ha
door hans_aal Jan 6, 2015 om 13:16
Elektronica & tv

Roemeens telefoontje?

Ik werd gebeld op de vaste lijn. Toen ik opnam werd direct de verbinding verbroken. Ik belde terug naar het nummer, en hoorde alleen muziek.
Ik zocht het nummer 0352050788 op het internet en vond iets van Romaniaphone.
Weet de redactie iets van dit soort anonieme telefoontjes?

17182 9 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 6, 2015 om 13:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Misschien verkeert verbonden? Als u een onbend nummer op u telefoon heeft gekregen en het is u niet bekent niet terug bellen id de oplossing. Als het werkelijk nodig is bellen ze nog wel een keer.

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2015 om 14:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hans_aal,

Nieuwsgierig?
Je hoeft niet terug te bellen; een goede hond blaft tweemaal.
Je zit nu op een openbaar forum.
Voor de redactie: klik onderaan onder Algemeen op 'Contact met Kassa', maar die vinden dit heus niet interessant.

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Jan 6, 2015 om 15:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als het nummer exact zo was als dat je schrijft is het een nummer uit Hilversum is. Een Roemeens nummer zou moeten beginnen met de landcode 40 (+40352050788 dus).

gerbera
door gerbera - Jan 6, 2015 om 15:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Er is hier geen sprake van een annoniem telefoontje omdat u het nummer heeft. Zal waarschijnlijk verkeerd verbonden zijn geweest. En zoals pieterwolters al schreef een nummer uit Hilversum. Romaniaphone is een internationale telefoonwinkel.

sk
door skila - Mar 2, 2015 om 20:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het overkwam mij ook - telefoontje gemist van 035 2050788. Teruggebeld, inderdaad een wazig muziekje. Daarna nog vele malen gebeld maar was beducht op Roemeense oplichters, dus niet opgenomen. Uiteindelijk toch maar wel opgenomen, wat blijkt, het was de VARA!!!! om te vragen of ik lid wilde blijven. Nouja! Heb ze gezegd wat te doen aan dat maffe muziekje. Een antwoordapparaat zou wel het minste zijn.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 20:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Plaatsen met netnummer 035: klik hier.

sk
door skila - Mar 4, 2015 om 10:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ze kunnen je echt niets aandoen door die telefoon.

Helaas wel. Sommige banken doet overboekingen met behulp van sms. Heb meegemaakt dat bankrekening werd geplunderd na een telefoontje van oplichter op mobiel. Bankrecherche zei dat het zo gebeurd moest zijn. Geen idee hoe ze dat doen maar het blijkt dus te kunnen. Maar inderdaad, vertrouwen in de medemens blijft een mooi ding.

sk
door skila - Mar 4, 2015 om 11:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

ter info

'Nieuw is dat de phishers ook de telefoon pakken. Met slimme telefoonscripts proberen ze u de benodigde gegevens voor het werkelijk overboeken van gelden te ontfrutselen. Bij de ING hebben ze daarvoor de zogenaamde TAN-codes nodig, bij de Rabobank de I- en S-code van uw Random Reader.'

http://webwereld.nl/beveiliging/44538-een-telefoontje-en-de-ing-rekening-is-leeg

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010-07-28/rekening-geplunderd-na-en-telefoontje

enjoy!

diumenge
door diumenge - Mar 4, 2015 om 11:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=skila schreef op woensdag 4 mrt 2015, 11:36]ter info

'Nieuw is dat de phishers ook de telefoon pakken. Met slimme telefoonscripts proberen ze u de benodigde gegevens voor het werkelijk overboeken van gelden te ontfrutselen. Bij de ING hebben ze daarvoor de zogenaamde TAN-codes nodig, bij de Rabobank de I- en S-code van uw Random Reader.'

http://webwereld.nl/beveiliging/44538-een-telefoontje-en-de-ing-rekening-is-leeg

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010-07-28/rekening-geplunderd-na-en-telefoontje

enjoy!

Ja, dan geef je uiteindelijk dus zelf de informatie door. Je kan dus best opnemen, je moet alleen geen informatie verstrekken. Dat is heel wat anders dan dat met alleen een telefoontje opnemen je bankrekening geplunderd kan worden.