mi
door milou2013 Dec 14, 2014 om 16:37
Computers & telefonie

Retourneren artikel

hallo

ik heb een vraag ik heb op de tv gezien dat als je wat koopt je dit kosteloos kan retourneren. echter hebben wij wat gekocht bij de prenatal en word dit thuis bezorgd. nu is het probleem dat het artikel stuk is en terug gestuurd moet worden. ik moet zelf de retour verzend kosten betalen of terug naar een winkel brengen de dichts bijzijnde winkel is 40 km verderop. dit is toch schandalig. en waarom zeggen ze op tv dat alles gratis retour gezonden moet worden maar jij als klant er toch zelf geld voor moet betalen.

4047 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2014 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je het in de winkel gekocht of via internet? Dat maakt het verschil namelijk.

ho
door hopetobehelping - Dec 14, 2014 om 16:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste milou2013,

heeft u uw aankoop gedaan via internet ?
Als dat het geval is hoop ik dat deze informatie u wat meer duidelijk verschaft:
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

gerbera
door gerbera - Dec 14, 2014 om 17:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Klik voor verzendkosten

alfatrion
door alfatrion - Dec 14, 2014 om 22:30
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als Prenatal dit op televisie verkondigd dan moeten ze dat nu ook doen.

In de wet staat dat de koper de verzendkosten van retour moet dragen, tenzij de verkoper verzuimt heeft om dit de koper mede te delen. Deze formulering houdt helaas in dat u zult moeten bewijzen dat de verkoper dit niet heeft medegedeeld. In dit geval kunt u dat doen door van het bestelproces screenshots te maken.

Ik kom dergelijke informatie niet tegen tijdens het bestelproces. Ook in de algemene voorwaarden lees ik hier niet zo snel iets over.

ja
door janf43 - Dec 14, 2014 om 23:58
733 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de voorwaarden van de Prenatalwebshop:

"Het kan gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, of dat de maat niet goed is. Artikelen die je via onze webshop hebt gekocht, kun je daarom binnen 14 dagen na ontvangst tegen betaling via ons postbusnummer retourneren (herroepingsrecht) bij een PostNL postkantoor. Bij elke levering ontvang je een afleverings- en retourbon. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, is het voldoende om alleen de retourbon mee te sturen. Je kunt ook door het invullen van het modelformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent echter niet verplicht het modelformulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.

Daarnaast kun je het artikel gratis retourneren en/of ruilen in één van onze 67 winkels. Het is helaas niet mogelijk om een product te ruilen en/of retourneren in één van onze Shop-in-Shop filialen. Neem bij het terugbrengen van artikelen altijd de factuur van je bestelling mee."

Dus zelf betalen...

door 1953 - Dec 15, 2014 om 02:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bezint eer gij begint aan een webbestelling.

Bestelde in het geheel retour: verzendkosten ook retour; bestelde gedeeltelijk retour: geen verzendkosten retour.

Retourkosten: komen voor uw rekening, tenzij anders aangegeven door of overeengekomen met de detaillist.