com, geef de track & trace. Het kan ook nog zo zijn dat het in het magazijn van Bol.com is weggeraakt. Ik zag laatst op tv dat de 'terugstuurberg' steeds hoger wordt bij bedrijven.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2015 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

bredanoord schreef op donderdag 18 jun 2015, 18:36:
ps: bol.com heeft een zeer slechte klantenservice Google er maar op los.

Een bedrijf zonder klagende klanten heeft geen klanten. Dat is minstens zo dubieus. En aangezien hoge bomen veel wind vangen is het niet zo gek dat er veel klachten te vinden zijn over bol.com (en andere bedrijven met heel veel klanten). Veel mensen zullen ook eerder een klacht plaatsen over een groot en bekend bedrijf dan over een onbekender bedrijf. Kijk alleen maar wat er gebeurt in de media als Albert Heijn iets doet wat kleinere supermarkten ook doen.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2015 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt toch een bon gekregen waar u het pakket heeft afgegeven met de T&T code, ga eens rustig met Bol in gesprek, want dan is er toch uit te komen, u hebt bewijs van opsturen.
En wat Bol betreft, er zal zeker nu en dan iets fout gaan, kan niet anders, maar als de goeie berichten over Bol hier ook kwamen te staan stond de site vol, dus ik geloof niet dat de klagers het algehele beeld van Bol weergeven.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2015 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 18 jun 2015, 19:06: U moet het wel melden bij Bol.com, geef de track & trace.

Zorg er wel voor dat je een bewijs van deze melding hebt, doe dit bijvoorbeeld via hun contactformulier op de site, uiteraard de ontvangstbevestiging goed bewaren.
Sowieso nooit betalen, want dan ben je je geld simpelweg kwijt. Laat bol.com gewoon weten dat ze dan maar naar de rechter moeten stappen indien ze hun geld willen.

Qua aftersales scoort bol.com inderdaad bedroevend laag, mij zijn ze in ieder geval al een aantal jaar terug verloren als klant. Wanneer het bij 'n simpele garantie afhandeling al nodig is om 7 keer een klacht in te dienen (dit is dus exclusief telefoontjes/mails om de garantie te claimen) en dan uiteindelijk uit coulance 'n waardebon krijgt van 20 euro, zie je mij echt niet meer terug.

ve
door verwijderd - Jun 20, 2015 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, je hebt de overeenkomst op goede gronden ontbonden en daarbij heb je als zorgvuldig schuldenaar gehandeld door de instructies van Bol.com op te volgen.

"Artikel 7:10 liden 3 en 4 BW": 3. Indien de koper op goede gronden het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van de zaak inroept, blijft deze voor risico van de verkoper.

4. Wanneer de zaak na de aflevering voor risico van de verkoper is gebleven, is het tenietgaan of de achteruitgang ervan door toedoen van de koper eveneens voor rekening van de verkoper. De koper moet echter van het ogenblik af dat hij redelijkerwijs rekening moet houden met het feit dat hij de zaak zal moeten teruggeven, als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan zorgen; artikel 78 van Boek 6 is van overeenkomstige toepassing.