snah
door snah Apr 18, 2014 om 19:43
Geldzaken & recht

Retour reclame post

Hallo ,
Weer na een paar jaar krijg ik ongewenste post van de vrienden loterij , heb mij ooit hiervoor afgemeld ( ook via postfilter ) Moet ik dus weer doen .
Nu mijn vraag , deze reclame is verstuurd via Sandd , als ik de reclame terugstuur via de postbus dus via postnl .
Hoe gaat dat dan , doet postnl dit terugsturen , moet de vriendenloterij dan porto betalen of krijg ik hem weer in de bus en moet ik dan porto betalen ?
Mvg.
Hans

6925 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 18, 2014 om 20:21
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Gewoon terugsturen per TNT post, krijgen zij strafport te betalen. En uiteraard niet je afzender erop zetten, brievenbussen zat, en misschien heb je nog wel een oude krant om het geheel wat gewichtiger te maken.

ro
door ron530 - Apr 18, 2014 om 21:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Sandd staat los van post.nl. Sandd is een bedrijf die direct mail bezorgt op basis van "aan bewoners van dit adres" postcode en vriendenloterij" ontwijken zo de wet en u kunt er niets aan doen want het is geadresseerd drukwerk. Als u de post van Sannd in een brievenbus van post.nl deponeert gaan ze daar de grote blauwe bak in want zij hebben die onzin niet verstuurt.

snah
door snah - Apr 18, 2014 om 21:18
654 Antwoorden / 61 Vragen

@ ron530

Dat is een helder antwoord , neem aan dat de blauwe bak de afvalbak is .
Komt er gelijk een nieuwe vraag of dit wel mag .

ro
door ron530 - Apr 18, 2014 om 21:44
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De blauwe bak is natuurlijk de papierbak want je moet afval wel scheiden. En ja elk bedrijf mag een mailing verzenden zolang die maar aan de bewoners van dit adres is gericht.

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2014 om 21:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dag Snah, retourpost aan Sannd kan gewoon in de oranje bus van PostNl. Ze hebben daar een (zakelijke) overeenkomst over gemaakt. Maar natuurlijk bent u vrij om de rommel weg te gooien. Kan me echter wel voorstellen dat u er een 'boodschap' op wilt schrijven in de trant van ongevraagde/ongewenste post. (Maar helpt ook niet hoor), dus maar weer aanmelden bij het postfilter.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 18, 2014 om 22:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 18 apr 2014, 21:12]Als u de post van Sannd in een brievenbus van post.nl deponeert gaan ze daar de grote blauwe bak in want zij hebben die onzin niet verstuurt.

Nee hoor sturen ze netjes terug en de afzender mag hier netjes porto over gaan betalen. Daarom ook qua gewicht wat zwaarder maken, iets anders helpt echt niet bij dit soort post.

Heb hier ook jarenlang post gehad ongewenst van KPN (per fax, mail en telefoon opgezegd maar moest per se per brief (incl. mijn naw gegevens) ja daag!), laatste keer het telefoonboek eraan geniet en hop de bus op, sindsdien sturen ze niets meer :-).

door 1953 - Apr 19, 2014 om 04:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Al die zogenaamde goede doelen fondsen zijn slecht milieuonvriendelijk bezig, aan de andere kaant wordt de werkgelegenheid daarmee gestimuleerd en toeleveranciers economisch gezien gesteund.

Ja, kreeg ook tot voor kort die onzin enveloppen in de brievenbus, de een na de ander!

Ze schijnen blijkbar niet te beseffen dat 'neen' ook nee is en de wanhoopsdaden blijven voortzetten.

pi
door pieterwolters - Apr 19, 2014 om 11:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 18 apr 2014, 22:00][quote=ron530 schreef op vrijdag 18 apr 2014, 21:12]Als u de post van Sannd in een brievenbus van post.nl deponeert gaan ze daar de grote blauwe bak in want zij hebben die onzin niet verstuurt.

Nee hoor sturen ze netjes terug en de afzender mag hier netjes porto over gaan betalen. Daarom ook qua gewicht wat zwaarder maken, iets anders helpt echt niet bij dit soort post.

Als ik een bedrijf had zou ik dat weer meteen retourneren die de post had geopend en er wat bij had gedaan.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 19, 2014 om 11:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Geadresseerde Overleden....

Ja niet leuk om U dood te verklaren maar dat is vaak het enige wat snel en werkt.
Sommige zijn zo dom en alleen overleden personen worden nog gerespecteerd en zullen nooit meer lid worden.

Diverse blijven ook na jarenlang niets doen toch iets proberen dus verklaar U zelf maar Dood...
Het hoorde niet maar ze veroorzaken het zelf dat half Nederland de pijp uit gaat!

me
door mein33 - Apr 19, 2014 om 12:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De volledige zending in een (nieuwe/andere) enveloppe doen.
Er een briefje bijsluiten (aanhechten) dat het ongewenst drukwerk betreft en dat u dit niet meer wil ontvangen.

U kunt dit vervolgens ongefrankeerd opsturen naar:

Vriendenloterij
Antwoordnummer 875
1100VG Amsterdam

ru
door ruitenheer - Apr 19, 2014 om 14:05
120 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij sorteren ze de post die ze via hun antwoordnummer ontvangen heel snel, alles wat niet in een officiele antwoordenvelop zit gooien ze weg. Je kunt de post beter terugsturen naar het fysieke adres (Van Eeghenstraat 70 te Amsterdam). Heb gemerkt dat ze dan snel stoppen met het toezenden van ongewenste post.

vriendenloterij
door vriendenloterij - Apr 28, 2014 om 16:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Hans,

Het is uiteraard niet onze bedoeling u tot last te zijn met onze post. Indien u deze niet wenst te ontvangen, kunt u dit aangeven via http://bit.ly/1itRP4D Wij willen u echter wel vragen rekening te houden met een overgangsperiode, daar wij de post voordrukken.

Met vriendelijke groet,
Webcare Team VriendenLoterij

jo
door joentje1978 - Apr 30, 2014 om 01:42
367 Antwoorden / 6 Vragen

Postcode loterij, Vrienden loterij, Bankgiro loterij, Staatsloterij, allemaal verschrikkelijk opdringerige irritante vervelende instanties.
Je heb er geen enkele interesse in maar je wordt er overal mee lastig gevallen.
Op verkoopsites, via de post, telefonisch, reclame op de TV.

Als je aangeeft dat je geen interesse hebt dan vallen ze je even later weer lastig.

Als je net je abonnement hebt opgezegd dan bellen ze je een week later op met de vraag of je lid wilt worden.

1 ding helpt heel erg goed tegen lastiggevallen worden.
Men neemt een oude stoeptegel, pakt deze samen met wat opgespaarde reclamefolders in en stuurt deze op hun eigen kosten op naar hun antwoordnummer.
Vergeet daar niet de brief bij te doen waarin je zet dat ze moeten ophoepelen met hun reclamezooi en je nog veel meer oude stoeptegels hebt liggen waar je van af moet.
Geloof mij maar, ze vallen je daarna niet meer lastig.

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2014 om 05:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin, een stoeptegel past niet in de brievenbus en bij het "postkantoor" accepteren ze zo'n pakket niet als er een antwoordnummer op staat.

jo
door joentje1978 - Apr 30, 2014 om 11:09
367 Antwoorden / 6 Vragen

@ diumenge

Dan is dat iets van de laatste paar jaar.

Mijn collega is ooit op deze manier van ze af gekomen, toen werden die pakketjes blijkbaar nog wel aangenomen.
Maar zal mij niks verbazen dat die loterijen daar destijds een stokje voor gestoken hebben.