ma
door marloes2710 May 19, 2014 om 16:03
Huishouden & energie

Roest of kerosie rondom massagejets

Een aantal maanden geleden heb ik een badkamer gekocht bij Sanidump. Ik had ervoor gekozen dat er massagejets werden ingebouwd in het bad. Dit moest op een ander adres gebeuren. Het bad werd geplaatst en er heeft een week water in gestaan zodat het bad goed in de kit kan zakken. Na het leeglopen van het bad kwam ik erachter dat rondom de jets een soort roestuitslag of kerosie op het bad zat. Dit is er niet meer af te poetsen. Na contact te hebben gehad met Sanidump is het schijnbaar niet goed voor een bad als er zolang water in staat, wat ik heel raar vind klinken. Heb contact gehad met andere badkamerspecialisten en vinden dit heel vreemd en geven aan dat dit niet kan. Sanidump wil me niet verder helpen en het valt niet in de garantie. Wat nu te doen?

2100 2 Rapporteer

acjzr1
door acjzr1 - May 19, 2014 om 20:06
295 Antwoorden / 3 Vragen

De belangrijkste vraag is wie de opdrachtgever is geweest voor het monteren van de jets.
Als dat Sanidump is geweest dan zijn zij het aanspreekpunt.
Hebt u rechtstreeks opdracht gegeven aan de installateur van de jets dan zijn zij het aanspreekpunt.
U dient het aanspreekpunt schriftelijk aansprakelijk te stellen voor de ontstane corrosie (niet kerosie).
Het is het beste om dat aangetekend te doen of via de mail met ontvangst en leesbevestiging.
Gedurende de eerste zes maanden na levering/plaatsing ligt de bewijslast bij uw aanspreekpunt.
Hij/zij dient het probleem kosteloos te verhelpen tenzij er aantoonbaar verwijtbaar gedrag van uw kant te bewijzen is. Maar bij een bad wat niet tegen water kan lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.
Succes!

ma
door marloes2710 - May 22, 2014 om 15:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie! Een advocaat gaat voor mij een brief opstellen. Wanneer ze ons nog niet willen helpen met deze brief, schakel ik rechtsbijstand in.