Gerry1969
door Gerry1969 Sep 23, 2014 om 19:38
Geldzaken & recht

Retour sturen order

Beste forumleden,
Ik heb een bestelling gedaan voor een flink aantal enveloppen.
Nu wil ik ze eigenlijk retourneren omdat ik inmiddels via via een veel beter aanbod heb gehad.
Ik vind alleen niet echt iets over 14 dagen zichttermijn in de voorwaarden, zie hier.
Heb ik toch het recht op retour???

533 5 Rapporteer

door 1953 - Sep 23, 2014 om 19:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als u iets besteld waarop uw bedrijfsgegevens zijn gedrukt, dan is er geen zichttermijn d.w.z. geen herroeping mogelijk daar het een specifieke bestelling betrof.

U zit aan uw bestelling vast, tenzij de leverancier een pijnlijke fout tijdens het drukken heeft gemaakt.
Uw bedrijfsgegevens zijn op de enveloppen onjuist gedrukt, dan kunt u uw bestelling herroepen.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2014 om 19:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Besteld als particulier of zakelijk?

Zijn het gewone gangbare enveloppen of speciale enveloppen voor u gemaakt met niet gangbare afmetingen en uiterlijk?

Is er iets vermeld over een herroepingsrecht tijdens het aanvragen van de enveloppen, of daarna?

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 23, 2014 om 20:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Enveloppen zijn gewone A4 wit, zonder opdruk en als particulier gekocht.
Mij verbaast het dat er niets over de bedenktijd staat en dat ze na overleg in sommige gevallen 90%
terug willen betalen ipv het volledige bedrag. Ik snap dat ik de retourzending zelf
moet betalen.

Alvast dank

alfatrion
door alfatrion - Sep 23, 2014 om 20:52
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, hier heb je recht op. Sterker nog de verkoper moet in dit geval ook de kosten van de verzending heen én terug moet betalen.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2014 om 20:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Tja, dan zit het bedrijf fout. U moet het volledige aankoopbedrag terugkrijgen inclusief de verzendkosten. Niet de retourkosten inderdaad. De 90% zijn onzin.

Ik vermoed dat dit komt omdat het bedrijf doorgaans met zakelijke partners te maken heeft. Dat soort leveranciers heeft vaak geen flauw benul van de dwingende wettelijke bepalingen in overeenkomsten op afstand tussen bedrijf en particulier.