di
door dimitri1992 Jul 27, 2014 om 16:54
Auto & vervoer

Retro scooter opgelicht

ik heb een tweedehands retro scooter gekocht, de vorige eigenaar had vermeld dat de startmotor was vervangen en nu blijkt die naar 200/300 km niet goed te zijn en vervangen te moeten worden. Daarnaast heeft hij de scooter als AGM aan mij verkocht maar blijkt dit nu een Chinees model te zijn. Wat zou ik hieraan kunnen doen en op welke gronden?

1268 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2014 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt de scooter toch kunnen zien en dan weet u toch of het een AGM is of een Chinees?

Hebt u dat ding gekocht van een particulier? Of een bedrijf? En waarom zou de startmotor vervangen zijn en moet dat nu weer gebeuren?

di
door dimitri1992 - Jul 27, 2014 om 17:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 27 jul 2014, 17:13]U hebt de scooter toch kunnen zien en dan weet u toch of het een AGM is of een Chinees?

Hebt u dat ding gekocht van een particulier? Of een bedrijf? En waarom zou de startmotor vervangen zijn en moet dat nu weer gebeuren?

er waren emblemen van AGM opgezet ipv de andere emblemen. Gekocht bij een particulier en dat is niet vermeld waarom de startmotor vervangen was.

gerbera
door gerbera - Jul 27, 2014 om 17:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Allereerst, als het om mondelinge toezeggingen gaat, heeft u denk ik weinig middelen. Wat de startmotor betreft kan deze vervangen zijn maar is ook gezegd dat het om een nieuwe ging. U heeft er zelf 200/300 km mee gereden dus heeft deze al die tijd gewerkt. De verkoper kan u dus verwijten dat het aan u heeft gelegen dat hij nu defect is.Het feit dat u er nu pas achter komt dat het een chinees model is werkt ook niet in uw voordeel. Dus schat ik in dat u er weinig aan kan doen als er niets op papier staat.

di
door dimitri1992 - Jul 27, 2014 om 17:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 27 jul 2014, 17:18]Allereerst, als het om mondelinge toezeggingen gaat, heeft u denk ik weinig middelen. Wat de startmotor betreft kan deze vervangen zijn maar is ook gezegd dat het om een nieuwe ging. U heeft er zelf 200/300 km mee gereden dus heeft deze al die tijd gewerkt. De verkoper kan u dus verwijten dat het aan u heeft gelegen dat hij nu defect is.Het feit dat u er nu pas achter komt dat het een chinees model is werkt ook niet in uw voordeel. Dus schat ik in dat u er weinig aan kan doen als er niets op papier staat.

er staat in verschillende mails dat het om een AGM scooter gaat, dit kan toch als schriftelijk gezien worden?

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2014 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht weet de verkoper ook helemaal niet dat het een Chinees is.

sw
door swat1500 - Jul 27, 2014 om 17:39
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Op het kentekenbewijs staan merk en type vermeld. U had dat dus voor de aankoop kunnen controleren. Bij particuliere aanbieders heeft u garantie tot de deur.
Ik zie weinig tot geen mogelijkheden tot verhaal op verkoper.

mahadma
door mahadma - Jul 27, 2014 om 18:49
11541 Antwoorden / 51 Vragen

In elk geval is er niet door de laatste koper opgelet qua registratiebewijzen en het geleverde.
Dat er over AGM gesproken wordt ipv Chinees geldt dus ook voor de verkoper.
Tegenwoordig zijn deze scooters niet echt duur meer, zeker gebruikt niet. Hoe oud is het ding en wat is er voor betaald? Maar misschien kan je de verkoper nog contacten, je weet immers waar je hem gekocht hebt. Maar enige garanties zie ik niet.

door 1953 - Jul 27, 2014 om 18:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Goedkoop werd dus duurkoop!

Volgende keer beter rechercheren en zich vergewissen dat het aangeboden ook daadwerkelijk het is zoals aangeboden in de advertentie.

gerbera
door gerbera - Jul 27, 2014 om 23:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=dimitri1992 schreef op zondag 27 jul 2014, 17:20]

er staat in verschillende mails dat het om een AGM scooter gaat, dit kan toch als schriftelijk gezien worden? Welke mails, die van de verkoper ?? dan heeft u het dus op papier staan en kunt u de verkoper hier op aanspreken. Maar opgelicht !!! u bent dan eerder gewoon belazerd door de verkoper.