br
door brui0929 Sep 20, 2014 om 20:03
Auto & vervoer

Roest

Ik heb in mijn afstandsbediening een paar Duracell AAA batterijen zitten deze zijn gaan rosten en lekken niet hoe kan dit?
Het type is Duracell plus houdbaar tot maart 2017 serie nummer mn2400 lr03 1,5 volt

3092 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2014 om 20:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo brui929,

De oorzaak? Is eigenlijk niet zo belangrijk.
Verwijderen en nieuwe plaatsen om problemen te voorkomen.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Sep 20, 2014 om 21:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brui0929 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 20:03]Ik heb in mijn afstandsbediening een paar Duracell AAA batterijen zitten deze zijn gaan rosten en lekken niet hoe kan dit?
Het type is Duracell plus houdbaar tot maart 2017 serie nummer mn2400 lr03 1,5 voltHopelijk is er niet te veel schade aan je afstandsbediening toegebracht want als die dingen eenmaal gaan lekken kan er veel onheil gebeuren.

Die Duracell batterijen zijn van middelmatige kwaliteit, maar het zijn wel de duurste batterijen die er zijn.
De meest goedkope batterijen, bijv die van de Lidl (Varta) zijn net zo goed en in sommige toepassingen veel beter.
Er is ooit een uitzending van geweest van De Rekenkamer.
Klik hier-> Wat kost een batterij?

Vanaf de 21e minuut kun je het grafiekje zien van de tests.
Best interessant.

gompy2
door gompy2 - Sep 20, 2014 om 21:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vanaf minuut 19 is eigenlijk interessanter, maar de hele uitzending is het bekijken waard voor degene die het interesseert..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 21, 2014 om 13:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk zweet, nogal zout en zo roest het 'n stuk sneller. Dus minder spannende 'natuur'films kijken ;-).

Blokbatterijen van de Lidl (Duitsland) zijn inderdaad top, althans voor 'n een rookmelder die gaan echt heel lang mee.
Daarna kun je ze nog een beetje bijladen en gaan ze zo weer 'n jaar mee (geen aanrader natuurlijk, maar het werkt wel en als vrek moet je wel :-)).

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2014 om 13:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Had ik, gelukkig maar kort, ook met AAA Duracell. Alleen, ik had niet de moeite genomen om te lezen dat er alleen maar oplaadbare batterijen in mochten. Was er gelukkig op tijd bij. Bij jou misschien ook het geval, @brui0929?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 21, 2014 om 13:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 21 sep 2014, 13:19]ik had niet de moeite genomen om te lezen dat er alleen maar oplaadbare batterijen in mochten.
Dan heeft u zeer waarschijnlijk ook niet de moeite genomen om het duidelijk te lezen ;-). In vrijwel iedere handleiding staat dat je geen oplaadbare batterijen moet gebruiken.

Wat eigenlijk onzin is en prima gaat. In praktijk trekken deze batterijen redelijk snel leeg, maar aangezien je zo weinig stroom nodig hebt, gaan ze toch vrij lang mee. En opladen is ook zo gebeurt.

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2014 om 14:34
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@lekkerisdat, dan heb ik kennelijk een 'aparte' afstandsbediening: een piepklein rood stickertje, wat je pas ziet als de batterijen aan vervanging toe zijn, zegt: alleen met oplaadbare batterijen AAA. Had brilletje niet op, volgende dag een soort wittig spul, dus toen wel goed gekeken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Dus wel oplaadbaar.

br
door brui0929 - Sep 22, 2014 om 20:33
634 Antwoorden / 10 Vragen

Beste tormin dat was bij mij ook het geval die Duracell batterijen zaten er kort in.
Ik kwam er achter toen mijn televisie in de smartmode niet meer reageerde.

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2014 om 20:44
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=brui0929 schreef op maandag 22 sep 2014, 20:33]Beste tormin dat was bij mij ook het geval die Duracell batterijen zaten er kort in.
Ik kwam er achter toen mijn televisie in de smartmode niet meer reageerde.

Is uw probleem nu, zonder schade, opgelost, naar ik hoop?