sp
door speurneus111 Oct 22, 2009 om 16:41
Huishouden & energie

R&G beveiliging

Onlangs kreeg ik een telefoontje van R & G Beveiliging B.V. dat ik geselecteerd was voor een gratis beveiligingssyteem hier in huis.

Vanmiddag is dus een adviseur langs geweest..
Met alle sensoren en melders kwam hij op een totaal bedrag uit van rond de 3400 euro, voor de apparatuur, installatie en aansluitkosten op de meldkamer.

Maar daar kwam de actie:
Het systeem is gratis, met 8 sensoren.


Zelfs de montage is ook gratis.
Alleen een  abonnement op de meldkamer zijn de kosten die je gaat betalen.
Het abonnement op de meldkamer kost 39euro per maand en is dan inclusief inbraak- en brandalarm.



Verder een 24uurs dienst, nooit kosten bij valse meldingen, geen tussentijdse prijsverhogingen....
 R & G werkt hier voor samen met
EuroPAC

Echter nu ik het even hebben laten bezinken ga ik toch twijfelen, daarom hoop ik dat er hier misschien mensen zitten met ervaring.
Nu ben ik normaal ook niet van de telefonische verkopen en dergelijke, maar gezien hoe het bedrijf op een niet-opdringerige manier ons benaderde en het verder op internet zover ik kan zien niet in twijfel wordt getrokken, ben ik toch wel benieuwd of er misschien toch horror verhalen zijn.

Zo zou ik willen graag weten of iemand ervaring heeft met het bedrijf, of dit positief of negatief is.
Ik ben een  leek op dit gebied dus ik heb geen idee wat goed of slecht is.
Op de site spreken ze van Euromatec apparatuur, staat dit goed of slecht bekend?

Zijn andere mensen ook ingegaan op deze aanbieding?
Hoe is de ervaring met het systeem en de service van de meldkamer?

Verder zijn alle opmerkingen natuurlijk welkom


 

8738 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo speurneus111,

Tja, als je geld teveel hebt......
Dat geintje kost je wel bijna €500.- per jaar! Je kunt beter wat geld uitgeven aan kwalitatief goed hang en sluitwerk. Dat is een éénmalige uitgave.

Enne.... dat bedrag van €3400 waar ze mee schermen is natuurlijk een lachertje. Daarmee willen ze je alleen maar over de streep trekken.

m.vr.gr. Freya





ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En het zal vast een abo zijn voor een jaar of 5 om de kosten eruit te halen ;-)

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

"U bent geselecteerd voor ..."
Waarom zou u daar nu juist voor geselecteerd zijn? Dat is toch echt één van de oudste marketing-trucs uit het boekje. U bent geselecteerd omdat men hoopt aan u te kunnen verdienen.
Trek zoiets s.v.p. heel erg in twijfel! Kijk eens goed naar de voorwaarden en de looptijd van het contract. Wat als u bijvoorbeeld tussentijds verhuist?

Ik zou zeker niet op zoiets ingaan, maar goed...



ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag speurneus,


Enkele jaren geleden zijn deze praktijken uitgebreid aan de orde geweest bij RADAR en de Consumentenbond. De kern van de zaak was destijds dat de geleverde kwaliteit van apparatuur slecht was en de jaarlijkse prijzen exhorbitant hoog was in relatie tot de geboden diensten (en het is dan ook nog een meerjarenkontrakt natuurlijk).


Er werd destijds nog net niet gesproken over oplichting maar dat komt natuurlijk omdat Radar en de CB eerbare instituten zijn.


Mijn advies is: trap er niet in, want je koopt voor heel veel geld een schijnveiligheid.


Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2012 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Speurneus111, ik ben net als jij "erin getrapt". Ik heb hetzelfde verhaal helaas. Ik ben stappen aan het ondernemen!!!! Daarom ging ik kijken of het bij KASSA besproken was. En ja gelukkig ik ontdekte jouw verhaal. Alleen 3 jaar later. Ik hoop dat je dit leest en erop wilt reageren.
Vriendelijke groetjes van, bedrogen2009.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2013 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zelf ben ik ook een abonnement aangegaan met R & G Beveliging.
Bij aanmelding voor glasvezel heb ik met hun contact opgenomen of hun systeem hier voor geschikt was. Er werd mij verteld dat ik de stekker gewoon kon overzetten in het nieuwe kastje.
Dit jaar zijn we aangesloten op glasvezel, en nu werkt het systeem dus niet.
Gebeld en kreeg te horen dat ik een IP converter moest kopen. Met installatie kost me dit ongeveer 300 euro.
Ik dus gebeld dat ik het hier niet mee eens was omdat hun mij gezegd hadden dat ik niets nodig had. Ik zou terug gebeld worden. Maar na ruim een week nog steeds niets gehoord. Weer gebeld weer zelfde verhaal. Vandaag gebeld , nu werd ik wel terug gebeld. Maar het kwam erop neer dat ik toch gewoon moet betalen. Het kon niet zijn dat het tegen mij gezegd was dat er niets nodig was.
En ook werd er gezegd dat ik niet met hun gebeld had wat ik ook zei. Dus ik ben een leugenaar.
Of ik moest het maar bewijzen dat ik gebeld had. Ik vind het schandalig hoe ze hun klanten behandelen.
Maar het probleem is nu dat ik wel elke maand moet betalen, anders moet ik een hoog bedrag betalen als ik opzeg.
Weet het ook niet meer nu.






ve
door verwijderd - Nov 26, 2013 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

IK heb exact hetzelfde als hierboven! Voordat ik een abonnement op glasvezel nam heb ik eerst contact opgenomen met de vraag..kan dat..
Ja hoor mevrouw, gewoon de stekker van de 1 naar de andere zetten.

Heb nu glasvezel...maar geen aansluiting meer op centrale.
Ook ik kreeg hetzelfde verhaal.
Ze konden langs komen..er moest dan toch maar een IP.Lan communicator tussen met kosten €350.

Ik heb glasvezel genomen om lager in kosten te zijn elke maand omdat ik een laag inkomen heb en door een ex in problemen ben gekomen die schulden had.

Eerlijk gezegd weet ik mij geen raad.

Heb hun een brief geschreven, ik kan dat niet betalen en of er geen andere oplossing is, desnoods een lager maandbedrag nu er geen gebruik gemaakt kan worden gemaakt van de centrale.

IK kreeg een brief terug waar de honden geen brood van lusten.

Om even in eigen woorden te zeggen hier...zorg nou maar dat je betaald niet ons probleem en als je van ons af wilt...oke...betaal dan maar even €2050 .

Schandelijk dit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2013 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij Nuon hebben wij destijds een beveiligingssysteem aangeschaft. Installatie gratis, sensoren en verdere benodigdheden ook en regelmatige controle op o.a. de batterijen. Meldkamer werkt correct en vriendelijk; service perfect. Wij betalen ongeveer 29 euro per maand.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

HAHAHAHA gratis bestaat niet , voor alles wat je doet of niet doet moet je betalen , zelfs de zon gaat niet meer voor niks op hahahahaha

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goed, dan niet gratis, maar ook niets behoeven aan te betalen. Kosten installatie en apparatuur worden uiteraard verrekend in de maandelijkse abonnementskosten. Voor de rest prima service en keurig behandeld.
Uitgelachen?

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit bedrijf gaat over lijken!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer