wk
door wke1957 Jun 2, 2015 om 15:37
Huishouden & energie

Retourzending

Hoe krijg ik voor elkaar dat retourzending voor rekening van afzender komt.

Via onlineveilingmeester 2 kavels gefactureerd gekregen van 2 x 18 handdoeken van 50 x 100, echter de levering bevatte 12 handdoeken van 50 x 100 en 12 handdoeken van 70 x 135. Dus onjuist geleverd. Nu kan ik €25 compensatie krijgen of alles indien ik het terugzend op mijn kosten. Dit vind ik onjuist. Hoe pak ik dit aan?

2496 3 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 2, 2015 om 15:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is wettelijk onjuist,. U heeft een verkeerde zending gekregen en dan zijn de kosten volledig voor de verkoper. Het wordt wel lastig, want deze verkoper is niet aangesloten bij een keurmerk. Dan kunt u het beste zoveel mogelijk klagen op internet.

Denk aan klacht.nl
klachtenkompas.nl
trustpilot.com

U kunt de verkoper waarschuwen dat u deze klachtensites zult gebruiken als hij de retourkosten niet vergoed.

ro
door roger bernard - Jun 3, 2015 om 13:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een verkeerde levering heeft plaatsgevonden kunt u het beste de leverancier schriftelijk of per email laten weten dat deze de zending zelf kan komen ophalen. De leverancier heeft een verkeerde levering gedaan en is hier ook verantwoordelijk voor. Natuurlijk nog niet betalen.

danath
door danath - Jun 3, 2015 om 13:31
88 Antwoorden / 1 Vragen

Als het bedrijf een antwoordnummer heeft, dan kunt u gratis versturen, misschien hebt u hier wat aan om het nummer op te zoeken?

http://www.antwoordnummer.nl/