gr
door gravin4 Apr 17, 2015 om 10:48
Huishouden & energie

Ritssluiting reparatie set

Heeft er iemand ervaring met die reparatiesetjes om zelf je ritssluitingen te repareren?
Ik vraag me af of dat goed werkt en vind het te duur om zomaar te kopen.

3950 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 17, 2015 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Te duur? 5,95? KLIK

ve
door verwijderd - Apr 17, 2015 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gravin4,

Je hebt verschillende soorten reparatiesetjes.
Is altijd de moeite van het proberen waard, want goedkoper dan een nieuwe rits in (laten) zetten.
Ligt er natuurlijk wel aan wát er aan de rits kapot is.

Suc6

ve
door verwijderd - Apr 17, 2015 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan niet in uw portemonnee kijken maar ik vind het letterlijk "klere" werk om het zelf te doen. Ooit geprobeerd en toen maar naar de Gouden Schaar gebracht. (Maar ik ben niet handig).

ve
door verwijderd - Apr 17, 2015 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals mijn vraag: heeft er iemand ervaring met die setjes?
Ik heb een uitkering en kan me niet permitteren geld weg te gooien. En ja, laten doen of nieuw is duurder, dat wist ik al!
Maar heeft iemand zo'n setje al eens gebruikt?

ve
door verwijderd - Apr 17, 2015 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doe toch eens een keer roekeloos en gooi 5 euro over de balk.

Kunt u over een week een recensie schrijven hoe goed het is of niet.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2015 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

gravin4 schreef op vrijdag 17 apr 2015, 13:53: Maar heeft iemand zo'n setje al eens gebruikt?

Blijkbaar niet anders had iemand dat wel gezegd. Denk ook niet dat je veel hebt aan ervaringen van anderen. Resultaat is erg afhankelijk van diverse factoren, o.a. de handigheid van de persoon. Enige wat je kan doen om er achter te komen of je er wat aan hebt, is het zelf kopen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2015 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt onleesbaar voor de gravin4, maar ik schreef dat ik het wel geprobeerd HAD. U kunt het ervaring noemen, alleen had ik die handigheid niet.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2015 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd ervoor gezorgd dat van iedere broek die de wasmachine ingaat de knoop in de taille dicht zit en ook dat alle ritsen dichtzitten. Dat scheelt een hoop reparaties.
Ik heb wel ritsen vervangen maar het blijft geklungel, vooral het lostornen. Dan maak ik liever een nieuwe broek en anders inderdaad de Gouden Schaar (in 30 jaar éénmaal geweest).

ve
door verwijderd - Apr 17, 2015 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

digioma schreef op vrijdag 17 apr 2015, 15:03: Altijd ervoor gezorgd dat van iedere broek die de wasmachine ingaat de knoop in de taille dicht zit en ook dat alle ritsen dichtzitten. Dat scheelt een hoop reparaties.
Ik heb wel ritsen vervangen maar het blijft geklungel, vooral het lostornen. Dan maak ik liever een nieuwe broek en anders inderdaad de Gouden Schaar (in 30 jaar éénmaal geweest).

Ik ook 1 keer, daarna in "ons dorp" een Turkse kleermaker gevonden; die zet er in een zucht en een scheet een rits in voor €6,00. Voor jacks trouwens (logisch) duurder.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2015 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen, geen ervaring in.

Mijn nicht, als coupeuse, doet dergelijke karweien voor mij. En ritssluiting kan lastig zijn, vooral bij stugge jas.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2015 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb er geen ervaring mee maar zou persoonlijk gewoon een nieuwe rits nemen. Bij een "goed " kleding stuk zou ik niet het risico nemen om zelf maar wat aan te rommelen.
Daarbij , zelf een rits repareren of er opnieuw inzetten, het is me de ellende niet waard.

Heb trouwens wel ooit de trekker van een rits geprobeerd te maken, die dingen kun je als onderdeel los kopen ( 3,95 ) was geen succes.

Ekiem