mi
door milou2013 Dec 14, 2014 om 16:37
Computers & telefonie

Retourneren artikel

hallo

ik heb een vraag ik heb op de tv gezien dat als je wat koopt je dit kosteloos kan retourneren. echter hebben wij wat gekocht bij de prenatal en word dit thuis bezorgd. nu is het probleem dat het artikel stuk is en terug gestuurd moet worden. ik moet zelf de retour verzend kosten betalen of terug naar een winkel brengen de dichts bijzijnde winkel is 40 km verderop. dit is toch schandalig. en waarom zeggen ze op tv dat alles gratis retour gezonden moet worden maar jij als klant er toch zelf geld voor moet betalen.

4047 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2014 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Heb je het in de winkel gekocht of via internet? Dat maakt het verschil namelijk.

ho
door hopetobehelping - Dec 14, 2014 om 16:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste milou2013,

heeft u uw aankoop gedaan via internet ?
Als dat het geval is hoop ik dat deze informatie u wat meer duidelijk verschaft:
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

gerbera
door gerbera - Dec 14, 2014 om 17:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

Klik voor verzendkosten

alfatrion
door alfatrion - Dec 14, 2014 om 22:30
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als Prenatal dit op televisie verkondigd dan moeten ze dat nu ook doen.

In de wet staat dat de koper de verzendkosten van retour moet dragen, tenzij de verkoper verzuimt heeft om dit de koper mede te delen. Deze formulering houdt helaas in dat u zult moeten bewijzen dat de verkoper dit niet heeft medegedeeld. In dit geval kunt u dat doen door van het bestelproces screenshots te maken.

Ik kom dergelijke informatie niet tegen tijdens het bestelproces. Ook in de algemene voorwaarden lees ik hier niet zo snel iets over.

ja
door janf43 - Dec 14, 2014 om 23:58
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volgens de voorwaarden van de Prenatalwebshop:

"Het kan gebeuren dat je aankoop niet helemaal is wat je ervan had verwacht, of dat de maat niet goed is. Artikelen die je via onze webshop hebt gekocht, kun je daarom binnen 14 dagen na ontvangst tegen betaling via ons postbusnummer retourneren (herroepingsrecht) bij een PostNL postkantoor. Bij elke levering ontvang je een afleverings- en retourbon. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, is het voldoende om alleen de retourbon mee te sturen. Je kunt ook door het invullen van het modelformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent echter niet verplicht het modelformulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.

Daarnaast kun je het artikel gratis retourneren en/of ruilen in één van onze 67 winkels. Het is helaas niet mogelijk om een product te ruilen en/of retourneren in één van onze Shop-in-Shop filialen. Neem bij het terugbrengen van artikelen altijd de factuur van je bestelling mee."

Dus zelf betalen...

19
door 1953 - Dec 15, 2014 om 02:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Bezint eer gij begint aan een webbestelling.

Bestelde in het geheel retour: verzendkosten ook retour; bestelde gedeeltelijk retour: geen verzendkosten retour.

Retourkosten: komen voor uw rekening, tenzij anders aangegeven door of overeengekomen met de detaillist.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer