ma
door marjo 47 Jul 24, 2014 om 17:36
Elektronica & tv

Retourneren mediamarkt

dinsdag een koelkast gekocht bij mediamarkt, online. Het model was niet in de winkel voorradig en ze wisten er ook niet iets over te vertellen. koelkast staat hier nu in huis en voldoet niet, wiebelt alle kanten op bij openen ondanks waterpas zetten, en hij maakt behoorlijk wat geluid, wat volgens mij niet zo hoort. Mediamarkt neemt hem niet terug omdat de stekker in het stopcontact is geweest voor een half uur!!!moest de etna fabriek maar bellen. Dit dus gedaan, kunnen wel komen maar kan dus 100 euro gaan kosten voor voorrij kosten en neerzetten, we praten over een koelkast die nu 1 dag in huis staat, ik ben behoorlijk verdrietig omdat ik mij in het nauw voel gezet, ik kan dit niet betalen. Wat kan ik doen??

2932 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2014 om 17:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjo 47,

Je zult toch bij de verkoper (Mediamarkt) moeten zijn voor garantie.

Lees even hier.

Suc6

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 18:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik neem aan dat u geen voedsel in de koelkast heeft geplaatst, want dan houdt het terugsturen op.

Of u zou een schadevergoeding moeten willen betalen voor het gebruik.

hutch
door hutch - Jul 24, 2014 om 19:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=marjo 47 schreef op donderdag 24 jul 2014, 17:36]... wiebelt alle kanten op bij openen ondanks waterpas zetten, en hij maakt behoorlijk wat geluid.... Wat kan ik doen??
U kunt om te beginnen iemand vragen in uw familie- kennissenkring om deze koelkast niet alleen waterpas te zetten, maar vooral ook de stelpootjes goed af te stellen.

Bij een juist geplaatste koelkast kan deze (bijna) niet wiebelen.
Mogelijk dat deze koelkast ook meer geluid maakt, juist vanwege een verkeerde plaatsing (m.b.t. die stelpootjes), ondanks dat deze waterpas staat.

ma
door marjo 47 - Jul 24, 2014 om 20:12
12 Antwoorden / 3 Vragen

even voor de duidelijkheid, de koelkast staat waterpas op een harde ondergrond, bij openen van deur trek je de rest ook mee, dus koelkast moet je altijd tegenhouden, met een hand de koelkast openen zou dus niet gaan!

alfatrion
door alfatrion - Jul 24, 2014 om 20:28
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het geluid kunnen we hier niet beoordelen. Iedere koelkast maakt wel wat geluid. A;s dot echt heel erg is dan is de koelkast op grond daarvan non-conform. Bij het openen mag de koelkast niet naar voren komen. Ook dat is een non-conformiteit.

Is de MediaMarkt misschien aangesloten bij de geschillencommissie. Dit lijkt mij bij uitstek een zaak die prima daar voorgelegd kan worden. U kunt dan ontbinding eisen. En dat baseren op enerzijds non-conformiteit en anderzijds de bedenktermijn. Geeft u dan ook aan dat u geen vertrouwen meer heeft in de verkoper.

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 21:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Daar zat ik ook al aan te denken. MM is aangesloten bij de Geschillencommissie thuiswinkel.

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 21:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet dan eerst een klachtenmail/brief naar MM sturen, zet daarin dat u overweegt de geschillencommissie in te schakelen. Vergeet niet uw klantnummer en ordernummer te noemen.
Misschien wordt het dan toch nog voortijdig opgelost voordat u met allerlei instanties aan de slag moet. Want ondertussen heeft u geen koelkast (tenzij u uw oude nog heeft staan)

klik HIER

Lees goed de brochure met het klachtengeld en de klachtentermijn door!

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 21:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is wat u mag doen met een product binnen de 14 dagen bedenktijd.

art 6:230s lid 3 BW

3. De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.

De zaak is in dit geval de koelkast. U kunt hem dus terugsturen binnen 14 dagen. U heeft de werking ervan vastgesteld en dat mag. Zonder stekker in het stopcontact kunt u nl de werking er niet van vaststellen en u mag de werking vaststellen binnen de bedenktijd. Ik neem aan dat u geen voedsel in de koelkast heeft geplaatst, want dan houdt het terugsturen op.

Ik heb daar al contact over opgenomen met de stichting Thuiswinkel, want hun voorlichting naar hun leden toe is op dat punt niet goed. Ik kreeg antwoord van een jurist en die ging ernaar kijken. Maar je weet hoe dat gaat, men doet niets.

Neem daar eens contact op en leg de klacht over MM bij ze voor.
klik HIER

Wel interessant hoe ze daar mee om zullen gaan.

Verder wil ik u wel waarschuwen, de nieuwe koelkasten maken allemaal een raar kreunend geluid. Dat heeft met een nieuw koelingssysteem te maken. En waterpas zou toch te doen moeten zijn lijkt mij.

Neem ook contact op met juridisch loket om u te sterken in uw strijd met MM.

klik HIER

ma
door marjo 47 - Jul 25, 2014 om 15:31
12 Antwoorden / 3 Vragen

ik wil even laten weten dat ik weer heb gebeld met media markt, nu met de informatie die ik via jullie heb verkregen. Het noemen van artikel 6 en consumenten wijzer was genoeg voor hun om mij blij te maken. De koelkast word opgehaald en mijn geld word teruggestort. Mijn dank voor jullie advies is groot.

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2014 om 15:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een mooi bericht! Dat is dan prima opgelost. Met een beetje hulp kom je een heel eind ;-)

Hopelijk verloopt je volgende aankoop beter, vooraf goed onderzoek doen!

Bedankt voor het terugmelden.

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2014 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marjo47,

Gefeliciteerd.
Goed afgelopen.
Mooi zo.
Goed weekend.