Retour
Hallo,
Waarschijnlijk heeft deze vraag er al vaak opgestaan maar ik kan hem nergens terug vinden.
Op 18 nov j.l heb ik een jas gekocht met een losse bontkraag. Ik heb deze jas maar liefst 1x aangehad toen het stiksel van de jas los ging. Ik heb toen naar de winkel gebeld en dit zouden ze netjes oplossen. zo gezegd zo gedaan. dit was netjes opgelost 1,5 week later op 29 nov kreeg ik me jas terug. Nu zag ik op 1 dec dat er een stud uit de jas was en na goed kijken kwam ik er achter dat de bontkraag die er bij verkocht is niet mooi op de jas muts aansluit de drukkers van de muts zitten verder uit elkaar zodat er openingen vallen. Dit ziet er dus niet mooi uit. Nu belde ik vanochtend de eigenaar van de winkel en vertelde ik dit verhaal, hij baalde en bood gelijk aan dat ik hem mocht omruilen voor een andere jas. Ik zei dat ik op dat moment geen leuke jas had gezien die ik dan zou willen voor dat geld dus me geld terug wilde.
Toen vertelde hij mij dat ze dit niet deden, omruilen was geen probleem maar geld terug geven wel.
Mijn vraag is uiteindelijk mogen ze dit wel? Heb ik geen recht van retour of is de oplossing van hun juist?
Hoe komt het dat die jas dit heeft, komt dat door de reparatie, of staat dat er helemaal los van? Is dit nu eenmaal iets wat bij de jas hoort of is het echt een fout van de jas, waardoor hij in principe onverkoopbaar is en uit de winkel verdwijnt?
Geld terug is geen basisrecht bij "stenen" winkels. De verkoper heeft u een andere jas/ruilen aangeboden, en dit is een oplossing die mag. Vraag een ruil/tegoedbon met een fatsoenlijke einde geldigdigheidsdatum. U zult vroeg of laat wel weer daar een jas kunnen vinden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer