ma
door maravillosa Oct 14, 2014 om 16:55
Auto & vervoer

Rijschool heeft mij laten sukkelen

Hallo allemaal,

November 2013 ben ik begonnen met rijlessen in een schakel auto. Ik moest een eigen verklaring invullen en heb toen eerlijk aangegeven dat ik last heb en ook behandeld word voor spierverkrampingen in mijn rechterhand. De rijschool vroeg of ik er veel last van had. Mijn antwoord daarop was nee. Ze hebben mij toen aangeraden het toen niet aan te geven omdat ik anders de hele medische molen in zou gaan. Rond januari 2014 kreeg ik dezelfde klachten in mijn linkervoet. Ik kreeg ook geregeld kramp en last van trillingen waardoor ik niet soepel schakelde. Dit gaf ik geregeld aan en het werd ook opgemerkt. 11 september moest ik op examen. In combinatie met de zenuwen zakte ik hard. Er werd mij verteld dat ik een automaat moest gaan rijden. Dus nu moet ik de hele medische molen in om te mogen rijden in een automaat. Terwijl ik al ruim 2000 euro erin gestoken heb als student met een bijbaantje. Eigenlijk voor niets dus.

Mijn vraag aan u;
Zijn er stappen om bijvoorbeeld geld terug te krijgen of zijn er andere mogelijke stappen?

Ik zie uw antwoorden met smart tegemoet!

600 9 Rapporteer

Jonne11
door Jonne11 - Oct 14, 2014 om 16:58
87 Antwoorden / 15 Vragen

U heeft zelf aangegeven dat u er niet veel last van had. En als het dan vervolgens toch niet gaat wilt u uw geld terug. Lijkt me moeilijk worden.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee natuurlijk krijgt u uw geld niet terug.

Ik vraag mij zelfs af of het wel verstandig is om auto te willen rijden, met die kramp en trillingen. Op de fiets is dat al gevaarlijk genoeg.

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2014 om 18:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo geld terug? Leren schakelen is hooguit een paar extra lessen geweest, de rest is in een automaat hetzelfde.

mahadma
door mahadma - Oct 14, 2014 om 18:24
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als je in de medische molen terecht komt, ben je in de aap gelogeerd. Alles duurt lang en kost veel, en levert vaak speciale beperkingen op of geen rijbewijs at all. U had er geen/weinig last van, dus wie valt er nu wat te blaimen? Uzelf.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2014 om 23:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Vind het erg triest voor u maar met de omschreven problemen, maar geld terug krijgen van rijschool zit er niet in. Dat ze u een een absoluut verkeerd advies gegeven hebben om het te verzwijgen is hun fout, maar zie dat maar eens te bewijzen. U bent helaas terug bij af als u een automaat wel denkt te kunnen besturen; realistisch gezien zult u toch moeten leven met het feit dat de trillingen niet minder maar meer zullen worden. En ik vraag me dan in gemoede af of dit de verkeersveiligheid voor u en medeweggebruikers ten goede zal komen. Let wel: ik zeg niet dat u niet af moet zien van een rijbewijs maar dat u zich er wel van bewust moet zijn dat, als u een rijbewijs haalt, u zich regelmatig zult moeten melden om wat waarschijnlijk een lichte handicap is. Want vragen moeten eerlijk beantwoord worden, ook bij het behalen van rijbewijs en dan een verzekering af te sluiten.

door 1953 - Oct 15, 2014 om 03:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dat zal waarschijnlijk een zinloze poging worden, daar u zelf aangaf er weinig last van te hebben.

Uw huisarts had u beter eerst kunnen raadplegen, deze kon u dan van advies dienen omtrent eventuele belemmeringen voor het CBR en zonodig u eerst doorverwijzen naar een geautoriseerde arts(-specialist).

pi
door pieterwolters - Oct 15, 2014 om 07:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een rijinstructeur is geen medicus, en als hij/zij de lessen heeft gegeven ben je de kosten daarvoor verschuldigd. Het betalen voor de lessen is geen garantie op een rijbewijs.

ke
door keeelly - Oct 21, 2014 om 14:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben je het aangeraden, maar uiteindelijk is het je eigen verklaring die je hebt ondertekend.

Mij hebben ze ook aangeraden om niet te vermelden dat ik (toen ik 8 was) een lui oog had en daarvoor bij de oogarts liep.. Heb na veel informeren er inderdaad voor gekozen om dit niet aan te geven en hier zelf voor te tekenen, maar hiervan wist ik dat het me geen problemen zou opleveren. Nu gebruik ik af en toe medicatie voor adhd/add en hebben ze me ook aangeraden om het niet aan te geven omdat het niet altijd zo is... maar ik heb alleen mezelf ermee als ik het niet aangeef. Je bent tenslotte zelf verantwoordelijk

tenormin
door tenormin - Oct 21, 2014 om 14:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=keeelly schreef op dinsdag 21 okt 2014, 14:17]

Nu gebruik ik af en toe medicatie voor adhd/add en hebben ze me ook aangeraden om het niet aan te geven omdat het niet altijd zo is... maar ik heb alleen mezelf ermee als ik het niet aangeef. Je bent tenslotte zelf verantwoordelijk

Dat hoop ik dan maar, dat u alleen uzelf er mee heeft en geen andere weggebruikers.